Program Pomysłów Pracowniczych
Firmy coraz częściej oczekują od pracowników nie tylko realizacji codziennych obowiązków, ale również zaangażowania w ciągłe doskonalenie. Skutecznym i często stosowanym rozwiązaniem jest wdrożenie Programu Pomysłów Pracowniczych (PPP), który definiuje zasady i cały proces od zgłoszenia pomysłu poprzez jego realizację.
Celem szkolenia jest nie tylko przedstawienie Ci zasad tworzenia programów pomysłów pracowniczych, ale też wskazanie na bariery i błędy, które mogą sprawić, że firmowy program nie spełni Twoich oczekiwań.
Warsztat odbędzie się na terenie firmy J.S. Hamilton, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć funkcjonowanie narzędzi lean w realnym środowisku i poznać najlepsze praktyki wdrożeniowe
Korzyści ze szkolenia
- Pogłębisz wiedzę na temat różnych programów angażowania pracowników
- Zobaczysz skuteczne wdrożenia PPP w firmie na przykładzie firmy J.S. Hamilton
- Poznasz główne składowe programów sugestii pracowniczych
- Zdobędziesz umiejętności skutecznego wdrażania PPP w firmie
- Poznasz zasady doboru sposobów nagradzania za wdrożone pomysły
- Opracujesz praktyczne narzędzia, dokumenty i kryteria ocen dla PPP, które później będziesz mógł z powodzeniem wykorzystać w codziennej pracy
- Zapoznasz się z największymi ograniczeniami i barierami we wdrażaniu PPP
- Rozwiniesz umiejętności kalkulacji kosztów PPP
- Zrozumiesz rolę kadry managerskiej w programach angażowania pracowników
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Cele, oczekiwania i korzyści wynikające z PPP. Po co wprowadzać ustandaryzowany program zamiast intuicyjnego angażowania ludzi do zgłaszania pomysłów?
- Główne składowe programów angażowania pracowników. Czego nie może zabraknąć w programie, a co jest zbędną biurokracją?
- Grupa docelowa dla PPP. Kto powinien brać udział w zgłaszaniu pracowniczych sugestii?
- Przygotowanie do wdrożenia programu sugestii pracowniczych. Jak rozpocząć aktywizowanie pracowników, by „nie spalić” pomysłu już na początku?
- Rola kadry managerskiej w PPP. Czy managerowie potrafią osłabić entuzjazm nawet najbardziej aktywnych pracowników?
- Przykłady różnych programów angażowania pracowników. Jak łatwo i skutecznie zniszczyć program przez zły regulamin?
- Zasady wynagradzania za pomysły. Kogo i jak wynagradzać za nowe pomysły i czy na pewno pieniądze są najlepszym motywatorem?
- Stosowane dokumenty i narzędzia. Czy skuteczny program zafunkcjonuje bez monitorowania jego przebiegu?
- Zespoły oceniające oraz kryteria oceny pomysłów. Kto powinien oceniać pomysły i czy potrzebne są do tego wskaźniki?
- Powiązanie PPP z innymi narzędziami angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie. Czy program pomysłów pracowniczych to jedyna metoda motywowania pracowników?
- Główne bariery wdrożeniowe Programu Pomysłów Pracowniczych. Jak w dziesięciu krokach sprawić, by nasz program nie zadziałał?
Grupa docelowa
- Szefowie Działów i Managerowie
- Szefowie HR
- Pracownicy Działu Zasobów Ludzkich
- Managerowie i Liderzy Lean
- Pełnomocnicy ds. Zarządzania Jakością
- Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
- Członkowie zespołów Lean/Kaizen
Forma szkolenia
Warsztat szkoleniowy, zadania w zespołach, case – study, analiza przykładów, prezentacje multimedialne, obserwacja rozwiązań w firmie J.S. Hamilton, dyskusje i wymiana doświadczeń
Prowadzący szkolenie
Szymon Włodarski
Konsultant i Project Manager LeanQ Team
- kilkadziesiąt warsztatów i wdrożeń z zakresu Lean Service
- doświadczenie doradcze m.in. w customer service, customer experience, centrach usług wspólnych, centrach obsługi klienta, elektronice konsumenckiej oraz logistyce serwisowej
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii w oparciu o nowoczesne metody pozyskiwania i analizy głosu klienta oraz zarządzaniu wynikami przedsiębiorstwa oraz zarządzaniu projektami
- w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów szkoleniowych i wdrożeniowych z zakresu: doskonalenia procesów usługowych, transformacji strategii Customer Experience oraz New Product Introduction; wcześniej m.in. Global Lean Champion, Project Manager R&D i Business Transformation Consultant w międzynarodowym środowisku globalnych korporacji
Andrzej Biziuk
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający i Konsultant LeanQ Team
- kilkaset szkoleń oraz warsztatów z zakresu zarządzania zespołem, organizacji pracy liderów, programów sugestii pracowniczych, design thinking oraz treningu trenerów
- doświadczenie zawodowe oraz doradcze w firmach usługowych, produkcyjnych i handlowych z branży m.in. kosmetycznej, papierniczej, FMCG, poligraficznej, spożywczej, dystrybucyjnej i meblarskiej
- specjalizuje się w narzędziach miękkich wspierających wdrożenie Lean Management (LM) oraz narzędziach LM wspomagających zarządzanie wynikami i zespołami
- w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów rozwojowych z zakresu LM; wcześniej Dyrektor Handlowy, Szef Zespołu Trenerów oraz Dyrektor Zarządzający w firmach usługowych i produkcyjnych
- wykładowca Lean Management na studiach podyplomowych Politechniki Gdańskiej i WSB; współtwórca programów szkoleniowych Akademia Lean Managera oraz Szkoła Lidera Produkcji
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
- Draft przykładowego Regulaminu PPP
- Przykładowy wniosek zgłaszania pomysłów
- Kalkulacja budżetu dla PPP
- Przykładowy system nagradzania za pomysły
- Domek motywacji w PPP
- Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)
Cennik
Cena szkolenia: 1900 zł netto/os.
W cenę szkolenia wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- stały serwis kawowy i lunch
Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.
Szkolenie należy do programu “REALia LEAN – cykl szkoleń na terenie fabryk”, składającego się z czterech 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu
Organizator zastrzega sobie prawo odmówienia zakwalifikowania uczestnika na szkolenie, z powodu ograniczeń wynikających z organizowania warsztatu na terenie fabryki.