Szkoła Lidera Zespołu Usługowego
Dzisiejsze organizacje nieustannie doskonalące swoje działania dobrze wiedzą, jak wiele zależy od umiejętnego zarządzania pracownikami przez lidera zespołu. Rośnie zrozumienie, że sam zestaw sprawdzonych narzędzi to za mało. Wydawanie poleceń w oczekiwaniu ich bezrefleksyjnego wykonania przestało się sprawdzać. Potrzebne jest przedefiniowanie roli lidera na tego, który tworzy środowisko do osiągania celów, zapewnia wsparcie swoim pracownikom i dba o ich rozwój.
Procesy usługowe to często również większa zmienność i krótszy dystans pomiędzy Klientem i Dostawcą. Wielowariantowość, uruchamianie procesów na sygnał Klienta, to codzienność i reguła. Czy jest tu miejsce na standardy skoro „my jesteśmy inni niż produkcja”? Odpowiedź brzmi: „Tak”.
Jesteśmy przekonani, że nasz program pozwoli uczestnikom rozwinąć już posiadane umiejętności oraz zdobyć nową wiedzę, popartą doświadczeniem naszych konsultantów i trenerów. Wymiana doświadczeń między uczestnikami kursu ułatwi rozwijanie własnych procesów oraz tworzenie zespołów, których codziennością staje się „leanowe” myślenie i działanie w obszarach usług serwisowych, sprzedażowych, wspierających produkcję, administracyjnych bądź biurowych.
Korzyści ze szkolenia
- Zapoznasz się z kluczowymi narzędziami doskonalenia procesów biznesowych
- Zdobędziesz wiedzę o wizualnym zarządzaniu wynikami (Daily Management)
- Rozwiniesz umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań z pracownikami
- Nauczysz się mapować procesy usługowe (Metody Makigami)
- Dowiesz się jak dobierać cele dla procesu (podstawy Hoshin Kanri)
- Nauczysz się właściwie identyfikować i skutecznie eliminować straty w procesie
- Nauczysz się budować standardy pracy w środowisku biurowym
- Poznasz i przećwiczysz uniwersalny model rozwiązywania problemów biznesowych
- Nauczysz się zarządzać postępem działań doskonalących (ScrumLean®)
- Zrozumiesz proces motywowania pracowników do zaangażowania w doskonalenie
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
Cykl Szkoła Lidera Zespołu Usługowego składa się trzech 2-dniowych szkoleń:
Grupa docelowa
- Obecni i przyszli Liderzy Zespołów w obszarach administracyjnych, biurowych, procesów usługowych i wspierających
- Szefowie działów
- Osoby zarządzające zespołem
- Członkowie zespołów doskonalących
- Specjaliści ds. ciągłego doskonalenia
Forma szkolenia
Warsztaty szkoleniowe, case- study, dyskusje, ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacja pracy zespołowej, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń, gry symulacyjne.
Prowadzący szkolenie
Dariusz Suchłabowicz
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
- project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
- moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, TWI, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata
Piotr Bielawski
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt warsztatów wdrożeniowych z zakresu Lean Leadership, Lean Management i ScrumLean
- w ciągu ostatnich kilkunastu lat project manager w projektach z zakresu doskonalenia efektywności procesów produkcyjnych oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia, Szef Działu Lean, Szef Działu Planowania, Dyrektor produkcji, Dyrektor Operacyjny
- doświadczenie w firmach produkcyjnych m.in. poligraficznych i opakowaniowych, mechanicznych, budowy narzędzi oraz usługowych m. in. w edukacji
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów produkcyjnych, Wizualnym zarządzaniu wynikami, zarządzaniu projektami, TWI, Lean Lidership, Zarządzaniu Utrzymaniem Ruchu, projektowaniu i zarządzaniu procesami, optymalizacji kosztów wytworzenia
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- lista przekazanych materiałów wyszczególniona w opisie szkoleń, wchodzących w skład cyklu
Cennik
Cena regularna kursu: 5400 zł netto/os.
Cena promocyjna przy zgłoszeniach do 30.09.2024 – 4590 zł netto/os.
W cenę kursu wliczone są:
- 2 godziny indywidualnych konsultacji
- materiały szkoleniowe
- certyfikat Lidera Zespołu Usługowego
- stały serwis kawowy i lunch
Nocleg i dojazd nie są wliczony w cenę szkolenia.
Cykl Szkoła Lidera Zespołu Usługowego składa się z trzech 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu
Szkoła Lidera Zespołu Usługowego
Lean Serwis w praktyce, czyli jak skutecznie doskonalić procesy usługowe
MoreSzkoła Lidera Zespołu Usługowego
Daily Management w usługach, czyli jak angażować zespół do rozwiązywania problemów
MoreSzkoła Lidera Zespołu Usługowego