Improvement Kata, czyli sposób na pracę lidera z zespołem nad osiągnięciem celu – ONLINE

Improvement Kata to standard Toyoty, wykorzystywany w nauce codziennych wzorców zachowań pracowników, mający na celu wdrożenie kultury ciągłego doskonalenia i wykorzystania naturalnej kreatywności pracowników do osiągania stawianych celów. Nauka ta realizowana jest przez przełożonych, poprzez zastosowanie określonego schematu zadawania pytań i stawiania wyzwań (coaching kata).

Improvement Kata i Coaching Kata są podstawą skutecznego wdrożenia Wizualnego Zarządzania Wynikami inaczej zwanego Daily Management.
Mechanizm Improvement i Coaching Kata wydaje się oczywisty, składa się bowiem z 4 prostych kroków i 5 pytań. .

Mechanizm ten wymaga jednak złamania kilku paradygmatów w myśleniu managerów oraz stworzenia warunków, które pozwolą na rozwój Improvement Kata w codziennej rutynie pracy pracowników.

Celem szkolenia jest pokazanie czym jest Improvement i Coaching Kata oraz wypracowanie listy warunków, które muszą być stworzone, by standard Toyoty mógł stać się także standardem w naszej firmie. Dlatego w toku szkolenia skorzystamy z interaktywnego ćwiczenia, podczas którego będziemy trenować kata doskonalenia.

Artykuły powiązane:

Z czym się je „Improvement Kata”?

.


Korzyści ze szkolenia

  • Staniesz się członkiem zespołu, w którym zagości praktyka Improvement Kata
  • Doświadczysz coaching kata na własnej skórze
  • Przećwiczysz pracę z wykorzystaniem coaching kata ze swoim zespołem
  • Złamiesz paradygmaty w myśleniu o osiąganiu celów i popełnianiu błędów
  • Będziesz gotowy do podjęcia decyzji o wdrożeniu Improvement Kata w Twoim zespole

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Improvement Kata i Coaching Kata
    • Czym jest Coaching i Improvment?
    • Na czym polega?
    • Czy Improvement Kata jest zamiennikiem dla tradycyjnego Lean?
    • Po co nam kultura ciągłego doskonalenia, czyli dokąd zmierzamy
  • Eksperymentujemy! Improvement Kata w praktyce zespołu
    • Jak przekazać zespołowi wizję celu i DLACZEGO ten cel jest ważny dla firmy i zespołu?
    • Czy nie zmieniając nic w procesie możesz liczyć na zmianę wyniku?
    • Gra symulująca doskonalenie procesu,
  • Coaching Kata
    • Jakie umiejętności powinni nabywać Liderzy skutecznych zespołów?
    • Jak zadawać dobre pytania by skutecznie wspierać rozwój zespołu?
  • Wyzwania z którymi mierzą się zespoły
    • Uwolnij się od ograniczeń – czyli czym jest 10 zasad Kaizen?
    • Skąd biorą się pomysły na wyzwania dla zespołów?
    • Nasze obecne praktyki osiągania celów, czyli gdzie jesteśmy dzisiaj?
    • Co chcemy sprawdzić? Czyli nasz najbliższy cel?
    • Opracowujemy system usprawniania.
    • Poznajemy najczęściej stosowane narzędzia Lean Management wspierające zmiany
  • Jak zacząć? Układamy plan wdrożenia

Grupa docelowa

  • Zespoły pracowników
  • Liderzy zespołów
  • Kierownicy działów
  • Project menedżerowie
  • Pracownicy działu Lean
  • Właściciele firm

Forma szkolenia

Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne,  zadania indywidualne, dyskusje, ćwiczenia interaktywne

Prowadzący szkolenie

Dariusz Suchłabowicz

Konsultant i Trener LeanQ Team

  • kilkadziesiąt szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
  • project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
  • specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
  • moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, TWI, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (plik PDF)
  • Karty refleksji Improvement Kata (plik PDF)

Cennik

Cena: 700 zł netto/os.

Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?

  • Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
  • Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
  • Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
  • Wspólnej kawy w realu