Lean w usługach, czyli jak doskonalić działalność operacyjną firmy usługowej

Data rozpoczęcia: 03 lipca 2017 Data zakończenia: 04 lipca 2017 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Cena: 1800 zł netto/szkolenie Godziny sesji:
wtorek: 9.00-17.00
środa: 8.00-16.00

Opis i cel szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest przedstawienie na bazie gry symulacyjnej – Architeka , że koncepcja Lean ma nie tylko zastosowanie w produkcji, ale również w środowisku biurowym jak i szeroko pojmowanych usługach. Usprawnienia Lean Office/Service skoncentrowane są na eliminacji zbędnej biurokracji, redukcji obiegu dokumentów, ilości dokumentów, poprawie elastyczności zasobów – a to wszystko zwiększa wymaganą efektywność.

Korzyści ze szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat głównych narzędzi Lean Office/Service
  • Dowiedzenie się jak korzystać z narzędzi Lean Office/Service do usprawniania procesów usługowych
  • Praktyczne zastosowanie narzędzi Lean Office/Service na podstawie gry symulacyjnej
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania narzędzi Lean w środowisku usługowym
  • Poznanie możliwości i efektów, jakie można uzyskać poprzez wdrożenie Lean Office/Service

Grupa docelowa:

  • Szefowie działów i managerowie
  • Pracownicy, specjaliści różnych działów
  • Pracownicy działu zasobów ludzkich
  • Managerowie Lean
  • Liderzy i koordynatorzy Lean
  • Pracownicy jakości i zarządzania procesami

Program szkolenia: 

  • Wprowadzenie do koncepcji Lean w usługach
  • Pojęcie strat na efektywności, czyli jak identyfikować i eliminować marnotrawstwo (Muda, mura, muri, 8 typów marnotrawstwa)
  • VOC – Voice of the customer, słuchanie głosu klienta wewnętrznego i zewnętrznego w celu określenia wymagań jakościowych dla procesów
  • Zarządzanie przepływem, linie FIFO, balansowanie obciążeń z wykorzystaniem Yamazumi Board
  • 5S jako narzędzie efektywnej organizacji miejsca pracy
  • Standaryzacja pracy jako narzędzie poprawy efektywności i jakości pracy
  • Poka-yoke narzędzie eliminacji błędów
  • Zarządzanie kompetencjami pracowników – czyli jak elastycznie zarządzać zasobami ludzkimi
  • TWI (Training within Industry) jak szybko szkolić nowych pracowników i wdrażać na nowe stanowiska
  • Mapowanie procesów jako narzędzie prostej analizy i projektowania rozwiązań
  • Zarządzanie wizualne wynikami (PVM)
  • Podstawowy wskaźnik SLA (Service Level Agreement) – ustalenia między działami dotyczące LT, jakości i efektywności
  • Podsumowanie transformacji firmy w ramach wdrażania Lean Office/Service.
  • Przywództwo w szczupłej organizacji usługowej – czyli jak efektywnie kierować procesem ciągłego doskonalenia.
  • Programy angażowania pracowników w zmiany.
  • Matryca KCG – narzędzie definiowania priorytetów do doskonalenia
  • Trudności i bariery wdrożeniowe.

Forma szkolenia:

  • Gra symulacyjna – Architeka, Prezentacje multimedialne, wykład, warsztat szkoleniowy, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń oraz zadania w zespołach

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:

  • Audyt matryca KCG
  • Wizualny wynik wdrożenia Lean Office dla wybranego obszaru własnej firmy w ramach analizy KCG
  • Formatka do mapowania procesów
  • Formatka do zarządzania projektem – Mapa drogowa
  • Formatka do zarządzania projektem – Hoshin-kanrii