PLANOWANIE ROZWOJU PRACOWNIKÓW OPERACYJNYCH

PLANOWANIE ROZWOJU PRACOWNIKÓW OPERACYJNYCH

Kompetencje – formalny zakres uprawnień, umiejętności wymaganych na określonym stanowisku przez danego pracownika.

Matryca kompetencji – narzędzie do analizy kompetencji pracowników, wykorzystywane do planowania ścieżki rozwoju i harmonogramowania szkoleń.

Struktura organizacyjna – zbiór elementów danego systemu (pojedynczych stanowisk pracy, komórek i jednostek organizacyjnych) oraz powiązań między nimi. Powiązania te są zwane więziami organizacyjnymi.
Zakres podręcznika (manuala) zawiera zagadnienia dotyczące:

  • Planowanie rozwoju kwalifikacji
  • Identyfikacja kompetencji
  • Ocena kompetencji
  • Tworzenie struktury organizacyjnej (klasyfikowanie funkcji)
  • Planowanie potrzeb szkoleniowych
  • Zarządzanie i planowanie standardowej obsady
  • Zasady szkoleń stanowiskowych
  • Kwalifikowanie pracowników
  • System wynagrodzeń
  • System motywacyjny
  • Mierniki dla systemu.

    Przykłady załączników:
  • Mapy procesów
  • Przykłady kart stanowiskowych
  • Ankieta oceny kompetencji
  • Plan szkoleń w tym przykłady kart i rejestrów egzaminów
  • Przykład matrycy umiejętności
  • Karta kwalifikacji
  • Karty oceny