WHY LEAN? czyli o tym jak dziś znaleźć dlaczego dla twojego zespołu – ONLINE
W naszych firmach czy organizacjach, większość zespołów komunikuje się zaczynając od CO. Następnie przechodzimy do JAK, jednak bardzo rzadko komunikujemy DLACZEGO robimy to, co robimy. Czy potrafisz podać przykład, w którym komunikacja zaczyna się w odwrotnym kierunku? Gdy zaczyna się w centrum „Złotego kręgu” (tak jak zdefiniował go S.Sinek), odpowiedzią na pytanie DLACZEGO, by poprzez JAK dojść do tego CO robimy? A tak właśnie komunikują się prawdziwi liderzy. Liderzy, którzy inspirują innych. Tak również komunikują się organizacje i firmy, które nas najmocniej pociągają.
Czy znasz swoje DLACZEGO? Jakie jest WHY Twojej Firmy? Czy wiesz dlaczego chce Ci się codziennie rano wstawać? Jakie jest DLACZEGO Lean ’u i ciągłego doskonalenia? Czy ludzie obserwując to, CO i JAK robisz rozumieją DLACZEGO to robisz? Możesz się zastanawiać dlaczego jest to takie istotne…. otóż dopiero gdy ludzie zrozumieją DLACZEGO wierzysz w to, że LEAN jest tak ważny i istotny, to bez wahania „kupią” Twoje metody (JAK) i narzędzia (CO). Czy jest to jednak nadal aktualne w czasach turbulencji? Czy pracując w zespołach rozproszonych, używając narzędzi współdzielonych możemy wybrać z naszego zbioru przekonań tylko te, które nam akurat dzisiaj pasują? Czy prawdziwy powód naszego działania może się zmieniać w zależności od tego „czy świeci słońce czy pada deszcz”?
Celem szkolenia jest stworzenie wstępnej, grupowej deklaracji DLACZEGO w odniesieniu do naszego zaangażowania w LEAN Management. Dzięki poznaniu metody praktycznego dochodzenia do naszego WHY łatwo będziesz w stanie dostosować wypracowaną deklarację do specyfiki Twojej Firmy.
.
Korzyści ze szkolenia
- Odkryjesz czy dzieląc wspólne przekonania mamy większe poczucie podążania w tym samym kierunku
- Poznasz narzędzie, które wesprze Ciebie w lepszym poznaniu siebie i swojej Firmy
- Przećwiczysz sposób postrzegania LEAN jako inspiracji do działania a nie tylko zbioru metod i narzędzi
- Dowiesz się jak efektywnie komunikować korzyści LEAN w oparciu o intencje i przekonania
- Udoskonalisz swoje umiejętność inspirowania innych bazując na głębszym poznaniu przyczyn działań
- Poprzez zespołowe DLACZEGO pogłębisz zrozumienie jaka jest rola LEAN we wspieraniu innych działów
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Wstęp:
- DLACZEGO Lean? Podyskutujmy!
- Jak to robi Southwest Airlines? Skorzystajmy z doświadczeń innych
- „Jakie są Twoje inspiracje”? Dlaczego dążysz do LEAN?
- Czy prawdziwe DLACZEGO może się zmieniać w zależności od czynników zewnętrznych?
- Trochę teorii:
- O czym mówi koncepcja „Złotego kręgu”?
- Jakie są poziomy zastosowania DLACZEGO?
- Poziomy organizacji, działu, grupy
- Poziom indywidualny
- Jak odkryć DLACZEGO poprzez trzy e-konwersacje zespołów rozproszonych o “leanie”?
- Rozmowa pierwsza: „Momenty dumy”
- Rozmowa druga: „Nasz wkład w życie innych”
- Rozmowa trzecia: „Efekt naszych działań”
- Propozycja wspólnego DLACZEGO Lean – warsztat kreatywny
- Od DLACZEGO do JAK
- JAK w Lean
- Jakie są Wasze JAK? Korzystamy z wzajemnych doświadczeń
- JAK a Wartości firmy. Czy dzisiaj wartości firmy coś znaczą? Analizujemy wartości.
- JAK wcielić nasze DLACZEGO w życie?
- Jak zmienia się nasze DLACZEGO w czasach turbulencji?
- Jak dzisiaj „robi się” LEAN? Wymieniamy doświadczenia i wyciągamy wnioski.
- Wyjście poza Lean – dlaczego warto?
- Poziom organizacji
- Poziom indywidualny
- Jaki będzie Wasz następny krok?
Grupa docelowa
- Dyrektorzy
- Szefowie Działów i Managerzy
- Lean Managerzy
- Menagerzy Projektów
- Liderzy i Koordynatorzy Lean / Kaizen
- Liderzy zespołów
Forma szkolenia
Prezentacja multimedialna, ćwiczenia w grupach, dyskusja, wymiana doświadczeń, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, filmy.
Prowadzący szkolenie

Dariusz Suchłabowicz
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
- project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
- moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, TWI, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja użyta w trakcie szkolenia (plik PDF)
- Listy kontrolne – podpowiedzi dla koordynatora – osoby moderującej proces odkrywania DLACZEGO
- deklaracja DLACZEGO dla Lean (wypracowane podczas szkolenia)
Cennik
Cena: 700 zł netto/os.
Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?
- Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
- Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
- Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
- Wspólnej kawy w realu 🙂