System rozwiązywania problemów – ONLINE

Data rozpoczęcia: 09 czerwca 2020 Data zakończenia: 10 czerwca 2020 Miejsce: ONLINE Cena: 900 zł netto/os. Godziny sesji:
Szkolenie on-line trwa 2 dni od 9.00 do 15.00
6 godz./dzień (w tym 2 przerwy x 15 minut i 1 przerwa x 30 minut)

System rozwiązywania problemów,

czyli jak w czasach turbulencji podejmować wyzwania, by osiągnąć cele

W dobie zamieszania i kryzysu, szybkie i efektywne rozwiązywanie problemów, staje się kluczowe dla przedsiębiorstwa. O ile wcześniej zdarzało się tolerowanie „powracania” problemów, bo był czas i zasoby na ich czasowe usuwanie, to teraz managerowie nie mogą sobie na to pozwolić. Dziś kluczowe jest tez ukierunkowanie możliwych do przeprowadzenie działań i nadani im właściwego zwrotu.

Celem szkolenia jest pokazanie, jak w czasie turbulencji rozwiązywać problemy, by nie powracały jak bumerang oraz jak skoncentrować się na działaniach rozwiązujących konkretne, a pilne potrzeby biznesowe. Bo teraz bardziej niż kiedykolwiek zależy firmom na podejściu wektorowym: ten sam kierunek, wspólny zwrot i jeden, dla wszystkich dostępnych zasobów, punkt przyłożenia. I temu służy Problem Solving oraz Kobestu Kaizen (Focused Improvement).


Korzyści ze szkolenia

  • Dowiesz się jak poprawnie identyfikować oraz opisywać problemy
  • Poznasz metody wyboru tych, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności
  • Nauczysz się sposobów wyboru właściwych osób oraz organizowania pracy zespołu do rozwiązywania problemów
  • Nauczysz się praktycznego zastosowania narzędzi do wyboru optymalnego rozwiązania
  • Dowiesz się, jak skutecznie wdrażać wypracowane rozwiązania oraz jak zapewnić ich trwałość
  • Zapoznasz się z metodami i narzędziami doskonalenia procesów
  • W przyjaznym środowisku, przećwiczysz i nauczysz się stosować najpopularniejsze z narzędzi, używanych przy rozwiązywaniu problemów i standaryzacji pracy
  • Dowiesz się jak wybierać właściwe obszary doskonalenia
  • Zapoznasz się z techniką pozyskiwania pomysłów z każdego szczebla organizacji
  • Poznasz metody likwidowania marnotrawstw we wszystkich działach firmy
  • Rozwiniesz umiejętności definiowania kluczowych ról w systemie Kaizen
  • Nabędziesz umiejętności zarządzania projektem Kaizen z wykorzystaniem raportu 8D

Grupa docelowa

  • Managerowie oraz Inżynierowie Jakości
  • Liderzy oraz członkowie zespołów Lean/Kaizen
  • Szefowie działów, Managerowie i Liderzy Lean
  • Technolodzy oraz Inżynierowie Procesów
  • Pełnomocnicy ds. Zarządzania Jakością
  • Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
  • Project Managerowie
  • Specjaliści ds. Zarządzania Procesem
  • Pracownicy firm produkcyjnych i usługowych
  • Członkowie zespołów Lean/Kaizen

Program szkolenia

Część 1: Problem Solving

  • Identyfikacja i klasyfikacja problemów
    • Czym tak naprawdę jest problem?
    • Jak prawidłowo go opisać?
    • Którymi problemami zająć się w pierwszej kolejności?
  • Wybór i angażowanie zespołu do rozwiązania problemu
    • Kogo problemy dotyczą, a kto powinien zająć się ich rozwiązywaniem w firmie?
    • Czy zespoły interdyscyplinarne pomagają w rozwiązywaniu problemów?
    • Z kogo złożony jest idealny zespołów do rozwiązywania problemów?
  • Metody tymczasowego zabezpieczenia procesów przed skutkami problemów
    • Co zrobić, zanim znajdziesz rozwiązanie?
    • Jak ochronić klienta oraz Twoją firmę przed skutkami nierozwiązanych problemów?
    • Jakie działania należy podjąć aby ograniczyć stratę związaną z odejściem klienta?
  • Analiza przyczynowo – skutkowa problemów
    • Jak dotrzeć do prawdziwej przyczyny problemu?
    • Jakie praktyczne narzędzia analityczne zastosować?
    • W jaki sposób interpretować wyniki analiz?
  • Skuteczne wdrażanie działań korygujących
    • Jak wybrać właściwe rozwiązanie?
    • Jak ocenić jego skuteczność?
    • Metody standaryzacji wdrażanych działań
  • Zabezpieczanie procesów przed potencjalnymi problemami
    • Co zrobić, aby problem rozwiązany w jednym miejscu, nie pojawił się w innym?
    • Jak zabezpieczać podobne procesy w całej firmie?
    • W jaki sposób osiągnąć powtarzalność w procesach?
  • Systemowe rozwiązywanie problemów w firmie
    • Kultura ciągłego doskonalenia
    • „Masz problem? Możesz się rozwijać!”
    • Angażowanie całej organizacji do rozwiązywania problemów

Część 2: Kobetsu Kaizen (Focused Improvement)

  • Zanim pojawi się problem
    • „A co jeśli nie ma problemów?” czyli „druga strona monety”
    • Co z tą zmiennością?
    • Czy kwestie bezpieczeństwa i ergonomii są nadal ważne?
  • W poszukiwaniu straconej wartości – „bo my jesteśmy inni”
    • Ile jest Wartości w naszym strumieniu i ile jest naprawdę rodzajów marnotrawstwa?
    • Czy potrafimy rozpoznać prawdziwe marnotrawstwo w różnych środowiskach pracy?
    • Fabryka to nie Usługi?
    • Case study „warsztat samochodowy”
  • 8 kroków procesu Focused Imrovement w oparciu o case study
    • Diagnozujemy sytuację obecną i wyznaczamy cel doskonalenia
    • Ujawniamy i wyeksponujemy nieprawidłowości
    • Budujemy zespół Focused Improvement
    • Przeprowadzamy analizę przyczyn
    • Przygotowujemy i wybieramy najefektywniejsze działania doskonalące
    • Planujemy skuteczne wdrożenie wybranych działań
    • Sprawdzamy czy zaplanowany cel został osiągnięty
    • Przygotowujemy plan rozpowszechnienia naszych efektów na inne obszar
  • Zanim DZIŚ ruszymy w podróż.
    • Co i kto, gdy zespoły są rozproszone?
    • Kiedy i jak, gdy w naszym zespole są zasoby współdzielone?
  • „Każda podróż, nawet najmniejsza zaczyna się od zrobienia pierwszego kroku”
    • Warsztaty Ciągłego Doskonalenia – w „realu” czy „w chmurze”?
    • Usuwanie przeszkód – a może się „nie da”?
    • SDCA – jeśli nie teraz to kiedy?
    • Jak implementować i utrzymać efekty działań doskonalących?

Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia online

  • Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
  • Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
  • Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
  • Wspólnej kawy w realu 😊

Forma szkolenia

Prezentacja multimedialna, ćwiczenia w grupach, dyskusja, wymiana doświadczeń, case-study, prezentacje uczestników, prezentacje wyników prac zespołów, filmy


Prowadzący szkolenie

Szkolenie prowadzą trenerzy i konsultanci LeanQ Team: Piotr Bielawski, Dariusz Suchłabowicz


Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (plik
  • Przykładowy Arkusz A3 (plikl)
  • Przykładowy Arkusz 8D (plik)
  • Szablon Diagramu Ishikawy (plik)
  • Drzewo przyczyn do analizy 5WHY (formularz excel)
  • Szablon LOP – Lista Otwartych Punktów (formularz excel)
  • Tablica Scrum
  • Arkusz Podziału Pracy / Standard wykonywania pracy
  • Formatka „16 marnotrawstw”
  • Formatka Kata Doskonalenia
  • Formatka Kata Coachingu
  • Wypracowane na warsztatach, przykładowo wypełnione arkusze i formularze:
    • 8D
    • SIPOC,
    • 5WHY,
    • diagram ISHIKAWA,
    • drzewo przyczyn,
    • wykres Pareto,
    • matryca priorytetów
    • Plan I tablica projektu (ScrumLean® / Trello)

LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

W celu zapisania się na szkolenie należy uzupełnić wszystkie pola z gwiazdką i zapoznać się z regulaminem szkoleń online

Uczestnicy

Imię i nazwisko*
Stanowisko*
Email*
Telefon*

Dane do faktury

Nazwa firmy
Adres
Miasto
Kod pocztowy
NIP
adres e-mail do faktur VAT