Lean Service – jak doskonalić firmę usługową?

Data rozpoczęcia: 18 marca 2020 Data zakończenia: 18 marca 2020 Miejsce: Gdańsk Adres: Agencja Rozwoju Pomorza Olivia Six w Olivia Business Centre Cena: 720 - 900 zł netto/osoba lub bezpłatnie* Godziny sesji:
środa: 8.00-16.00

Lean Service – jak doskonalić firmę usługową?

Narzędzia Lean management w usługach – gra symulacyjna

Głównym celem szkolenia jest przedstawienie, na bazie naszej autorskiej gry symulacyjnej Architeka®, że koncepcja Lean zastosowana w szeroko pojmowanych usługach może przynosić zarówno korzyści finansowe jak i kreować postawy pracowników pożądane przez managerów.

Usprawnienia Lean Office/Service skoncentrowane są na uważnym śledzeniu zmieniających się potrzeb klienta i dostosowywaniu procesów do tych potrzeb. Jak? Poprzez zaangażowanie pracowników w poszukiwanie marnotrawstwa, eliminację zbędnych procesów, redukcję złożoności obiegu dokumentów, rozwijanie elastyczności zasobów i wiele innych, o których dowiesz się na naszym szkoleniu. A wszystkie te działania w naturalny sposób zwiększają efektywność procesów i produktywność zespołów.


Korzyści ze szkolenia

  • Zrozumiesz czym jest, a czym nie jest Lean Management w sferze usług
  • Zdobędziesz wiedzę na temat najczęściej wykorzystywanych narzędzi Lean Office/Service
  • Dowiesz się jak korzystać z narzędzi Lean Office/Service do usprawniania procesów usługowych
  • Dowiesz się, jak zastosować w praktyce narzędzia Lean Office/Service
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie wdrażania Lean Management w środowisku usługowym
  • Poznasz możliwości i efekty, które można uzyskać poprzez wdrożenie Lean Office/Service

Grupa docelowa

  • Szefowie i managerowie firm usługowych
  • Managerowie i specjaliści zespołów świadczących usługi dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych
  • Managerowie Lean
  • Liderzy i koordynatorzy Lean
  • Pracownicy zespołów ds. zapewnienia jakości i zarządzania procesami
  • Osoby zajmujące się procesami usługowymi, administracyjnymi i biurowymi,
  • Pracownicy firm produkcyjnych, administracji rządowej i samorządowej, a także biur i firm usługowych (SSC, BPO, i in.)
  • Każdy, kto chce zrozumieć, na czym polega istota koncepcji Lean Management w odniesieniu do procesów usługowych

Program szkolenia

  • Wprowadzenie do koncepcji Lean management w usługach
    • Czym jest, a czym nie jest Lean Management w usługach – dementujemy plotki i przekonania
    • Strumień wartości w firmie usługowej – jak go dostrzec
    • Pojęcie strat, czyli jak identyfikować i eliminować marnotrawstwo (muda, mura, muri)
  • Głos klienta (Voice of the customer) – klucz do sukcesu w usługach
    • Model Kano – narzędzie identyfikacji głosu klienta zewnętrznego
    • Głos klienta wewnętrznego – jak go poznać, jak wykorzystać i jak zdefiniować standardy w relacjach międzystanowiskowych i międzyzespołowych
  • Daily management/ Wizualne zarządzanie wynikami – klucz do budowy zaangażowania
    • Wskaźniki w procesie komunikacji – jak je dobierać by wspierały podejmowanie decyzji przez zespoły
    • Wizualne narzędzia wspierające komunikację – jak zadbać o standardy komunikacji i rozmawiać o odstępstwach
    • Rola członków zespołów w codziennym zarządzaniu wynikami procesu
    • Programy angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie jako element daily management
  • Zarządzanie przepływem – szybki przepływ wartości dla klienta
    • Jak obserwować proces, by wyłapywać wąskie gardła
    • Balansowanie obciążeń z wykorzystaniem wykresu Yamazumi
    • Monitorowanie prac w toku z wykorzystaniem linii FIFO
  • Mechanizm permanentnego poszukiwania i eliminowania marnotrawstwa, czyli kilka słów o 5S
  • Elastyczność zasobów ludzkich i szybkie wdrożenia do nowej pracy i nowych standardów
  • Mapowanie procesów usługowych (Value Stream Mapping) metodą Makigami – narzędzie prostej analizy potencjału i nadawania zespołowi wspólnego celu
  • Podsumowanie. Lean Leadership, czyli przywództwo w szczupłej organizacji usługowej – jak efektywnie kierować zespołem i procesem ciągłego doskonalenia?

Forma szkolenia

Gra symulacyjna – Architeka®, wykład, prezentacja multimedialna, autotesty, wymiana doświadczeń


Prowadzący szkolenie

Szkolenie prowadzi trener i konsultant LeanQ Team: Szymon Włodarski


Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
  • Mapowanie strumienia wartości – najczęściej stosowane formatki
  • Model Kano – formatka
  • Zestaw kart Kamishibai Muda
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

*Cena

Cena: 720 – 900 zł netto/osoba lub bezpłatnie*

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


WSPÓŁORGANIZATOR     |      PATRONI MEDIALNI

       


LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).