Gra Kanban:
Schreiben®
Wdrożenie systemu ssącego w procesie produkcyjnym i łańcuchu dostaw dla środowiska o dużym zróżnicowaniu produktów
O grze
Opis gry
Kanban (system ssący) to narzędzie zbilansowania przepływów z zamówieniami Klienta. System pozwala zoptymalizować poziom zapasów i stworzyć mechanizm ciągłego doskonalenia w procesach produkcji. W grze uczestnicy zarządzają poziomem zapasów, terminowością oraz czasem reakcji na zamówienie klienta.
Gra skupia się na pokazaniu wdrożenia systemu ssącego w procesie produkcyjnym i łańcuchu dostaw w środowisku o dużym zróżnicowaniu produktów. Zaprezentowane są również zasady działania systemu ssącego w produkcji pod zamówienie.
Cel gry
Zaprojektowanie systemu ssącego w obszarze zarządzania zapasem wyrobów gotowych, półproduktów i materiałów
Przebieg gry
Symulujemy w niej różne funkcje i etapy procesu pozwalając uczestnikom spojrzeć na cały proces realizacji zlecenia. W toku gry uczestnicy wykorzystują lej różnicowania produktu, system ssący i heijunkę, by przekonać się o efektach jakie te rozwiązania za sobą niosą. Po każdej rundzie analizowany jest wpływ redukcji zapasów na terminowość dostaw do klienta.
Decyzje o miejscu i zakresie doskonalenia podejmowane są w oparciu o zestaw uproszczonych wskaźników logistycznych i finansowych. Zadaniem graczy jest nie tylko zmniejszenie wielkości zapasów materiałów i produkcji w toku (półprodukty), lecz również określenie miejsc utrzymania zapasów w procesie.
Proces
Gracze wcielając się w role takie jak: Klient, Planista, Produkcja, Zaopatrzenie i Dostawcy, mają możliwość spojrzeć na cały proces realizacji zlecenia. W toku gry uczestnicy stopniowo wdrażają usprawnienia (system ssący i heijunkę), by przekonać się o efektach jakie te rozwiązania ze sobą niosą.
Gra Schreiben wykorzystując prosty proces produkcyjny, o dwóch równoległych przebiegach z ogromną różnorodnością produktów typowych i nietypowych, symuluje wszystkie te elementy.
- Klient
- Dostawca
- Lider
- Expert
- Monterzy
- Magazynier
- Planista
- Zaopatrzenie (opcjonalnie)
Narzędzia Lean w grze
- Kanban
- Heijunka
- Motyl
- 5S
- Wizualne Zarządzanie Wynikami
- Kaizen
- Tablice Scrum
- One Piece Flow
- Zarządzanie poziomem zapasów
- FIFO
- Yamazumi
Zawartość fizyczna zestawu gry
- Walizka z grą symulacyjną
- Metryki gry
- Materiały na przeprowadzenie 5 gier
- Materiały drukowane w wersji fizycznej
- Materiały do wydruku (pendrive)
- Elementy fizyczne gry
- Instrukcje
- Formularze
- Karty
- Identyfikatory
- Prezentacja gry
- Prezentacja - zegar gry
- Prezentacja - zegar Kaizen
- Instrukcja prowadzenia gry
- Instrukcja trenera gry