Kamishibai – skuteczna metoda upraszczania audytów i wdrażania nowych standardów – ONLINE
Kamishibai to prosta, a co najważniejsze szybka technika wizualnego zarządzania, służąca utrzymaniu i rozwijaniu standardów pracy. Nie skupia się wyłącznie na produkcji – to narzędzie do zastosowania we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa!
Stanisław Jerzy Lec: „Życie zabiera ludziom zbyt wiele czasu” … audyty również. Zalecane działania poaudytowe często trwają miesiącami lub nie są wdrażane wcale.
Konieczność szybkiego reagowania na pojawiające się nowe wyzwania i w konsekwencji, spora liczba codziennych zadań operacyjnych i projektowych powoduje, że coraz częściej zastanawiamy się nad rezygnacją z monitorowania wypracowanych wcześniej standardów pracy lub co najmniej znacznym zmniejszeniem częstotliwości wykonywania audytów.
Czy naprawdę jesteśmy skazani na fatalną alternatywę: utrata dobrych praktyk i zaprzepaszczenie wyników doskonalenia lub bezpowrotna strata poświęconego na ich kontrolowanie czasu? Czasu, który możemy wykorzystać w sposób bardziej efektywny i kreatywny.
Celem szkolenia jest podzielenie się naszą wiedzą i doświadczeniem umożliwiającym radykalne uproszczenie działań utrwalających i doskonalących wypracowane standardy oraz zaangażowanie w te działania całej załogi .
W rozbudowanej części warsztatowej krok po kroku przećwiczymy wdrożenie kompletnego systemu Kamishibai na wybranych przykładach.
.
Korzyści ze szkolenia
- Zapoznasz się z różnymi metodami audytowania standardów
- Poznasz zasady funkcjonowania metody Kamishibai
- Nauczysz się projektować karty i tablicę Kamishibai
- Poznasz praktyczne aspekty zastosowania Kamishibai
- Poznasz relacje pomiędzy Kamishibai a 5S… i nie tylko
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Wprowadzenie
- Gemba Walk. Jak zwinnie i efektywnie monitorować standardy?
- Praktyczne metody identyfikacji odstępstw. Lista audytowa, czy…?
- Co to jest Kamishibai? Wady i zalety metody.
- Tablica, karty, audytorzy… Jak zbudować system?
- Warsztat – projektowanie systemu
- Od czego zacząć przygodę z systemem Kamishibai? Wybieramy obszar pilotażowy
- Do czego może się przydać? Określamy obszar oddziaływania
- Kto, gdzie, kiedy, jak…? Opisujemy zasady systemu w obszarze pilotażowym
- Co powinienem monitorować? Układamy pytania kontrolne.
- Jak opisać standard na karcie? Projektujemy karty.
- Jak powinna wyglądać tablica Kamishibai? Aranżujemy tablicę.
- Jestem audytorem i co mam z tym zrobić? Przygotowujemy instrukcję audytową.
- Podsumowanie – jak wdrożyć system
- Praktyczne wskazówki.
- Problemy wdrożeniowe
Grupa docelowa
- Kierownicy
- Dyrektorzy
- Menadżerowie
- Koordynatorzy ciągłego doskonalenia
- Pełnomocnicy systemów zarządzania jakością
- Wszyscy, którzy poszukują rozwiązania problemu (nie)utrzymania zmiany
Forma szkolenia
Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne, zadania indywidualne, dyskusje, ćwiczenia interaktywne
Prowadzący szkolenie
Maciej Worsztynowicz
Konsultant i Project Manager LeanQ Team
- kilkaset szkoleń i warsztatów z zakresu Lean Management (LM)
- doświadczenie doradcze w przemyśle m.in. motoryzacyjnym, elektronicznym, mechanicznym, obróbki tworzyw sztucznych i spożywczym
- specjalizuje się w optymalizacji i doskonaleniu procesów w oparciu o Value Stream Mapping (VSM), realizacji projektów wdrożeniowych z zakresu doskonalenia procesów produkcyjnych oraz optymalizacji łańcucha dostaw z wykorzystaniem narzędzi Lean Management
- w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów wdrożeniowych z zakresu inżynierii procesu i zarządzania produkcją: wcześniej m.in. Inżynier Procesu, Lider Nowych Uruchomień , Kierownik Działu Optymalizacji Procesów Produkcyjnych, oraz Menedżer Lean
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja ze szkolenia (plik PDF)
- karty Kamishibai (wypracowane podczas szkolenia)
- tablice Kamishibai (wypracowane podczas szkolenia)
- procedury obsługi systemu (wypracowane podczas szkolenia)
Cennik
Cena: 700 zł netto/os.
Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?
- Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
- Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
- Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
- Wspólnej kawy w realu 🙂