S&OP jak wyeliminować konflikty międzydziałowe, by realizować strategię firmy
Procesy planistyczne na poziomie strategicznym i taktycznym mają ogromny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Wagę tych procesów widzimy poprzez skalę rozwoju metod planistycznych, standaryzację oraz nacisk kładziony na ich praktykowanie w najbardziej rozwiniętych przedsiębiorstwach.
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat poprawnego zaprojektowania i zastosowania planowania, zarówno na poziomie strategicznym, jak i taktycznym. Podczas warsztatu uczestnicy poznają wagę wpływu poprawnego planowania na funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz wynikające z tego korzyści.
Korzyści ze szkolenia
- Zrozumiesz rolę planowania S&OP (planowania sprzedaży i operacji) oraz MPS (głównego planu produkcji)
- Poznasz najlepsze praktyki wdrażania systemów planowania na poziomie strategicznym i taktycznym
- Zapoznasz się z efektami poprawnego wdrożenia systemów planistycznych
- Zdobędziesz wiedzę na temat wpływu procesów planistycznych na inne obszary działalności przedsiębiorstwa
- Rozwiniesz znajomości metod współpracy z dostawcami
- Nabędziesz umiejętności zarządzania i integracji procesów zakupowych, zaopatrzeniowych, produkcyjnymi oraz sprzedażowych
- Poznasz metody zarządzania akcjami promocyjnymi, procesami wdrażania nowych produktów oraz wycofywania produktów z oferty
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Definicja procesu S&OP jako narzędzia planowania strategicznego
- Przygotowanie do wdrożenia procesu S&OP
- Kroki procesu S&OP i ich rola w realizacji celów finansowych firmy
- Planowanie promocji, procesów NPI (wdrożenia nowych produktów) oraz EOL (wycofywania produktów) z wykorzystaniem przerobowego rachunku kosztów (Throughput Accounting)
- Etapy wdrażania procesu S&OP
- Rola Master Planning`u i jego lidera
- Zasady tworzenia głównego planu produkcji (MPS)
- Główny plan produkcji w procesach MTS (produkcja na zapas) i MTO (produkcja na zamówienie)
- Metody zarządzania procesami pozyskiwania materiałów i usług, w tym rola parametrów logistycznych w negocjacjach handlowych z dostawcami
- Metody zarządzania zapasami w systemie ssącym i pod zamówienie
- Zasady współpracy z dostawcami i optymalizacji zapasów materiałów
- Zarządzanie zmianą w produkcie w procesach planistycznych i zakupowych
- Pomiar sprawności procesów planistycznych i zakupowych
Grupa docelowa
- Szefowie działów logistyki
- Dyrektorzy zarządzający
- Dyrektorzy operacyjny
- Dyrektorzy produkcji/Szefowie produkcji/Kierownicy produkcji
- Dyrektorzy sprzedaży/obsługi klienta
- Dyrektorzy finansowi/ Dyrektorzy controllingu
- Dyrektorzy zakupów/zaopatrzenia
- Główni planiści
- Planiści
- Planiści zakupów/Specjaliści ds. zaopatrzenia
- Kierownicy magazynu
- Kierownicy projektu
Forma szkolenia
Warsztat szkoleniowy, ćwiczenia praktyczne, przykłady praktycznych zastosowań (case-study), dyskusje, wymiana doświadczeń
Prowadzący szkolenie
Arkadiusz Tałałaj
Konsultant i Project Manager LeanQ Team
- kilkaset szkoleń i warsztatów z zakresu Lean Management oraz Supply Chain Management (SCM)
- doświadczenie zawodowe i doradcze w przemyśle m.in. elektronicznym, motoryzacyjnym, mechanicznym, meblarskim, obróbki tworzyw sztucznych, branży wydawniczej i dystrybucyjnej
- specjalizuje się w zarządzaniu łańcuchem dostaw, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych i procesowych z wykorzystaniem narzędzi LM: Value Stream Mapping, 5S, Standaryzacja Pracy, One-Piece-Flow, MRP, Kanban
- w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów z zakresu optymalizacji łańcucha dostaw oraz efektywności produkcji; wcześniej m. in. Master Planner, Kierownik Logistyki i Szef Produkcji
- twórca projektów edukacyjnych Szkoła Planisty Produkcji oraz Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia; autor artykułów i publikacji z zakresu logistyki i łańcucha dostaw
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja szkolenia (wydruk)
- Procedury S&OP, MPS
- Wzorcowe pliki dla procesu S&OP i MPS
- Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)
Cennik
Cena: 1800 zł netto/os.
W cenę szkolenia wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- stały serwis kawowy i lunch
Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.
Szkolenie należy do programu “Akademia Lean dla Logistyków”, składającego się z trzech niezależnych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu