Eliminacja dysfunkcji pracy zespołowej, czyli jak tworzyć zespół, któremu zależy na wynikach firmy – ONLINE
W dzisiejszych, trudnych czasach, przetrwać na konkurencyjnym rynku pozwolą umiejące ze sobą współpracować zespoły. Stworzenie odpowiednich warunków do pracy zespołowej jest bardzo proste i tanie. Nie wymaga żadnych nakładów finansowych.
Podstawą dobrej współpracy jest bezpieczeństwo mentalne członków zespołu i zaufanie między nimi oraz ich przełożonymi. Związane jest ono z przewidywalnymi warunkami współpracy i zachowań. O to bezpieczeństwo można zadbać dzięki wprowadzeniu kodeksu etycznego, którego elementami są wartości organizacji i zespoły funkcjonujące na określonych zasadach.
Zapewnienie zespołom komfortowych warunków współpracy poprawia ich efektywność. Najważniejszy staje się wspólny wynik, a nie dbałość o sukcesy poszczególnych interesów osób.
Celem szkolenia jest zdobycie przez jej uczestników umiejętności wypracowania w swoich przedsiębiorstwach lub zespołach systemu wartości oraz identyfikacji i eliminacji dysfunkcji pracy zespołowej w oparciu o koncepcję P. Lencioniego.
.
Korzyści ze szkolenia
- Zweryfikujesz jaką rolę w firmie mają wypracowane przez pracowników wartości
- Poznasz metodę wypracowania wartości przez pracowników firmy
- Nabędziesz umiejętności formułowania wartości
- Zapoznasz się z 5 dysfunkcjami pracy zespołowej
- Zrozumiesz jak powiązane są poszczególne dysfunkcje pomiędzy sobą
- Będziesz potrafił zidentyfikować objawy każdej z dysfunkcji pracy zespołowej
- Zdobędziesz wiedzę w jaki sposób przezwyciężać poszczególne dysfunkcje pracy zespołowej
- Poznasz zasady wyznaczania zasad i moderowania zasad konfliktu.
- Zweryfikujesz swoje przekonania dotyczące angażowania pracowników.
- Upewnisz się jak poradzić sobie z unikaniem odpowiedzialności
- Dowiesz się z czego wynika brak przywiązania do wyników i jak temu przeciwdziałać.
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Zespół
- Czym różni się zespół od grupy razem pracujących osób?
- Jakie warunki sprzyjają pracy zespołowej, a jakie powodują, że nasz zespół nie współgra?
- Jak zdiagnozować dysfunkcje pracy w swoim zespole?
- Wypełnimy ankietę, która wstępnie wskaże dysfunkcje, którym trzeba się przyjrzeć.
- Dysfunkcje pracy zespołowej
- Jakie znamy dysfunkcje pracy zespołowej?
- W jakiej kolejności należy je eliminować?
- Jak przeciwdziałać poszczególnym dysfunkcjom?
- Brak zaufania w zespole
- Jakie są objawy?
- Jak budować zaufanie w zespole?
- Jak przeciwdziałać nawrotom tego problemu?
- Wymienimy się sposobami na eliminowanie braku zaufania w zespole.
- Konflikt w zespole
- Czy konflikt w zespole jest czymś niepożądanym?
- Co się dzieje, jeżeli konflikt jest na zbyt niskim lub zbyt wysokim poziomie emocjonalnym?
- Jak osiągnąć punkt konstruktywnego konfliktu?
- Tworzymy profil konfliktu, czyli zasady na jakich ma się odbywać otwarta dyskusja między nami.
- Brak zaangażowania
- Po czym poznać, że osoby w zespole nie są wystarczająco zaangażowane?
- Czy konsensus jest sposobem na wypracowanie dobrego rozwiązania dla organizacji?
- Jakie są konsekwencje niewysłuchania zdań wszystkich zaangażowanych w sprawę stron?
- Budujemy listę pytań sprawdzających: poziom zaangażowania zespołu
- Nie przyjmowanie odpowiedzialności za cele
- Czy ważna jest wiedza o tym nad czym pracują inne zespoły w firmie?
- Co się stanie jak przestaniemy dbać o przestrzeganie wypracowanych standardów?
- W jaki sposób członkowie zespołów mogą zapobiegać niejasności wobec postawionych celów?
- Testujemy prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej.
- Brak dbałości o wyniki
- Co się wydarzy jeśli zadbamy wyłącznie o lokalne optymalizacje?
- Jak wizualne zarządzanie wynikami wpływa wyniki zespołu?
- W jaki sposób monitorować postęp pracy w projekcie?
- Budujemy tablicę wizualnego zarządzania wynikami
- Wartości firmy
- Czym są wartości przedsiębiorstwa?
- W jakim celu tworzy się wartości w firmie?
- Jak wypracować system wartości?
- Konstruujemy nasz wspólny system wartości
- Elementy składowe systemu wartości
- Czy liczba wartości ma znaczenie?
- W jaki sposób zadbać byśmy rozumieli wartości w ten sam sposób?
- Jak często i w jakich okolicznościach rozmawiać o tych wartościach?
- Tworzymy agendę do spotkania zespołu.
- Jak to działa w praktyce?
- Czy wysiłek związany z utrzymaniem wartości się opłaci?
- Jakich efektów można oczekiwać od funkcjonującego sytemu wartości?
- Jakie długookresowe korzyści przyniesie utrzymanie systemu w organizacji?
Grupa docelowa
- Liderzy zespołów
- Kierownicy działów
- Lean Menadżerowie
- Specjaliści HR
- Właściciele firm
Forma szkolenia
Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne, zadania indywidualne, dyskusje, autotesty,
Prowadzący szkolenie
Piotr Bielawski
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt warsztatów wdrożeniowych z zakresu Lean Leadership, Lean Management i ScrumLean
- w ciągu ostatnich kilkunastu lat project manager w projektach z zakresu doskonalenia efektywności procesów produkcyjnych oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia, Szef Działu Lean, Szef Działu Planowania, Dyrektor produkcji, Dyrektor Operacyjny
- doświadczenie w firmach produkcyjnych m.in. poligraficznych i opakowaniowych, mechanicznych, budowy narzędzi oraz usługowych m. in. w edukacji
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów produkcyjnych, Wizualnym zarządzaniu wynikami, zarządzaniu projektami, TWI, Lean Lidership, Zarządzaniu Utrzymaniem Ruchu, projektowaniu i zarządzaniu procesami, optymalizacji kosztów wytworzenia
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja ze szkolenia (plik PDF)
- Ankieta 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Wartości zespołu (wypracowane podczas szkolenia)
- Mapa konfliktu (wypracowane podczas szkolenia)
- Lista pytań na spotkania zespołu (wypracowane podczas szkolenia)
- Model udzielania informacji zwrotnej (wypracowane podczas szkolenia)
- Przykładowa tablica wizualnego zarządzania (wypracowane podczas szkolenia)
Cennik
Cena: 700 zł netto/os.
Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?
- Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
- Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
- Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
- Wspólnej kawy w realu 🙂