Gry symulacyjne

GRA LEAN MANAGEMENT – FABRYKA SKOMPLIKOWANYCH URZĄDZEŃ®

Gra służy przede wszystkim przygotowaniu pracowników do wdrożenia Lean Management. Znajduje zastosowanie zarówno dla grup managerskich jak i operacyjnych. Prezentuje w sposób usystematyzowany kroki wdrożenia Lean Management i jego narzędzi do przedsiębiorstwa, wskazując rolę pracowników w procesie doskonalenia. Gra może […]

Liczba graczy: 12 - 15 osób
Czas trwania: 8 - 16 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA LEAN MANAGEMENT – BATERIADA®

Gra BATERIADA jest skutecznym narzędziem, które nie tylko prezentuje narzędzia Lean Manufacturing, ale także przedstawia mechanizmy ich wdrażania.W grze dużą rolę odgrywają różne czasy realizacji zamówień dla poszczególnych wyrobów, co umożliwia zaprezentowanie istotnej roli planowania w toku realizacji zamówień. Gra także odzwierciedla techniki […]

Liczba graczy: 6 - 8 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 3 - 8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA LEAN SERVICE – TOP BLOCK®

Wdrożenia Lean Service w procesach usługowych skutkują przede wszystkim efektami w postaci redukcji liczby błędów i czasu realizacji zlecenia/zadania. Top Block jest grą skoncentrowaną na optymalizacji procesu realizacji zamówienia z punktu widzenia takich działów jak Obsługa Klienta oraz Księgowość. Top […]

Liczba graczy: 6 - 10 osób
Czas trwania: 4–8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA LEAN SERVICE – ARCHITEKA®

Wdrożenia Lean Office w procesach usługowych skutkują przede wszystkim efektami w postaci redukcji liczby błędów i czasu realizacji zlecenia/zadania. W toku zmian organizacja przekształca się z silosowej na procesową opartą na współpracy działów skoncentrowanych na wspólnym celu: satysfakcji Klienta. Gra pokazuje […]

Liczba graczy: 6 - 10 osób
Czas trwania: 4–8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA ŁAŃCUCH DOSTAW – SŁONECZNY ŁAŃCUCH DOSTAW®

Merytoryczne przygotowanie zespołu do analizy i optymalizacji łańcucha dostaw jest wyzwaniem. A gdy zależy nam na sukcesie projektu i chcemy połączyć interesy działu sprzedaży, planowania, zaopatrzenia i zakupów, obsługi klienta, logistyki i produkcji przydaje się narzędzie w postaci  symulacji. Gra […]

Liczba graczy: 12–18 osób
Czas trwania: 18–24 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA LOGISTYKA – MAGAZYN®

Sprawne działanie magazynu odgrywa istotna rolę w procesie. Błędy i opóźnienia, które powstają podczas pracy magazynu mają znaczący wpływ na czas realizacji zamówienia. Identyfikacja marnotrawstwa pomaga wypracować rozwiązania i standardy pracy, które znacząco wpłyną na poprawę pracy. Gra może mieć […]

Liczba graczy: 7-10 osób
Czas trwania: 4–16 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA ŁAŃCUCH DOSTAW – BEER GAME

Efekt bicza (bullwhip effect) jest pojęciem związanym z łańcuchem dostaw. Pod tym pojęciem rozumie się zniekształcenia popytu, nasilające się wraz z przesuwaniem się w górę łańcucha dostaw. Efekt ten wyjaśnia wahania sprzedaży (popytu), produkcji i dostaw, a jego występowanie wynika głównie z nieefektywnego […]

Liczba graczy: 4 - 8 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 2–3 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA KANBAN – BLOCK INC®

Kanban (system ssący) to narzędzie  zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. Heijunka to narzędzie planistyczne skutkujące zmniejszeniem zapasów. Oba systemy pozwalają zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji. Gra Block Inc. wykorzystując proces produkcyjny, o równoległych przebiegach […]

Liczba graczy: 9–12 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 4–16 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA KANBAN – SCHREIBEN®

Kanban (system ssący) to narzędzie  zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. Heijunka to narzędzie planistyczne skutkujące zmniejszeniem zapasów. Pozwalają zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji. Gra SCHREIBEN wykorzystując prosty proces produkcyjny, o dwóch równoległych przebiegach z […]

Liczba graczy: 12 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 4–16 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA KAIZEN – POTWORNE SŁONECZKA®

Doskonalenie nigdy nie ma końca. Mechanizmy ciągłego doskonalenia, a także zasady wizualnego zarządzania wynikami pomagają zachęcić do wdrażania ich w życie, poprzez poprawę wyników. Grę POTWORNE SŁONECZKA można samodzielnie rozwinąć o wprowadzenie części merytorycznej poświęconej  One Piece Flow, Kanbana, 5S […]

Liczba graczy: 4 -12 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 3–8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA STANDARYZACJA – KATAPULTY

Zmienność czasu i jakości realizacji zadań na stanowiskach pracy jest problemem wymagającym rozwiązania przy udziale pracowników. To oni są w stanie zmonitorować czynniki wpływające na zmienność procesu i jego wynik jakościowy, a dodatkowym ich atutem jest fakt, że to właśnie […]

Liczba graczy: 4–12 osób
Czas trwania: 4 godziny

Więcej...

GRA STANDARYZACJA I TWI – IGEL®

Praca manualna wymaga zwykle dużej standaryzacji, w celu uzyskania powtarzalnych wyników w zakresie czasu i jakości wykonania. Gra IGEL koncentruje się przede wszystkim na analizie metod pracy i budowie instrukcji stanowiskowych w oparciu o zasady budowy Standardowych Procedur Operacyjnych (SOP).  Gra […]

Liczba graczy: 4 - 16 osób
Czas trwania: 2 - 4 godzin

Więcej...

GRA STANDARYZACJA I TWI – SWITCH®

Praca manualna wymaga zwykle dużej standaryzacji w celu uzyskania powtarzalnych wyników w zakresie czasu i jakości wykonania. Gra SWITCH koncentruje się przede wszystkim na analizie metod pracy i budowie instrukcji stanowiskowych,  w oparciu o zasady budowy Standardowych Procedur Operacyjnych (SOP).  […]

Liczba graczy: 4 - 16 osób
Czas trwania: 2–4 godzin

Więcej...

Gra TPM – WYŚCIG Z CZASEM®

Przygotowanie zespołów Służb Utrzymania Ruchu do wdrożenia Total Prodictive Maintenance jest trudne z uwagi na złożoność koncepcji. Nasza gra w jednym miejscu i w jednym czasie uczy w jaki sposób integrować działania Służb Utrzymania Ruchu z Produkcją, jak monitorować prace […]

Liczba graczy: 4–7 osób/plansza
Czas trwania: 4–8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA 5S – SFERULE®

Wdrażając 5S potrzebujemy wytłumaczyć pracownikom w jaki sposób chcemy przeprowadzić warsztaty oraz jakie cele chcemy osiągnąć. Gra SFERULE pozwala krok po kroku,  przedstawić nasz zamysł kierując uczestników na coraz bardziej zaawansowane tory 5S.  W toku gry, uczestnicy wdrażają  zmiany monitorując […]

Liczba graczy: 4 - 17 osób
Czas trwania: 1,5 - 4 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA WĄSKIE GARDŁA – BOTTLENECK®

Identyfikacja wąskiego gardła i jego wpływu na przepustowość procesu jest istotna dla każdego przedsiębiorstwa. Nasza nieskomplikowana gra BOTTLENECK pozwala w ciągu 20 minut wytłumaczyć uczestnikom mechanizm tworzenia wąskich gardeł, ich identyfikacji oraz niwelacji. Gra ma również zastosowanie jako wprowadzenie do […]

Liczba graczy: 5 - 18 osób
Czas trwania: 15 - 45 min

Więcej...

GRA KOMUNIKACYJNA – FABRYKA ŻYCZEŃ

Funkcjonujesz w organizacji wielooddziałowej i napotykasz na problemy komunikacyjne? Chcesz uzmysłowić działom w swojej firmie jak ważna jest efektywna komunikacja? Chcesz to zrobić „na wesoło”? Jeśli TAK to postaw swój zespół przed zadaniem wyprodukowania Kart z Życzeniami, w której kreatywność i […]

Liczba graczy: 3 - 9 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 1 - 2 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA WSPÓŁPRACA – GOAL!

Działy/Zespoły walczą ze sobą zamiast współpracować? Wykorzystując grę GOAL! naucz zespół grać do jednej bramki, byście wspólnie mogli osiągać jeszcze lepsze wyniki. Gra może mieć zastosowanie w środowisku produkcyjnym, biurowym i magazynowym.    

Liczba graczy: 4 - 12 osób
Czas trwania: 30 - 60 min - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA IDENTYFIKACJA POTENCJAŁU I RYZYKA – MYŚLĄCE KAPELUSZE

Metoda sześciu kapeluszy została opracowana przez Edwarda de Bono i opisana w książce „Sześć kapeluszy, czyli sześć sposobów myślenia”. Jest to metoda wykorzystywana przez wiele poważnych  korporacji na całym świecie tj. IBM, Du Pont, NTT i in. Gra MYŚLĄCE KAPELUSZE pomaga […]

Liczba graczy: 6 -18 osób + obserwatorzy
Czas trwania: 1 - 3 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza

Więcej...

GRA PODBÓJ WSZECHŚWIATA DOSKONAŁOŚCI OPERACYJNEJ®

Gra w formie toru przeszkód do pokonania przez konkurujące ze sobą zespoły. W ok. 40-osobowych zespołach wyruszamy z Ziemskiej Bazy na podbój Wszechświata Doskonałości Operacyjnej. W tym celu mamy do opanowania 6 planet (filarów). Każda z planet cechuje się innym […]

Liczba graczy: 100-600 osób
Czas trwania: 2 godziny + 2 godziny na podsumowanie wyników + podsumowanie gry (30 min)

Więcej...

GRA NA ZAMÓWIENIE – DEDYKOWANA

Nie znalazłeś gry dla siebie? Możemy zaprojektować grę symulacyjną zgodną z Twoimi potrzebami. Od 2003 roku samodzielnie projektujemy gry symulacyjne na potrzeby firm produkcyjnych i usługowych. Tworzymy gry na potrzeby szkoleń pracowników jak również wykorzystywane podczas cyklicznych spotkań firmowych. Każda […]

Liczba graczy: Bez ograniczeń – zależy od potrzeb Klienta
Czas trwania: Zależy od przyjętego scenariusza gry

Więcej...