S&OP jak wyeliminować konflikty międzydziałowe, by realizować strategię firmy

Procesy planistyczne na poziomie strategicznym i taktycznym mają ogromny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Wagę tych procesów widzimy poprzez skalę rozwoju metod planistycznych, standaryzację oraz nacisk kładziony na ich praktykowanie w najbardziej rozwiniętych przedsiębiorstwach.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat poprawnego zaprojektowania i zastosowania planowania, zarówno na poziomie strategicznym, jak i taktycznym. Podczas warsztatu uczestnicy poznają wagę wpływu poprawnego planowania na funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz wynikające z tego  korzyści.


Korzyści ze szkolenia

  • Zrozumiesz rolę planowania S&OP (planowania sprzedaży i operacji) oraz MPS (głównego planu produkcji)
  • Poznasz najlepsze praktyki wdrażania systemów planowania na poziomie strategicznym i taktycznym
  • Zapoznasz się z efektami poprawnego wdrożenia systemów planistycznych
  • Zdobędziesz wiedzę na temat wpływu procesów planistycznych na inne obszary działalności przedsiębiorstwa
  • Rozwiniesz znajomości metod współpracy z dostawcami
  • Nabędziesz umiejętności zarządzania i integracji procesów zakupowych, zaopatrzeniowych, produkcyjnymi oraz sprzedażowych
  • Poznasz metody zarządzania akcjami promocyjnymi, procesami wdrażania nowych produktów oraz wycofywania produktów z oferty

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Definicja procesu S&OP jako narzędzia planowania strategicznego
  • Przygotowanie do wdrożenia procesu S&OP
  • Kroki procesu S&OP i ich rola w realizacji celów finansowych firmy
  • Planowanie promocji, procesów NPI (wdrożenia nowych produktów) oraz EOL (wycofywania produktów) z wykorzystaniem przerobowego rachunku kosztów (Throughput Accounting)
  • Etapy wdrażania procesu S&OP
  • Rola Master Planning`u i jego lidera
  • Zasady tworzenia głównego planu produkcji (MPS)

  • Główny plan produkcji w procesach MTS (produkcja na zapas) i MTO (produkcja na zamówienie)
  • Metody zarządzania procesami pozyskiwania materiałów i usług, w tym rola parametrów logistycznych w negocjacjach handlowych z dostawcami
  • Metody zarządzania zapasami w systemie ssącym i pod zamówienie
  • Zasady współpracy z dostawcami i optymalizacji zapasów materiałów
  • Zarządzanie zmianą w produkcie w procesach planistycznych i zakupowych
  • Pomiar sprawności procesów planistycznych i zakupowych

Grupa docelowa

  • Szefowie działów logistyki
  • Dyrektorzy zarządzający
  • Dyrektorzy operacyjny
  • Dyrektorzy produkcji/Szefowie produkcji/Kierownicy produkcji
  • Dyrektorzy sprzedaży/obsługi klienta
  • Dyrektorzy finansowi/ Dyrektorzy controllingu
  • Dyrektorzy zakupów/zaopatrzenia
  • Główni planiści
  • Planiści
  • Planiści zakupów/Specjaliści ds. zaopatrzenia
  • Kierownicy magazynu
  • Kierownicy projektu

Forma szkolenia

Warsztat szkoleniowy, ćwiczenia praktyczne, przykłady praktycznych zastosowań (case-study), dyskusje, wymiana doświadczeń

Prowadzący szkolenie

Arkadiusz Tałałaj

Konsultant i Project Manager LeanQ Team

  • kilkaset szkoleń i warsztatów z zakresu Lean Management oraz Supply Chain Management (SCM)
  • doświadczenie zawodowe i doradcze w przemyśle m.in.  elektronicznym, motoryzacyjnym, mechanicznym, meblarskim, obróbki tworzyw sztucznych, branży wydawniczej i dystrybucyjnej
  • specjalizuje się w zarządzaniu łańcuchem dostaw, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych i procesowych z wykorzystaniem narzędzi LM: Value Stream Mapping, 5S, Standaryzacja Pracy, One-Piece-Flow, MRP, Kanban
  • w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów z zakresu optymalizacji łańcucha dostaw oraz efektywności produkcji; wcześniej m. in.  Master Planner, Kierownik Logistyki i Szef Produkcji
  • twórca projektów edukacyjnych Szkoła Planisty Produkcji oraz Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia; autor artykułów i publikacji z zakresu logistyki i łańcucha dostaw

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja szkolenia (wydruk)
  • Procedury S&OP, MPS
  • Wzorcowe pliki dla procesu S&OP i MPS
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Cennik

Cena: 1800 zł netto/os.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


Szkolenie należy do programu “Akademia Lean dla Logistyków”, składającego się z trzech niezależnych warsztatów szkoleniowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu