Decyzje finansowe w doskonaleniu przedsiębiorstwa

Data rozpoczęcia: 24 maja 2018 Data zakończenia: 25 maja 2018 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER Cena: 1600 - 1900 zł netto/szkolenie* Godziny sesji:
czwartek: 9.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 16.00

DECYZJE FINANSOWE W DOSKONALENIU PRZEDSIĘBIORSTWA

Od optymalizacji lokalnych do wyników firmy z wykorzystaniem Throughput Accounting i narzędzi Lean Management

Celem szkolenia jest przedstawienie Throughput Accounting, konceptu rachunkowości zarządczej, która zastosowana w pełni lub poprzez wykorzystanie jej elementów, umożliwia wszechstronne podejście do działań doskonalących, w obszarze produkcji i logistyki, a także sprzedaży oraz finansów. TA to podejście, które jednoczy wszystkie działy na wspólnym celu, będąc jednocześnie narzędziem prostym, mało pracochłonnym i jednoznacznym, pozwalającym na ocenę finansową także osobistych decyzji.

Udział w szkoleniu pozwoli Ci być lepszym partnerem w rozmowie o finansach zarządczych, nauczy Cię jak szybko i sprawnie podejmować decyzje bez szkody dla innych działów i wyników firmy.


Korzyści ze szkolenia

  • Porównasz różne rachunki kosztów na rzeczywistym case study
  • Poznasz praktyczne, efektywne i sprawdzone podejścia do zarządzania kosztami wytworzenia
  • Poznasz narzędzia pozwalające rzetelnie ocenić wdrażane zmiany i ich wpływ na wyniki przedsiębiorstwa
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności wykonania kalkulacji kosztów i analizy scenariuszy decyzyjnych
  • Poznasz główne kroki wdrożeniowe proponowanych rozwiązań
  • A jeśli jesteś kontrolerem finansowym, pozyskasz narzędzie komunikacji z managerami

Grupa docelowa

  • Dyrektorzy operacyjni
  • Managerowie produkcji
  • Managerowie logistyki
  • Managerowie sprzedaży
  • Managerowie finansów
  • Managerowie kontrolingu
  • Specjaliści działów finansowych i kontrolingowych

Program szkolenia

  • Wprowadzenie
    • Cel przedsiębiorstwa, czy każdy manager jest jego świadomy?
    • Dlaczego warto zadbać o zyskowność?
    • Czy KPI (kluczowe wskaźniki operacyjne) pozwalają podejmować najlepsze możliwe decyzje?
    • Czy managerowi działu potrzebna jest rachunkowość zarządcza?
    • Cel rachunkowości zarządczej – kto, komu dostarcza danych i kto podejmuje decyzje?
    • Rachunek kosztów czy tylko TKW – co jest potrzebne managerom działów do podjęcia decyzji, która będzie zawsze skutkowała pozytywnym wynikiem?
  • Wyzwania i bariery w podejmowaniu decyzji managerskich
    • Porównanie decyzji finansowych i ich skutków wynikających z najbardziej popularnych metod kalkulacji kosztów wytworzenia – symulacja
    • Decyzje managerów różnych działów – czy popularnie stosowane metody wspierają podejmowanie najlepszych możliwych decyzji?
  • Wprowadzenie do Throughput accounting (TA)
    • Miary i wskaźniki w TA – jak i co liczyć?
    • Raporty finansowe w TA – czy 4 proste raporty pozwolą podejmować dobre decyzje?
    • Porównanie skutków decyzji z wykorzystaniem 3 rachunków kosztów
    • TA – rachunek kosztów czy zysków?
  • Czy mogę podjąć najlepszą możliwą decyzję, jeśli nie mam dostępu do kompletu danych? – wprowadzenie do narzędzia „grabki TA”
  • Symulacje 10 scenariuszy decyzyjnych w oparciu o metodę TA
    • Ocena portfela produktów
    • Ocena kontraktów z klientami
    • Zarządzanie zapasem
    • Inwestycje w maszyny
    • Ograniczenia po stronie kapitału obrotowego
    • Decyzje jakość vs. koszt zakupu
    • Zarządzanie minimalną partią produkcyjną
    • Zarządzanie strukturą łańcucha dostaw
    • Inne (pomysły uczestników)
  • Narzędzia Lean Management i ich wpływ na składowe przychodów i kosztów – jak wykorzystać „grabki” by właściwie wyliczyć potencjał finansowy z wdrażanych usprawnień
    • Analiza ryzyka finansowego wybranych narzędzi Lean oraz metody zapobiegania ryzykom dzięki analizie składowych wskaźnika ROI (P – przychód, TVC – koszty całkowicie zmienne, OE – nakłady operacyjne, I – zapasy)
  • Wdrożenie
    • Czy TA wypiera inne rachunki kosztów?
    • Czy istnieją ograniczenia prawne stosowania TA
    • Przygotowanie do wdrożenia
    • Czy bez pełnego wdrożenia TA też sobie poradzimy?
  • Podsumowanie

Forma szkolenia

Ćwiczenia w grupach, dyskusje, zadania w zespołach, case-study, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń. 

Uwaga! Uczestnicy podczas części szkolenia pracują na własnych komputerach


Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
  • Raporty kalkulacji kosztów metodami tradycyjnymi i wg Throughput Accounting w wersji papierowej i elektronicznej
  • Arkusze analizy decyzji managerskich w wersji drukowanej i elektronicznej
  • Scenariusze decyzyjne i ich rozwiązania w wersji drukowanej i elektronicznej

Prowadzący szkolenie

Szkolenie prowadzi trener i konsultant LeanQ Team Joanna Czerska


Szkolenie należy do programu Akademia Lean Managera, składającego się z czterech niezależnych warsztatów szkoleniowych. Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu:


*Cennik
W przypadku wykupienia w ramach Akademii Lean Managera:
4 sesji (8 dni) cena = 6 400 zł netto (800 zł/dzień)
3 sesji (6 dni) cena = 5 100 zł netto (850 zł/dzień)
2 sesji (4 dni) cena = 3 600 zł netto (900 zł/dzień)
1 sesji (2 dni) cena = 1 900 zł netto (950 zł/dzień)

Jeśli w jednym zamówieniu Klient wykupi kilka sesji w ramach Akademii Lean Managera, to w pojedynczych sesjach mogą brać udział różne osoby z firmy Klienta.


LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).


Pobierz

Opis szkolenia w formacie PDF: Decyzje finansowe w doskonaleniu przedsiębiorstwa