Daily Management w usługach, czyli jak angażować zespół do rozwiązywania problemów

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu zarządzanie wynikami to więcej niż tylko raportowanie i monitorowanie – to klucz do sukcesu, który może zmienić sposób, w jaki postrzegamy nasze procesy oraz motywujemy i angażujemy pracowników.

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności zarządzania wynikami i doskonalenia procesów usługowych, poprzez skuteczne stosowanie narzędzi Wizualnego Zarządzania Wynikami, Systemowego Rozwiązywania Problemów oraz ScrumLean®, czyli metody zarządzania projektami doskonalącymi. Uczestnicy nauczą się definiować cele stawiane procesom oraz zarządzać danymi, aby ustalać właściwe priorytety działań doskonalących, jednocześnie motywując i angażując zespół do aktywnego udziału w spotkaniach z wykorzystaniem wizualnych tablic wyników.


Korzyści ze szkolenia

  • Zdobędziesz wiedzę o Wizualnym Zarządzaniu Wynikami (Daily Management)
  • Nauczysz się zarządzać postępem działań doskonalących (ScrumLean®)
  • Przećwiczysz pracę ze swoim zespołem z wykorzystaniem coaching kata
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań z pracownikami
  • Poznasz i przećwiczysz uniwersalny model rozwiązywania złożonych problemów występujących w procesach
  • Ocenisz przydatność narzędzi Lean w poszukiwaniu przyczyny występujących problemów i projektowaniu skutecznych i trwałych rozwiązań
  • Nauczysz się budować standardy pracy w środowisku biurowym
  • Poszerzysz wiedzę na temat wykorzystania matrycy kompetencji do zarządzania rozwojem pracowników
  • Zrozumiesz zasady efektywnego wdrażania i rozwoju nowych pracowników
  • Wymienisz się doświadczeniami z pozostałymi uczestnikami szkolenia

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Wizualne Zarządzania Wynikami jako narzędzie angażowania pracowników.
    • Co zrobić, by zarządzanie wizualne nie stało się kolejną formą raportowania a skutecznym narzędziem motywowania zespołu?
    • Zasady określania celów i miar. Kto, jak i dla kogo ustala cele do realizacji? Rozwinięcie Hoshin Kanri.
    • Dobór i projektowania miar i wskaźników. Po co są potrzebne wskaźniki i jakich obszarów powinny dotyczyć?
  • Powiązanie miar i wskaźników ze strategią i mapą drogową. ScrumLean® w kilku zdaniach.
    • Angażowanie pracowników poprzez spotkania przy tablicach. Po co spotykać się przy tablicach wizualnego zarządzania wynikami?
    • Planowanie działań doskonalących w oparciu o wyniki. Jak czytać wyniki, by były podstawą szybko wprowadzanych zmian?
    • Powiązanie tablic wizualnych z procesem rozwiązywania problemów. Jaką rolę odgrywają wizualne tablice w ciągłym doskonaleniu?
  • „Do tablicy”! Czyli jak przygotować spotkania, by były efektywne i nie zajmowały więcej czasu niż kilkanaście minut?
    • Efektownie czy efektywnie? Poznajemy zasady skutecznych spotkań.
    • Budowa agendy spotkania. Projektujemy naszą agendę.
    • „Warto rozmawiać!”. Spotkanie przed tablicą – symulacja.
  • Rutyna dnia a Kamishibai
    • Rutyna, checklista, ściąga czyli pomaganie w niezapominaniu
    • Praktyczne metody identyfikacji odstępstw. Lista audytowa, czy…?
    • Co to jest Kamishibai? Wady i zalety metody.
  • Identyfikacja i klasyfikacja problemów
    • Czym tak naprawdę jest problem?
    • Jak prawidłowo go opisać?
    • Którymi problemami zająć się w pierwszej kolejności?
    • Jak oszacować konsekwencje nierozwiązanych problemów?
  • By nie leczyć “objawowo”: analiza przyczynowo – skutkowa problemów
    • Jak dotrzeć do prawdziwej przyczyny problemu?
    • Jakie praktyczne narzędzia analityczne zastosować?
    • W jaki sposób interpretować wyniki analiz?
  • Praktyczne zastosowanie metod i narzędzi
    • SIPOC
    • 5W2H
    • 6-3-5
    • 5x dlaczego? (5Why)
    • Diagram Pareto-Lorenza
    • Matryca priorytetów
    • Ponownie SCRUM LEAN
  • Skuteczne wdrażanie działań korygujących
    • Jak wybrać właściwe rozwiązanie?
    • Jak ocenić jego skuteczność?
    • Metody standaryzacji wdrażanych działań
  • Aby problemy nie powracały
    • Matryca kompetencji, standaryzacja pracy a może TWI?
    • „Ale my jesteśmy inni!”. Czy standardy pracy znajdują zastosowanie w procesach administracyjnych, usługowych i biurowych?
    • Czy TWI może być efektywnym podejściem szkoleniowym w obszarze usług?

Grupa docelowa

  • Obecni i przyszli Liderzy Zespołów w obszarach administracyjnych, biurowych, procesów usługowych i wspierających
  • Szefowie działów
  • Osoby zarządzające zespołem
  • Członkowie zespołów doskonalących
  • Specjaliści ds. ciągłego doskonalenia

Forma szkolenia

Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, warsztat szkoleniowy, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne, wykład, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń.

Prowadzący szkolenie

Piotr Bielawski

Konsultant i Trener LeanQ Team

  • kilkadziesiąt warsztatów wdrożeniowych z zakresu Lean Leadership, Lean Management i ScrumLean
  • w ciągu ostatnich kilkunastu lat project manager w projektach z zakresu doskonalenia efektywności procesów produkcyjnych oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia,  Szef Działu Lean, Szef Działu Planowania, Dyrektor produkcji, Dyrektor Operacyjny
  • doświadczenie w firmach produkcyjnych m.in. poligraficznych i opakowaniowych, mechanicznych, budowy narzędzi oraz usługowych m. in. w edukacji
  • specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów produkcyjnych, Wizualnym zarządzaniu wynikami, zarządzaniu projektami, TWI, Lean Lidership, Zarządzaniu Utrzymaniem Ruchu, projektowaniu i zarządzaniu procesami, optymalizacji kosztów wytworzenia

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja użyta w trakcie szkolenia pdf
  • Materiały do tworzenia tablic wizualnego zarządzania wynikami (plik xls.)
  • Arkusz do rejestracji strat w procesie do analizy PRARETO (plik xls.)
  • Arkusz Matrycy Priorytetów ( plik xls.)
  • Arkusz Podziału Pracy (plik xls.)
  • Arkusz Systemowego Rozwiązywania Problemów (wypracowany podczas warsztatów)
  • Instrukcja kieszonkowa instruowania pracownika
  • Instrukcja kieszonkowa przygotowania arkusza podziału pracy

Cennik

Cena: 1900 zł netto/os.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie są wliczony w cenę szkolenia.


Szkolenie należy do programu “Szkoła Lidera Zespołu Usługowego”, składającego się z trzech niezależnych warsztatów szkoleniowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu

Szkolenie realizowane w ramach kursu Szkoła Lidera Zespołu Usługowego. Potwierdzenie rejestracji na pojedyncze szkolenie nastąpi, gdy pozostaną wolne miejsca, niewykorzystane przez uczestników całego kursu.