Zakupy strategiczne, czyli jak skutecznie zarządzać relacjami z dostawcami

Współpraca kupców z dostawcami nierzadko wiąże się z dużą niepewnością i nieprzewidywalnością, ma przy tym ogromny wpływ na jakość i ocenę pracy kupców. Codzienne borykanie się z nieterminowością i słabą jakością kontrahentów nie oznacza jednak, że właśnie w taki sposób ma przebiegać Wasza współpraca.

W trakcie szkolenia przekażemy Ci wiedzę o dostępnych mechanizmach współpracy z dostawcami, które zweryfikowaliśmy na przestrzeni lat współpracy z przedstawicielami różnych branż. Podpowiemy Ci, jak obniżyć koszty pozyskania surowców, czy też jak przeprowadzić kontrolę dostawców.

Celem szkolenia jest wsparcie Twojej pracy w dziale zakupów wiedzą i praktyką, tak, aby przebiegała ona sprawniej i efektywniej, z korzyścią dla całej firmy.

Podczas szkolenia wykorzystywana jest gra symulacyjna Gra Łańcuch Dostaw: Beer Game

Date of training

07-08.07.2022


Training hours

czw. 9:00 – 17:00
pt. 8:00 – 16:00


Place of training

Hotel Aqua Sopot


Korzyści ze szkolenia

  • Poznasz dostępne i zweryfikowane w praktyce mechanizmy współpracy z dostawcami wykorzystywane przez firmy Best in Class
  • Rozwiniesz umiejętności doboru mechanizmów odnowienia zapasów do specyfiki rynku, wymagań produkcji i sprzedaży
  • Poznasz techniki kontroli i audytu dostawców
  • Pozyskasz wiedzę na temat poprawnej oceny kontrahentów
  • Poznasz techniki zarządzania zapotrzebowaniem
  • Dowiesz się jak zwiększyć dostępność zapasów materiałowych przy optymalnym koszcie
  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie poprawy komfortu pracy w zaopatrzeniu

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Dział zakupów oraz jego funkcje w strukturze organizacji:
    • Jak umiejscowić dział w organigramie?
    • Które funkcje i jaki zakres odpowiedzialności powinny być do niego przypisane?
    • W jaki sposób zorganizować sprawny przepływ informacji?
  • Zarządzanie dostawcami i relacjami z nimi.
    • Na co zwrócić szczególną uwagę przy negocjacji parametrów współpracy?
    • Jak standaryzować i kontrolować ustalone parametry?
    • Jakie powinny być wyznaczniki doboru dostawcy?
  • Doskonalenie współpracy na linii dostawca – odbiorca
    • Jakie mogą być powody niewłaściwej współpracy?
    • W jaki sposób sprawnie audytować kontrahentów?
    • Na które aspekty zwrócić szczególną uwagę w odniesieniu do celów organizacji?
  • Decyzje finansowe w obszarze zaopatrzenia i zakupów
    • W jaki sposób zaopatrzenie wpływa na wynik finansowy organizacji?
    • Czy można w prosty sposób uzasadnić wybór dostawców przy pomocy wskaźników finansowych?
    • Jakie powinny być parametry oceny źródeł zaopatrzenia?
  • Zarządzanie popytem i prognozowanie na poziomie zaopatrzenia
    • Czy istnieją standardy w zakresie zarządzani informacjami o popycie?
    • Skąd pozyskać informację o przyszłych zapotrzebowaniach?
    • Czy można w prosty sposób prognozować i planować przyszłość?
  • Praca z systemami klasy ERP i wykorzystanie ich dla zmniejszenia pracochłonności.
    • Jakie są możliwości systemów ERP w obszarze zakupów i zaopatrzenia?
    • Jak skonfigurować podstawowe parametry, aby system bardziej pomagał niż przeszkadzał?
    • Jaka jest logika działania kalkulacji MRP?

Grupa docelowa

  • Obecni i przyszli kupcy operacyjni i strategiczni
  • Kierownicy oraz liderzy działów zaopatrzenia i logistyki
  • Wszystkie osoby chcące poznać i zrozumieć tajniki zarządzania współpracą z dostawcami

Forma szkolenia

Case- study, dyskusje, Gra Łańcuch Dostaw: Beer Game, ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń

Prowadzący szkolenie

Arkadiusz Tałałaj

Konsultant i Project Manager LeanQ Team

  • kilkaset szkoleń i warsztatów z zakresu Lean Management oraz Supply Chain Management (SCM)
  • doświadczenie zawodowe i doradcze w przemyśle m.in.  elektronicznym, motoryzacyjnym, mechanicznym, meblarskim, obróbki tworzyw sztucznych, branży wydawniczej i dystrybucyjnej
  • specjalizuje się w zarządzaniu łańcuchem dostaw, optymalizacji procesów logistycznych, wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych i procesowych z wykorzystaniem narzędzi LM: Value Stream Mapping, 5S, Standaryzacja Pracy, One-Piece-Flow, MRP, Kanban
  • w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów z zakresu optymalizacji łańcucha dostaw oraz efektywności produkcji; wcześniej m. in.  Master Planner, Kierownik Logistyki i Szef Produkcji
  • twórca projektów edukacyjnych Szkoła Planisty Produkcji oraz Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia; autor artykułów i publikacji z zakresu logistyki i łańcucha dostaw

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja szkolenia (wydruk)
  • Przykładowa karta oceny dostawcy
  • Przykładowy formularz wywiadu z dostawcą
  • Przykład karty kontroli surowca
  • Wzór specyfikacji materiałowej
  • Formatka dla kalkulacji decyzji zakupowych
  • Opracowane wybrane strategie zarządzania relacjami z dostawcami
  • Kalkulacja opłacalności decyzji
  • Przykładowa kalkulacja kosztu utrzymania zapasu i zamrożonego kapitału
  • Prognoza zapotrzebowania materiałowego dla wybranego modelu
  • Wynik kalkulacji MRP dla przykładowych parametrów systemu
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Cennik

Cena szkolenia: 1800 zł netto/os.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


Szkolenie należy do programu „Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia”, składającego się z dwóch warsztatów szkoleniowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu

Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia

Zakupy operacyjne, czyli jak zoptymalizować poziom zapasów

25-26.08.2022 Hotel Aqua Sopot
More

Szkolenie realizowane w ramach cyklu Szkoła Zakupów i ZaopatrzeniaPotwierdzenie rejestracji na pojedyncze szkolenie nastąpi, gdy pozostaną wolne miejsca, niewykorzystane przez uczestników całego kursu.