Narzędzia analizy i podnoszenia efektywności procesów w usługach

Data rozpoczęcia: 27 sierpnia 2015 Data zakończenia: 28 sierpnia 2015 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Cena: od 1 500 do 1 800 zł Godziny sesji:
czwartek: 10.00 - 17.30
piątek: 8.00 - 15.30

Opis i cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie metod i narzędzi doskonalenia procesów w usługach i pracy biurowej. Narzędzia te mają na celu podnoszenie efektywności i jakości realizowanych procesów. Szkolenie przedstawia jak poprzez wykorzystanie mapowania strumienia wartości oraz zarządzania wizualnego można zarządzać procesami i osiągać założone cele. W drugim etapie szkolenie koncentruje się na narzędziach wspomagających w dodatkowej ocenie realizowanych procesów i zarządzania projektem Lean w całej firmie.

Korzyści ze szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy na temat narzędzi analizy i poprawy efektywności procesów
  • Poznanie technik poprawy jakości realizowanych procesów
  • Nabycie umiejętności zastosowania w/w narzędzi na realnych procesach usługowych
  • Dowiedzenie się w jaki sposób należy opomiarowywać procesy i oceniać ich efektywność
  • Rozwinięcie umiejętności zarządzania projektem Lean w usługach z wykorzystaniem Hoshin-kanri
  • Poznanie sposobów oceny realizowanych procesów z wykorzystaniem narzędzia audytowego KCG
  • Praktyczne zastosowanie mapy drogowej w zakresie planowania projektu Lean

Grupa docelowa:

  • Szefowie działów i managerowie
  • Pracownicy, specjaliści różnych działów
  • Pracownicy działu zasobów ludzkich
  • Managerowie Lean
  • Liderzy i koordynatorzy Lean
  • Pracownicy jakości i zarządzania procesami

Program szkolenia:

  • Mapowanie strumienia wartości (Value stream mapping)
  • Pojęcie strumienia wartości – czyli jak definiować strumienie (procesy) w usługach
  • Zasady mapowania – indeks pojęć i stosowane oznaczenia
  • Zasady analizy Stanu Obecnego (Current  State of the proces)
  • Mierzenie czasu realizacji zadań w procesach usługowych (C/T i L/T)
  • Sposób oceniania efektywności procesów w usługach
  • Pojęcie strat i ich źródeł w procesach usługowych
  • PVM – Zarządzanie wizualne wynikami procesów w usługach
  • Projektowanie stanu przyszłego w procesach (Future State of the proces)
  • SIPOC – wsparcie przy trudnych procesach w celu weryfikacji jakościowej etapów procesów
  • Matryca KCG – narzędzie oceny efektywności działów i procesów
  • Narzędzia planowania i zarządzania projektami Lean w firmach usługowych
  • Road mapa – budowa mapy drogowej dla projektów Lean
  • Wyznaczanie celów dla projektów Lean
  • Określanie osi doskonalenia w projektach Lean
  • Definiowanie celów i miar dla osi doskonalenia
  • Wyznaczanie Liderów osi doskonalenia
  • Definiowanie poszczególnych akcji doskonalących dla wybranych osi doskonalenia
  • Hosin – kanri – inne narzędzie do planowania i zarządzania projektem Lean
  • Szanse i zagrożenia w zakresie prowadzenia projektów Lean w firmach usługowych

 Forma szkolenia:

  • Szkolenie w całości oparte na realnych przykładach procesów usługowych z różnych branż, dodatkowo wiele różnych zadań, ćwiczeń i prac w zespołach zadaniowych

Cena za szkolenie przy zgłoszeniu:

  • 1 osoby – 1 800 zł (900 zł/dzień)
  • 2 osób – 1 700 zł/osobę (850 zł/dzień)
  • 3 osób – 1 600 zł/osobę (800 zł/dzień)
  • pow. 3 osób – 1 500 zł/osobę (750 zł/dzień)