Eliminacja dysfunkcji pracy zespołowej, czyli jak tworzyć zespół, któremu zależy na wynikach firmy – ONLINE

W dzisiejszych, trudnych czasach, przetrwać na konkurencyjnym rynku pozwolą umiejące ze sobą współpracować zespoły. Stworzenie odpowiednich warunków do pracy zespołowej jest bardzo proste i tanie. Nie wymaga żadnych nakładów finansowych.
Podstawą dobrej współpracy jest bezpieczeństwo mentalne członków zespołu i zaufanie między nimi oraz ich przełożonymi. Związane jest ono z przewidywalnymi warunkami współpracy i zachowań. O to bezpieczeństwo można zadbać dzięki wprowadzeniu kodeksu etycznego, którego elementami są wartości organizacji i zespoły funkcjonujące na określonych zasadach.
Zapewnienie zespołom komfortowych warunków współpracy poprawia ich efektywność. Najważniejszy staje się wspólny wynik, a nie dbałość o sukcesy poszczególnych interesów osób.

Celem szkolenia jest zdobycie przez jej uczestników umiejętności wypracowania w swoich przedsiębiorstwach lub zespołach systemu wartości oraz identyfikacji i eliminacji dysfunkcji pracy zespołowej w oparciu o koncepcję P. Lencioniego.

.


Korzyści ze szkolenia

  • Zweryfikujesz jaką rolę w firmie mają wypracowane przez pracowników wartości
  • Poznasz metodę wypracowania wartości przez pracowników firmy
  • Nabędziesz umiejętności formułowania wartości
  • Zapoznasz się z 5 dysfunkcjami pracy zespołowej
  • Zrozumiesz jak powiązane są poszczególne dysfunkcje pomiędzy sobą
  • Będziesz potrafił zidentyfikować objawy każdej z dysfunkcji pracy zespołowej
  • Zdobędziesz wiedzę w jaki sposób przezwyciężać poszczególne dysfunkcje pracy zespołowej
  • Poznasz zasady wyznaczania zasad i moderowania zasad konfliktu.
  • Zweryfikujesz swoje przekonania dotyczące angażowania pracowników.
  • Upewnisz się jak poradzić sobie z unikaniem odpowiedzialności
  • Dowiesz się z czego wynika brak przywiązania do wyników i jak temu przeciwdziałać.

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Zespół
    • Czym różni się zespół od grupy razem pracujących osób?
    • Jakie warunki sprzyjają pracy zespołowej, a jakie powodują, że nasz zespół nie współgra?
    • Jak zdiagnozować dysfunkcje pracy w swoim zespole?
    • Wypełnimy ankietę, która wstępnie wskaże dysfunkcje, którym trzeba się przyjrzeć.
  • Dysfunkcje pracy zespołowej
    • Jakie znamy dysfunkcje pracy zespołowej?
    • W jakiej kolejności należy je eliminować?
    • Jak przeciwdziałać poszczególnym dysfunkcjom?
  • Brak zaufania w zespole
    • Jakie są objawy?
    • Jak budować zaufanie w zespole?
    • Jak przeciwdziałać nawrotom tego problemu?
    • Wymienimy się sposobami na eliminowanie braku zaufania w zespole.
  • Konflikt w zespole
    • Czy konflikt w zespole jest czymś niepożądanym?
    • Co się dzieje, jeżeli konflikt jest na zbyt niskim lub zbyt wysokim poziomie emocjonalnym?
    • Jak osiągnąć punkt konstruktywnego konfliktu?
    • Tworzymy profil konfliktu, czyli zasady na jakich ma się odbywać otwarta dyskusja między nami.
  • Brak zaangażowania
    • Po czym poznać, że osoby w zespole nie są wystarczająco zaangażowane?
    • Czy konsensus jest sposobem na wypracowanie dobrego rozwiązania dla organizacji?
    • Jakie są konsekwencje niewysłuchania zdań wszystkich zaangażowanych w sprawę stron?
    • Budujemy listę pytań sprawdzających: poziom zaangażowania zespołu
  • Nie przyjmowanie odpowiedzialności za cele
    • Czy ważna jest wiedza o tym nad czym pracują inne zespoły w firmie?
    • Co się stanie jak przestaniemy dbać o przestrzeganie wypracowanych standardów?
    • W jaki sposób członkowie zespołów mogą zapobiegać niejasności wobec postawionych celów?
    • Testujemy prawidłowe udzielanie informacji zwrotnej.
  • Brak dbałości o wyniki
    • Co się wydarzy jeśli zadbamy wyłącznie o lokalne optymalizacje?
    • Jak wizualne zarządzanie wynikami wpływa wyniki zespołu?
    • W jaki sposób monitorować postęp pracy w projekcie?
    • Budujemy tablicę wizualnego zarządzania wynikami
  • Wartości firmy
    • Czym są wartości przedsiębiorstwa?
    • W jakim celu tworzy się wartości w firmie?
    • Jak wypracować system wartości?
    • Konstruujemy nasz wspólny system wartości
  • Elementy składowe systemu wartości
    • Czy liczba wartości ma znaczenie?
    • W jaki sposób zadbać byśmy rozumieli wartości w ten sam sposób?
    • Jak często i w jakich okolicznościach rozmawiać o tych wartościach?
    • Tworzymy agendę do spotkania zespołu.
  • Jak to działa w praktyce?
    • Czy wysiłek związany z utrzymaniem wartości się opłaci?
    • Jakich efektów można oczekiwać od funkcjonującego sytemu wartości?
    • Jakie długookresowe korzyści przyniesie utrzymanie systemu w organizacji?

Grupa docelowa

  • Liderzy zespołów
  • Kierownicy działów
  • Lean Menadżerowie
  • Specjaliści HR
  • Właściciele firm

Forma szkolenia

Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne, zadania indywidualne, dyskusje, autotesty,

Prowadzący szkolenie

Piotr Bielawski

Konsultant i Trener LeanQ Team

  • kilkadziesiąt warsztatów wdrożeniowych z zakresu Lean Leadership, Lean Management i ScrumLean
  • w ciągu ostatnich kilkunastu lat project manager w projektach z zakresu doskonalenia efektywności procesów produkcyjnych oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia,  Szef Działu Lean, Szef Działu Planowania, Dyrektor produkcji, Dyrektor Operacyjny
  • doświadczenie w firmach produkcyjnych m.in. poligraficznych i opakowaniowych, mechanicznych, budowy narzędzi oraz usługowych m. in. w edukacji
  • specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów produkcyjnych, Wizualnym zarządzaniu wynikami, zarządzaniu projektami, TWI, Lean Lidership, Zarządzaniu Utrzymaniem Ruchu, projektowaniu i zarządzaniu procesami, optymalizacji kosztów wytworzenia

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (plik PDF)
  • Ankieta 5 dysfunkcji pracy zespołowej
  • Wartości zespołu (wypracowane podczas szkolenia)
  • Mapa konfliktu (wypracowane podczas szkolenia)
  • Lista pytań na spotkania zespołu (wypracowane podczas szkolenia)
  • Model udzielania informacji zwrotnej (wypracowane podczas szkolenia)
  • Przykładowa tablica wizualnego zarządzania (wypracowane podczas szkolenia)

Cennik

Cena: 700 zł netto/os.

Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?

  • Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
  • Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
  • Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
  • Wspólnej kawy w realu 🙂