czwartek: 9.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 16.00
Opis i cel szkolenia:
Moduł w ramach Akademii Doskonalenia Łańcucha Dostaw dotyczący metod optymalizacji łańcucha dostaw. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami i narzędziami do projektowania, budowy strategii rozwoju i doskonalenia struktur łańcucha dostaw.
Warsztat szczególnie przydatny dla osób szukających nowych pomysłów na zwiększenie efektywności łańcucha dostaw i przygotowujących się do zdefiniowania strategii logistycznej.
Korzyści ze szkolenia:
- Zrozumienie roli wykorzystania narzędzia VSM (Value Stream Mapping) w odniesieniu do łańcucha dostaw
- Poznanie zasad zastosowania VSM
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzia VSM
- Zapoznanie się z zasadami budowy wskaźników wykorzystywanych w zarządzaniu łańcuchem dostaw przez firmy „best in class”
- Efektywne warsztaty budowy / optymalizacji organizacji zarządzania łańcuchem dostaw
- Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia
Grupa docelowa:
- Dyrektorzy Organizacji / Fabryk / Zakładów
- Dyrektorzy Operacyjni
- Menadżerowie ds. Logistyki
- Kierownicy działów Produkcji / Logistyki
- Liderzy wdrożeń projektów Lean Management
- Liderzy ds. Ciągłego Doskonalenia
Program szkolenia:
Mapa łańcucha dostaw – specyficzna odmiana mapy strumienia wartości
- Rola i sposoby implementacji
- Zasady budowy mapy
- Diagnozowanie stanu obecnego
- Identyfikacja potencjału
- Projektowanie stanu przyszłego
- Budowa mapy drogowej doskonalenia łańcucha dostaw
Wskaźniki w łańcuchu dostaw
- Metody wykorzystywania wskaźników do zarządzania i doskonalenia
- Przykłady praktycznych wskaźników i sposoby ich wykorzystania
- Kontrola strategii łańcucha dostaw z wykorzystaniem wizualnego zarządzania wynikami (PVM)
Organizacja łańcucha dostaw
- Zasady budowy struktury organizacji zespołu łańcucha dostaw (od obsługi klienta, przez planowanie po zaopatrzenie)
- Dzielić czy integrować odpowiedzialności w łańcuchu dostaw?
- Podział zadań i odpowiedzialności w łańcuchu dostaw
- Narzędzia wspomagające optymalizację struktury organizacyjnej
Akademia Doskonalenia Łańcucha Dostaw składa się z sześciu (dwudniowych) niezależnych sesji:
- Zarządzanie przepływem i kosztami w łańcuchu dostaw
- Planowanie sprzedaży i operacji oraz zakupów
- Zarządzanie zapasami i elastycznością produkcji
- Planowanie operacyjne produkcji
- Zarządzanie efektywnością procesów magazynowych
- Modelowanie łańcucha dostaw
Forma szkolenia:
- Warsztat szkoleniowy, ćwiczenia praktyczne, przykłady praktycznych zastosowań (case-study), dyskusje, wymiana doświadczeń
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:
- Zasady budowy struktury organizacji zespołu łańcucha dostaw (od obsługi klienta, przez planowanie po zaopatrzenie)
- Dzielić czy integrować odpowiedzialności w łańcuchu dostaw?
- Podział zadań i odpowiedzialności w łańcuchu dostaw
- Narzędzia wspomagające optymalizację struktury organizacyjnej
LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).