Akademia Lidera Zespołu Usługowego

Poziom Lean Specialist Yellow Belt

W dynamicznym świecie usług skuteczne zarządzanie zespołem doskonalącym procesy staje się kluczowym elementem sukcesu organizacji. Tradycyjne podejście oparte na ścisłej kontroli i wydawaniu poleceń ustępuje miejsca nowoczesnemu modelowi przywództwa, które sprzyja osiąganiu celów poprzez budowę kultury ciągłego doskonalenia.
Celem naszego programu jest wsparcie uczestników w rozwijaniu własnych procesów oraz tworzenie zespołów, których codziennością staje się „leanowe” myślenie i działanie w obszarach usług serwisowych, sprzedażowych, wspierających produkcję, administracyjnych bądź biurowych.

W ramach Akademii Lidera Zespołu Usługowego istnieje możliwość uzyskania certyfikacji LeanQ Team do poziomu Lean Specialist Yellow Belt i indywidualnie po kursie na poziomie Lean Practitioner Green Belt.

Osobom z firm produkcyjnych oferujemy cykl Akademia Lidera Zespołu Produkcyjnego

Artykuły powiązane: Czy „usługi” są jakieś dziwne?

Lean w usługach – czy usługi to miejsce dla lean?

Date of training

17.07 – 19.09.2025


Training hours

czw. 9:00 – 16:00
pt. 8:00 – 15:00


Place of training

Trójmiasto


Korzyści z kursu

  • Zapoznasz się z kluczowymi narzędziami doskonalenia procesów biznesowych
  • Nauczysz się właściwie identyfikować i skutecznie eliminować straty w procesie
  • Zdobędziesz wiedzę o wizualnym zarządzaniu wynikami (Daily Management)
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań z pracownikami
  • Nauczysz się budować standardy pracy w środowisku biurowym
  • Poznasz uniwersalny model rozwiązywania problemów biznesowych
  • Zrozumiesz proces motywowania pracowników do zaangażowania
  • Otrzymasz certyfikat Lean Specialist Yellow Belt (po zaliczeniu zadań)

Szczegóły dot. kursu

Program kursu

Kurs Akademia Lidera Zespołu Usługowego składa się trzech 2-dniowych stacjonarnych szkoleń:

Certyfikacja (konsultacje i zaliczenie zadań):

  • zgłoszenie co najmniej 3 propozycji działań doskonalących odpowiadających na straty w obrębie swojego stanowiska pracy lub jego bezpośredniego otoczenia (po sesji nr 1 na poziom Lean Beginner White Belt)
  • poprawne zdefiniowanie i rozwiązanie problemu z wykorzystaniem narzędzi Problem Solving i uzasadnienie ich wyboru (po sesji nr 2 i 3 na poziom Lean Specialist Yellow Belt)

Grupa docelowa

  • Obecni i przyszli Liderzy Zespołów w obszarach administracyjnych, biurowych, procesów usługowych i wspierających
  • Szefowie działów
  • Osoby zarządzające zespołem
  • Członkowie zespołów doskonalących
  • Specjaliści ds. ciągłego doskonalenia

Narzędzia poznane podczas kursu

  • 10 zasad kaizen ​
  • 3M (muda, muri, mura)
  • Muda Walk
  • PDCA
  • 5W2H
  • Diagram Ishikawa
  • Karta kaizen
  • System 5S
  • One Point Lesson
  • Standaryzacja pracy
  • Instruktaż metodą TWI
  • Kamishibai
  • Wskaźniki oceny efektywności procesu/pracy
  • Daily management
  • Tablice ciągłego doskonalenia
  • Problem Solving
  • Yamazumi
  • Praca standaryzowana
  • Matryca kompetencji
  • Tabela wydajności
  • Tablica spływu

Prowadzący kurs

Dariusz Suchłabowicz

Konsultant i Trener LeanQ Team

  • kilkaset szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
  • project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
  • specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
  • moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, TWI, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata

Materiały przekazane po szkoleniu

  • 8 Muda (plik pdf) ​
  • Zestaw pytań do Muda Walk (plik pdf)
  • Karty Kamishibai (plik pdf)​
  • Arkusz Podziału Pracy (plik xls)
  • One Point Leasson (plik pdf)
  • Karta Kaizen (plik pdf) ​
  • Instrukcje TWI (plik pdf)
  • Definicje wskaźników (plik xls
  • Kategorie wskaźników (plik xls)
  • Karty wskaźników (plik xls)
  • Arkusz Pareto (plik xls)
  • Matryca kompetencji (plik xls)
  • Tablica spływu (plik xls)​
  • Tabela wydajności (plik xls)
  • Szablon 5WHY (plik pdf)
  • Szablon Diagramu Ishikawa (plik pdf)
  • Formatka 6/3/5 (plik pdf)
  • Arkusz 8D (plik pdf)
  • Matryca priorytetów (plik pdf)
  • Materiały wypracowane podczas warsztatów (pliki jpg)
  • Prezentacje ppt z warsztatów (pliki pdf)

Cennik

Cena regularna kursu: 4 800 zł netto/os.

+ Certyfikacja: poziom Lean Beginner White Belt: 350 zł netto/os.

+ Certyfikacja: poziom Lean Specialist Yellow Belt: 700 zł netto/os.

W cenę kursu wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat Lidera Zespołu Usługowego
  • stały serwis kawowy i lunch

W cenę certyfikacji wliczane są:

  • certyfikat Lean Beginner White Belt (w tym 1 godzina weryfikacji zadania certyfikującego)
  • certyfikat Lean Specialist Yellow Belt (w tym 2 godziny weryfikacji zadania certyfikującego)

Nocleg i dojazd nie są wliczony w cenę szkolenia.


Cykl Akademia Lidera Zespołu Usługowego składa się z trzech 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu

Akademia Lidera Zespołu Usługowego

Wstęp do Lean Management, czyli identyfikacja i eliminacja marnotrawstw w usługach

17-18.07.2025 Trójmiasto
More

Akademia Lidera Zespołu Usługowego

Daily Management w usługach, czyli wizualne zarządzanie wynikami

28-29.08.2025 Trójmiasto
More

Akademia Lidera Zespołu Usługowego

Problem Solving, czyli systemowe rozwiązywanie problemów w usługach

18-19.09.2025 Trójmiasto
More