Akademia Lidera Zespołu Usługowego
Poziom Lean Specialist Yellow Belt
W dynamicznym świecie usług skuteczne zarządzanie zespołem doskonalącym procesy staje się kluczowym elementem sukcesu organizacji. Tradycyjne podejście oparte na ścisłej kontroli i wydawaniu poleceń ustępuje miejsca nowoczesnemu modelowi przywództwa, które sprzyja osiąganiu celów poprzez budowę kultury ciągłego doskonalenia.
Celem naszego programu jest wsparcie uczestników w rozwijaniu własnych procesów oraz tworzenie zespołów, których codziennością staje się „leanowe” myślenie i działanie w obszarach usług serwisowych, sprzedażowych, wspierających produkcję, administracyjnych bądź biurowych.
W ramach Akademii Lidera Zespołu Usługowego istnieje możliwość uzyskania certyfikacji LeanQ Team do poziomu Lean Specialist Yellow Belt i indywidualnie po kursie na poziomie Lean Practitioner Green Belt.
Osobom z firm produkcyjnych oferujemy cykl Akademia Lidera Zespołu Produkcyjnego
Artykuły powiązane: Czy „usługi” są jakieś dziwne?
Korzyści z kursu
- Zapoznasz się z kluczowymi narzędziami doskonalenia procesów biznesowych
- Nauczysz się właściwie identyfikować i skutecznie eliminować straty w procesie
- Zdobędziesz wiedzę o wizualnym zarządzaniu wynikami (Daily Management)
- Rozwiniesz umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań z pracownikami
- Nauczysz się budować standardy pracy w środowisku biurowym
- Poznasz uniwersalny model rozwiązywania problemów biznesowych
- Zrozumiesz proces motywowania pracowników do zaangażowania
- Otrzymasz certyfikat Lean Specialist Yellow Belt (po zaliczeniu zadań)
Szczegóły dot. kursu
Program kursu
Kurs Akademia Lidera Zespołu Usługowego składa się trzech 2-dniowych stacjonarnych szkoleń:
- Wstęp do Lean Management, czyli identyfikacja i eliminacja marnotrawstw w usługach
- Daily Management w usługach, czyli wizualne zarządzanie wynikami
- Problem Solving, czyli systemowe rozwiązywanie problemów w usługach
Certyfikacja (konsultacje i zaliczenie zadań):
- zgłoszenie co najmniej 3 propozycji działań doskonalących odpowiadających na straty w obrębie swojego stanowiska pracy lub jego bezpośredniego otoczenia (po sesji nr 1 na poziom Lean Beginner White Belt)
- poprawne zdefiniowanie i rozwiązanie problemu z wykorzystaniem narzędzi Problem Solving i uzasadnienie ich wyboru (po sesji nr 2 i 3 na poziom Lean Specialist Yellow Belt)
Grupa docelowa
- Obecni i przyszli Liderzy Zespołów w obszarach administracyjnych, biurowych, procesów usługowych i wspierających
- Szefowie działów
- Osoby zarządzające zespołem
- Członkowie zespołów doskonalących
- Specjaliści ds. ciągłego doskonalenia
Narzędzia poznane podczas kursu
- 10 zasad kaizen
- 3M (muda, muri, mura)
- Muda Walk
- PDCA
- 5W2H
- Diagram Ishikawa
- Karta kaizen
- System 5S
- One Point Lesson
- Standaryzacja pracy
- Instruktaż metodą TWI
- Kamishibai
- Wskaźniki oceny efektywności procesu/pracy
- Daily management
- Tablice ciągłego doskonalenia
- Problem Solving
- Yamazumi
- Praca standaryzowana
- Matryca kompetencji
- Tabela wydajności
- Tablica spływu
Prowadzący kurs

Dariusz Suchłabowicz
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkaset szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
- project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
- moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, TWI, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata
Materiały przekazane po szkoleniu
- 8 Muda (plik pdf)
- Zestaw pytań do Muda Walk (plik pdf)
- Karty Kamishibai (plik pdf)
- Arkusz Podziału Pracy (plik xls)
- One Point Leasson (plik pdf)
- Karta Kaizen (plik pdf)
- Instrukcje TWI (plik pdf)
- Definicje wskaźników (plik xls
- Kategorie wskaźników (plik xls)
- Karty wskaźników (plik xls)
- Arkusz Pareto (plik xls)
- Matryca kompetencji (plik xls)
- Tablica spływu (plik xls)
- Tabela wydajności (plik xls)
- Szablon 5WHY (plik pdf)
- Szablon Diagramu Ishikawa (plik pdf)
- Formatka 6/3/5 (plik pdf)
- Arkusz 8D (plik pdf)
- Matryca priorytetów (plik pdf)
- Materiały wypracowane podczas warsztatów (pliki jpg)
- Prezentacje ppt z warsztatów (pliki pdf)
Cennik
Cena regularna kursu: 4 800 zł netto/os.
+ Certyfikacja: poziom Lean Beginner White Belt: 350 zł netto/os.
+ Certyfikacja: poziom Lean Specialist Yellow Belt: 700 zł netto/os.
W cenę kursu wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat Lidera Zespołu Usługowego
- stały serwis kawowy i lunch
W cenę certyfikacji wliczane są:
- certyfikat Lean Beginner White Belt (w tym 1 godzina weryfikacji zadania certyfikującego)
- certyfikat Lean Specialist Yellow Belt (w tym 2 godziny weryfikacji zadania certyfikującego)
Nocleg i dojazd nie są wliczony w cenę szkolenia.
Cykl Akademia Lidera Zespołu Usługowego składa się z trzech 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu
Akademia Lidera Zespołu Usługowego
Wstęp do Lean Management, czyli identyfikacja i eliminacja marnotrawstw w usługach
WięcejAkademia Lidera Zespołu Usługowego
Daily Management w usługach, czyli wizualne zarządzanie wynikami
WięcejAkademia Lidera Zespołu Usługowego