Problem Solving – metody systematycznego i skutecznego rozwiązywania problemów

Data rozpoczęcia: 02 lipca 2020 Data zakończenia: 03 lipca 2020 Miejsce: Sopot Adres: Klub Żeglarski NAVIGO Cena: 1800 zł netto/szkolenie Godziny sesji:
czwartek: 9.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 16.00

PROBLEM SOLVING – METODY SYSTEMATYCZNEGO I SKUTECZNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

Jeżeli ciągle walczysz z problemami, które już  kiedyś rozwiązywałeś, to znaczy, że Twoje dotychczasowe działania były nieskuteczne! Metody, którymi się posługiwałeś nie dały trwałych rezultatów? Szkolenia pracowników nie przyniosły skutków, a problemy powracają jak bumerang? To szkolenie jest właśnie dla Ciebie! Dowiesz się, jak systematycznie rozwiązywać problemy związane z funkcjonowaniem każdego działu w Twojej firmie oraz poznasz skuteczne narzędzia identyfikacji i eliminacji tych problemów, zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych.


Korzyści ze szkolenia

  • Dowiesz się jak poprawnie identyfikować oraz opisywać problemy
  • Poznasz metody wyboru tych, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności
  • Nauczysz się sposobów wyboru właściwych osób oraz organizowania pracy zespołu do rozwiązywania problemów
  • Zapoznasz się oraz przećwiczysz w praktyce metody analizy przyczyn problemów
  • Nauczysz się praktycznego zastosowania narzędzi do wyboru optymalnego rozwiązania
  • Dowiesz się, jak skutecznie wdrażać wypracowane rozwiązania oraz jak zapewnić ich trwałość
  • Zapoznasz się z metodami i narzędziami doskonalenia procesów
  • Wymienisz się doświadczeniami pomiędzy uczestnikami szkolenia

Grupa docelowa

  • Managerowie oraz Inżynierowie Jakości
  • Liderzy oraz członkowie zespołów Lean/Kaizen
  • Managerowie i Liderzy Lean
  • Technolodzy oraz Inżynierowie Procesów
  • Pełnomocnicy ds. Zarządzania Jakością
  • Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
  • Project Managerowie
  • Specjaliści ds. Zarządzania Procesem
  • Pracownicy firm produkcyjnych i usługowych

Program szkolenia

  • Identyfikacja i klasyfikacja problemów
    • Czym tak naprawdę jest problem?
    • Jak prawidłowo go opisać?
    • Którymi problemami zająć się w pierwszej kolejności?
    • Jak oszacować konsekwencje nierozwiązanych problemów?
  • Wybór i angażowanie zespołu do rozwiązania problemu
    • Kogo problemy dotyczą, a kto powinien zająć się ich rozwiązywaniem w firmie?
    • Czy zespoły interdyscyplinarne pomagają w rozwiązywaniu problemów?
  • Metody tymczasowego zabezpieczenia procesów przed skutkami problemów
    • Co zrobić, zanim znajdziesz rozwiązanie?
    • Jak ochronić klienta oraz Twoją firmę przed skutkami nierozwiązanych problemów?
  • Analiza przyczynowo – skutkowa problemów
    • Jak dotrzeć do prawdziwej przyczyny problemu?
    • Jakie praktyczne narzędzia analityczne zastosować?
    • W jaki sposób interpretować wyniki analiz?
  • Praktyczne zastosowanie metod i narzędzi
    • Metoda 5W2H
    • Diagram Pareto-Lorenza
    • Diagram rybiej ości (Ishikawa)
    • 5x dlaczego? (5Why)
    • Metoda 8D
    • Arkusz A3
    • …oraz inne
  • Skuteczne wdrażanie działań korygujących
    • Jak wybrać właściwe rozwiązanie?
    • Jak ocenić jego skuteczność?
    • Metody standaryzacji wdrażanych działań
  • Zabezpieczanie procesów przed potencjalnymi problemami
    • Co zrobić, aby problem rozwiązany w jednym miejscu, nie pojawił się w innym?
    • Jak zabezpieczać podobne procesy w całej firmie?
  • Systemowe rozwiązywanie problemów w firmie
    • Kultura ciągłego doskonalenia
    • „Masz problem? Możesz się rozwijać!”
    • Angażowanie całej organizacji do rozwiązywania problemów
    • Metody mierzenia i wizualizacji problemów oraz ich rozwiązań

Forma szkolenia

Warsztat szkoleniowy, ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne, case-study, dyskusje i wymiana doświadczeń.


Prowadzący szkolenie

Szkolenie prowadzi konsultant i trener LeanQ Team: Piotr Bielawski


Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (oprawiony wydruk)
  • Przykładowy Arkusz A3 (plikl)
  • Przykładowy Arkusz 8D (plik)
  • Szablon Diagramu Ishikawy (plik)
  • Drzewo przyczyn do analizy 5WHY? (formularz excel)
  • Szablon LOP – Lista Otwartych Punktów (formularz excel)
  • Tablica Scrum
  • Arkusz Podziału Pracy / Standard wykonywania pracy
  • Wypracowane na warsztatach, przykładowo wypełnione arkusze i formularze: SIPOC, 8D, 5WHY, diagram ISHIKAWA, drzewo przyczyn, wykres Pareto, matryca priorytetów
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Cena

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).