Aktualności

Recenzja LeanQ Team- „Droga Toyoty do doskonałości w usługach”

Całkiem niedawno wydawnictwo MT Biznes wypuściło na rynek polskojęzyczną wersję książki „Droga Toyoty do doskonałości w usługach” autorstwa J.K.Liker i K.Ross – dwójki mądrych i fantastycznych ludzi. Mamy tę przyjemność, że otrzymaliśmy tę świeżą bułeczkę, by co nieco o niej napisać. I robię to z prawdziwą przyjemnością!

Najpiękniejsze w tej książce, jest to, że już na samym początku łamie stereotypy i paradygmaty dotyczące Toyoty i filozofii jej pracy. Gdzieś, któregoś dnia, świat odczytał nieprawidłowo to, co robią (nie wszystkie!) japońskie przedsiębiorstwa i powstał z lean „potworek” w postaci zestawu narzędzi stosowanych tylko po to, by powiedzieć „mam lean”. Takie przekonania ze świata produkcji przenoszą się w świat usług, które w porównaniu do produkcji, dopiero zaczynają swoją przygodę z lean.

Ze smutkiem patrzymy na taką rzeczywistość, w której zapomniano o podstawowych człowieczych wartościach oraz ludziach, tworzących przedsiębiorstwo i jego wartość. I właśnie dlatego z taką radością witamy „Drogę Toyoty do doskonałości w usługach”!

Autorzy z niezwykłą konsekwencją podkreślają rolę budowania zaangażowanego oraz mądrego, stale rozwijającego się zespołu, a także odpowiedzialności za społeczeństwo, w którym tworzy się wartość dla klienta. Opisują rolę ciągłego doskonalenia przedsiębiorstwa, jego zespołu i przepływu z dbałością o jakość, nie tylko wyniku działań, ale samego procesu jego powstawania. Zwracają uwagę, że w tym wszystkim kluczem do sukcesu jest szacunek dla ludzi i posiadanych zasobów czasu, materiałów i talentów. Jak podkreślają, nie da się tego osiągnąć bez dalekosiężnej wizji i systemowego myślenia, tłumacząc na czym ta „dalekosiężność” polega.

W książce oczywiście można znaleźć wiele przykładów narzędzi i rozwiązań – bogactwa zawartego na ponad 500 stronach. Jednak to, co jest największą wartością tej książki, to objaśnienie źródeł tych rozwiązań i filozofii, która stanowi podstawę ich stosowania.

Polecam każdemu niezależnie od tego, w którym miejscu jesteście na swojej drodze! W podróż z tą książką po prostu warto wyruszyć!


O Leanie w usługach opowiadamy podczas szkolenia otwartego „Lean Service- Jak doskonalić firmę usługową?”. Szkolenie przeprowadzone jest z udziałem gry symulacyjnej Architeka®, która pozwala zrozumieć procesy i narzędzia Lean.

Najbliższa edycja odbędzie się w dniach 5-6 lipca. Zostały ostatnie wolne miejsca- serdecznie zapraszamy!

Uwaga! Każdy uczestnik szkolenia „Lean Service- Jak doskonalić firmę usługową?” otrzyma książkę „Droga Toyoty do doskonałości w usługach” gratis.


Zobacz też

Szkolenie Lean Service- Jak doskonalić firmę usługową?