Kanban (system ssący) to narzędzie zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. Heijunka to narzędzie planistyczne skutkujące zmniejszeniem zapasów. Pozwalają zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji.
Gra SCHREIBEN wykorzystując prosty proces produkcyjny, o dwóch równoległych przebiegach z ogromną różnorodnością produktów typowych i nietypowych, symuluje wszystkie te elementy.
Gra ma zastosowanie w środowisku produkcyjnym.
Zapytaj
Opis gry
Stopień trudności: prosta
Ilość rund: 5
Cel: projektowanie systemu ssącego w obszarze zarządzania zapasem wyrobów gotowych, półproduktów i materiałów
Uczestnicy: gracze wcielając się w role takie jak: Klient, Planista, Produkcja, Zaopatrzenie i Dostawcy, mają możliwość spojrzeć na cały proces realizacji zlecenia. W toku gry uczestnicy stopniowo wdrażają usprawnienia ( system ssący i heijunkę), by przekonać się o efektach jakie te rozwiązania ze sobą niosą. Decyzje o miejscu i zakresie doskonalenia podejmowane są w oparciu o zestaw uproszczonych wskaźników logistycznych i finansowych
Informacje dodatkowe
Liczba graczy: 9 -20 osób
Czas trwania: 4 - 8 godzin - zależnie od przyjętego scenariusza
Zawartość zestawu:
- Karty
- Wyposażenie
- Instrukcje stanowiskowe
- Formularze
- Prezentacja PPT
- Materiały zużywające się – w wersji elektronicznej
Narzędzia
- Kanban
- Heijunka
- Planowanie produkcji
- Zarządzanie zapasami
- Kaizen
- PVM
Opcje zakupu
- Warsztat z grą symulacyjną (1 dzień/ 2 dni)*
- Zakup gry symulacyjnej wraz z instruktażem**
- LeanQ Team prowadzi również szkolenia otwarte i zamknięte z wykorzystaniem gry bez opcji jej zakupu
- Gra SCHREIBEN® jest własnością LeanQ Team. Użytkowanie, kopiowanie i dystrybuowanie Gry SCHREIBEN® bez uzyskania licencji od LeanQ Team będzie traktowane jako naruszenie praw własności oraz praw autorskich LeanQ Team.
* stali Klienci LeanQ Team otrzymują rabat
** szkolenie instruktażowe dotyczy 2 trenerów klienta, którzy posiadają kwalifikacje trenerskie i wiedzę z zakresu lean management