PLANOWANIE ROZWOJU PRACOWNIKÓW OPERACYJNYCH
Kompetencje – formalny zakres uprawnień, umiejętności wymaganych na określonym stanowisku przez danego pracownika.
Matryca kompetencji – narzędzie do analizy kompetencji pracowników, wykorzystywane do planowania ścieżki rozwoju i harmonogramowania szkoleń.
Struktura organizacyjna – zbiór elementów danego systemu (pojedynczych stanowisk pracy, komórek i jednostek organizacyjnych) oraz powiązań między nimi. Powiązania te są zwane więziami organizacyjnymi.
Zakres podręcznika (manuala) zawiera zagadnienia dotyczące:
- Planowanie rozwoju kwalifikacji
- Identyfikacja kompetencji
- Ocena kompetencji
- Tworzenie struktury organizacyjnej (klasyfikowanie funkcji)
- Planowanie potrzeb szkoleniowych
- Zarządzanie i planowanie standardowej obsady
- Zasady szkoleń stanowiskowych
- Kwalifikowanie pracowników
- System wynagrodzeń
- System motywacyjny
- Mierniki dla systemu.
Przykłady załączników: - Mapy procesów
- Przykłady kart stanowiskowych
- Ankieta oceny kompetencji
- Plan szkoleń w tym przykłady kart i rejestrów egzaminów
- Przykład matrycy umiejętności
- Karta kwalifikacji
- Karty oceny