Decyzje finansowe w doskonaleniu przedsiębiorstwa

Data rozpoczęcia: 16 marca 2017 Data zakończenia: 17 marca 2017 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Cena: 800 - 950 zł netto/dzień* Godziny sesji:
czwartek: 9.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 16.00

DECYZJE FINANSOWE W DOSKONALENIU PRZEDSIĘBIORSTWA

Od optymalizacji lokalnych do wyników firmy z wykorzystaniem Throughput Accounting i narzędzi Lean Management

Opis i cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie Throughput Accounting  – konceptu rachunkowości zarządczej, która zastosowana w pełni lub poprzez wykorzystanie jej elementów, umożliwia wszechstronne podejście do działań doskonalących, w obszarze produkcji i logistyki, a także sprzedaży oraz finansów. TA to podejście, które jednoczy wszystkie działy na wspólnym celu, będąc jednocześnie narzędziem prostym, mało pracochłonnym i jednoznacznym.

Throughput Accounting to świetne oraz proste narzędzie w podejmowaniu decyzji przez managerów tak, by miały one pozytywne odzwierciedlenie w wynikach firmy.

Jeśli:

  •  chcesz być lepszym partnerem w rozmowie o finansach zarządczych
  •  chcesz mieć proste narzędzia do oceny finansowej swoich decyzji
  •  chcesz znaleźć wspólną platformę porozumienia między działami
  •  chcesz nauczyć się jak szybko i sprawnie podejmować decyzje bez szkody dla innych działów i wyników firmy

to szkolenie jest dla Ciebie!

Korzyści ze szkolenia:

  • Możliwość porównania różnych rachunków kosztów na rzeczywistym case study
  • Poznanie praktycznego, efektywnego i sprawdzonego podejścia do zarządzania kosztami wytworzenia
  • Poznanie narzędzia pozwalającego rzetelnie ocenić wdrażane zmiany i ich wpływ na wyniki przedsiębiorstwa
  • Zdobycie praktycznych umiejętności  wykonania kalkulacji kosztów i analizy scenariuszy decyzyjnych
  • Poznanie głównych kroków wdrożeniowych proponowanych rozwiązań

Grupa docelowa:

  • Managerowie produkcji
  • Managerowie logistyki
  • Managerowie sprzedaży
  • Managerowie finansów
  • Managerowie kontrolingu
  • Specjaliści działów finansowych

Program szkolenia:

  • Problemy i bariery w podejmowaniu decyzji managerskich
  • Throughput accounting (TA) – kluczowe pojęcia
  • Szczegółowe omówienie metody TA
  • Raporty finansowe w TA
  • Wprowadzenie do wskaźnika ROI wg TA
    • Podstawy wyliczania ROI (TA)
    • Kalkulacja ROI (TA)
    • Δ ROI (TA)  – zastosowanie na przykładzie
  • Symulacje 10 scenariuszy działań w oparciu o metodę TA
    • Ocena portfela produktów
    • Ocena kontraktów z klientami
    • Zarządzanie zapasem
    • Inwestycje w maszyny
    • Ograniczenia po stronie kapitału obrotowego
    • Decyzje jakość vs. koszt zakupu
    • Zarządzanie minimalną partią produkcyjną
    • Zarządzanie strukturą łańcucha dostaw
    • inne
  • Narzędzia Lean Management i ich wpływ na składowe przychodów i kosztów.
  • Analiza ryzyka finansowego narzędzi Lean oraz metody zapobiegania ryzykom dzięki analizie składowych wskaźnika ROI (T – przerób, OE – wydatki operacyjne, I – zapasy)
  • Wdrożenie
    • Czy TA wypiera inne rachunki kosztów?
    • Czy istnieją ograniczenia prawne stosowania TA
    • Przygotowanie do wdrożenia
  • Podsumowanie

Forma szkolenia:

  • Warsztat szkoleniowy, case- study, dyskusje, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń.
  • Uwaga! Uczestnicy podczas części szkolenia pracują na własnych komputerach

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:

  • Prezentacja
  • Raporty kalkulacji kosztów metodami tradycyjnymi i wg Throughput Accounting w wersji papierowej i elektronicznej
  • Scenariusze decyzyjne i ich rozwiązania w wersji drukowanej i elektronicznej
  • Arkusze analizy decyzji managerskich w wersji drukowanej i elektronicznej

Akademia Lean Managera składa się z czterech (dwudniowych) niezależnych sesji:

*Cennik:
W przypadku wykupienia w ramach Akademii Lean Managera:
4 sesji (8 dni) cena = 6 400 zł netto (800 zł/dzień)
3 sesji (6 dni) cena = 5 100 zł netto (850 zł/dzień)
2 sesji (4 dni) cena = 3 600 zł netto (900 zł/dzień)
1 sesji (2 dni) cena = 1 900 zł netto (950 zł/dzień)
Jeśli w jednym zamówieniu Klient wykupi kilka sesji w ramach Akademii Lean Managera, to w pojedyńczych sesjach mogą brać udział różne osoby z firmy Klienta.