Adaptacja nowych pracowników w firmie,

czyli co zrobić, by nowozatrudnieni chcieli związać się z  firmą na dłużej

Firmy – zarówno usługowe jak i produkcyjne – coraz częściej borykają się z dużą rotacją pracowników. Nie tylko brakuje wykwalifikowanych pracowników, gotowych się zatrudnić, ale nowozatrudnieni, którzy otrzymują satysfakcjonujące wynagrodzenie i możliwość rozwoju, szybko zniechęcają się do pracy w nowej firmie i opuszczają ją w ciągu kilku tygodni. Często managerowie nie są w stanie w odpowiednim momencie zareagować na niepokojące sygnały w postawach nowozatrudnionych. Co gorsza, bywa, że są zaskoczeni rezygnacją nowego pracownika z pracy i nie wiedzą, co było prawdziwą przyczyną jego odejścia.

Celem szkolenia jest pokazanie managerom i osobom szkolącym nowych pracowników,  jak przygotować precyzyjną ścieżkę adaptacji i szkolenia nowozatrudnionych w ciągu pierwszych tygodni ich pracy i jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów, powodujących ich demotywację i odejście z pracy.


Korzyści ze szkolenia

  • Nauczysz się projektowania standardu postępowania z nowymi pracownikami w pierwszych tygodniach ich zatrudnienia
  • Pogłębisz wiedzę na temat etapów uczenia się i ryzyka z nich wynikającego
  • Rozwiniesz umiejętności zarządzania kompetencjami pracowników
  • Poznasz przyczyny zniechęcania się nowozatrudnionych do pracy
  • Rozwiniesz umiejętności rozpoznawania postaw pracowników na różnych etapach ich rozwoju
  • Nabędziesz umiejętności tworzenia ścieżek rozwoju i szkoleniowych dla nowozatrudnionych
  • Poznasz najczęstsze błędy popełniane przy adaptacji nowozatrudnionych
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia instruktażu z arkuszem podziału pracy
  • Poznasz podstawowe zasady TWI

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Wyzwania związane z nowymi pracownikami
    • Jakie obecnie mamy problemy związane z nowozatrudnionymi?
    • Dlaczego nowi pracownicy są skłonni szybko zmieniać pracę?
    • Czy potrafisz rozpoznać powody demotywacji nowozatrudnionych?
  • Matryca kompetencji jako narzędzie do zarządzania kompetencjami nowych pracowników
    • Jak można wykorzystać matrycę do szkolenia i rozwoju nowozatrudnionych?
    • Jak zdefiniować poziomy rozwoju kompetencji pracowników?
    • Czy matryca może ułatwić unikanie ryzyka popełniania błędów w wykonywanej pracy
  • Poziom ryzyka a etapy rozwoju nowych pracowników
    • Jak szybko wdrażać pracowników do nowej pracy?
    • Czy warto nowozatrudnionych uświadamiać o możliwych etapów ich rozwoju w firmie?
    • Jak wykorzystać ścieżkę rozwoju przy zatrudnianiu pracowników, także tymczasowych?
  • Klasyfikacja pracy na stanowisku
    • Czy pracownik powinien uczyć się wszystkiego od razu?
    • W jakiej formie powinno być szkolenie?
    • Które miejsce jest najlepsze do szkoleń pracowników?
  • Standard adaptacji i nauki nowych pracowników
    • Jaką prace powinien wykonywać  pracownik w pierwszych 30 dniach pracy?
    • Czy jest możliwe zaplanowanie etapów zmiany postaw pracownika?
    • Kto powinien opiekować się nowymi pracownikami?
  • Planowanie  szkoleń pracowników w pierwszych tygodniach ich pracy
    • Jak zaplanować szkolenia nowego pracownika w pierwszych tygodniach jego obecności w firmie?
    • Czy pracownik uczący się może już efektywnie pracować?
    • Czy czas spędzany w pracy jest wyznacznikiem nabycia umiejętności?
  • Instruktaż stanowiskowy
    • Jak efektywnie uczyć pracownika tak, by go nie zniechęcić?
    • W jaki sposób przygotować instruktorów  do nauki nowozatrudnionych?
    • Jakie błędy najczęściej są popełniane przy nauce nowozatrudnionych?
  • Monitorowanie rozwoju i postaw pracowników
    • Jak dostrzec niepokojące sygnały od nowozatrudnionych?
    • Czy można mierzyć efektywność pracy nowych pracowników już od ich pierwszych dni zatrudnienia?
    • Kto i jak powinien decydować o nabyciu nowych umiejętności przez pracownika?
  • Metoda TWI (Training within Industry)
    • Dlaczego TWI jest coraz bardziej popularną metodą rozwoju pracowników?
    • Jakie są kluczowe założenia TWI wobec nowych pracowników?
    • Jak stosować  TWI w pracach nie związanych z produkcja?

Grupa docelowa

  • Dyrektorzy i Specjaliści HR
  • HR Biznes Partnerzy
  • Szefowie Działów i Managerowie
  • Lean Managerowie
  • Liderzy i Koordynatorzy Lean
  • Kierownicy obszarów odpowiedzialni za rozwój pracowników
  • Instruktorzy oraz pracownicy operacyjni, dedykowani do szkolenia nowozatrudnionych

Forma szkolenia

Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne,  dyskusje i wymiana doświadczeń

Prowadzący szkolenie

Andrzej Biziuk

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający i Konsultant LeanQ Team

  • kilkaset szkoleń oraz warsztatów z zakresu zarządzania zespołem, organizacji pracy liderów,  programów sugestii pracowniczych, design thinking oraz treningu trenerów
  • doświadczenie zawodowe oraz doradcze w firmach usługowych, produkcyjnych i handlowych z branży m.in. kosmetycznej, papierniczej, FMCG, poligraficznej, spożywczej, dystrybucyjnej i meblarskiej
  • specjalizuje się w narzędziach miękkich wspierających wdrożenie Lean Management (LM) oraz narzędziach LM wspomagających zarządzanie wynikami i zespołami
  • w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów rozwojowych z zakresu LM; wcześniej Dyrektor Handlowy, Szef Zespołu Trenerów oraz Dyrektor Zarządzający w firmach usługowych i produkcyjnych
  • wykładowca Lean Management na studiach podyplomowych Politechniki Gdańskiej i WSB; współtwórca programów szkoleniowych Akademia Lean Managera oraz Szkoła Lidera Produkcji

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
  • Przykładowa matryca kompetencji (plik Excel)
  • Przykładowa ścieżka rozwoju (wypracowana podczas warsztatu)
  • Klasyfikacja pracy (wydrukowany arkusz)
  • Przykładowy plan szkoleń w pierwszych 30 dniach pracy (wypracowana podczas warsztatu)
  • Arkusz Podziału Pracy (wydrukowany arkusz)
  • Dokumenty związane ze szkoleniem nowych pracowników (wydruki)
  • Przykładowy program TWI
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Cennik

Cena szkolenia: 1800 zł netto/os.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


Szkolenie powiązane:

Logistyka | Usługi | Produkcja

Matryca kompetencji

More