Program Pomysłów Pracowniczych

Firmy coraz częściej oczekują od pracowników nie tylko realizacji codziennych obowiązków, ale  również zaangażowania w ciągłe doskonalenie. Skutecznym i często stosowanym rozwiązaniem jest wdrożenie Programu Pomysłów Pracowniczych (PPP), który definiuje zasady i cały proces od zgłoszenia pomysłu poprzez jego realizację.

Celem szkolenia jest nie tylko przedstawienie Ci zasad tworzenia programów pomysłów pracowniczych, ale też wskazanie na bariery i błędy, które mogą sprawić, że firmowy program nie spełni Twoich oczekiwań.

Warsztat odbędzie się na terenie firmy J.S. Hamilton, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję zobaczyć funkcjonowanie narzędzi lean w realnym środowisku i poznać najlepsze praktyki wdrożeniowe


Korzyści ze szkolenia

  • Pogłębisz wiedzę na temat różnych programów angażowania pracowników
  • Zobaczysz skuteczne wdrożenia PPP w firmie na przykładzie firmy J.S. Hamilton
  • Poznasz główne składowe programów sugestii pracowniczych
  • Zdobędziesz umiejętności skutecznego wdrażania PPP w firmie
  • Poznasz zasady doboru sposobów nagradzania za wdrożone pomysły
  • Opracujesz praktyczne narzędzia, dokumenty i kryteria ocen dla PPP, które później będziesz mógł z powodzeniem wykorzystać w codziennej pracy
  • Zapoznasz się z największymi ograniczeniami i barierami we wdrażaniu PPP
  • Rozwiniesz umiejętności kalkulacji kosztów PPP
  • Zrozumiesz rolę kadry managerskiej w programach angażowania pracowników

Szczegóły dot. szkolenia

Program szkolenia

  • Cele, oczekiwania i korzyści wynikające z PPP. Po co wprowadzać ustandaryzowany program zamiast intuicyjnego angażowania ludzi do zgłaszania pomysłów?
  • Główne składowe programów angażowania pracowników. Czego nie może zabraknąć w programie, a co jest zbędną biurokracją?
  • Grupa docelowa dla PPP. Kto powinien brać udział w zgłaszaniu pracowniczych sugestii?
  • Przygotowanie do wdrożenia programu sugestii pracowniczych. Jak rozpocząć aktywizowanie pracowników, by „nie spalić” pomysłu już na początku?
  • Rola kadry managerskiej w PPP. Czy managerowie potrafią osłabić entuzjazm nawet najbardziej aktywnych pracowników?
  • Przykłady różnych programów angażowania pracowników. Jak łatwo i skutecznie zniszczyć program przez zły regulamin?
  • Zasady wynagradzania za pomysły. Kogo i jak wynagradzać za nowe pomysły i czy na pewno pieniądze są najlepszym motywatorem?
  • Stosowane dokumenty i narzędzia. Czy skuteczny program zafunkcjonuje bez monitorowania jego przebiegu?
  • Zespoły oceniające oraz kryteria oceny pomysłów. Kto powinien oceniać pomysły i czy potrzebne są do tego wskaźniki?
  • Powiązanie PPP z innymi narzędziami angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie. Czy program pomysłów pracowniczych to jedyna metoda motywowania pracowników?
  • Główne bariery wdrożeniowe Programu Pomysłów Pracowniczych. Jak w dziesięciu krokach sprawić, by nasz program nie zadziałał?

Grupa docelowa

  • Szefowie Działów i Managerowie
  • Szefowie HR
  • Pracownicy Działu Zasobów Ludzkich
  • Managerowie i Liderzy Lean
  • Pełnomocnicy ds. Zarządzania Jakością
  • Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
  • Członkowie zespołów Lean/Kaizen

Forma szkolenia

Warsztat szkoleniowy, zadania w zespołach, case – study, analiza przykładów, prezentacje multimedialne, obserwacja rozwiązań w firmie J.S. Hamilton, dyskusje i wymiana doświadczeń

Prowadzący szkolenie

Szymon Włodarski

Konsultant i Project Manager LeanQ Team

  • kilkadziesiąt warsztatów i wdrożeń z zakresu Lean Service
  • doświadczenie doradcze m.in. w customer service, customer experience, centrach usług wspólnych, centrach obsługi klienta, elektronice konsumenckiej oraz logistyce serwisowej
  • specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii w oparciu o nowoczesne metody pozyskiwania i analizy głosu klienta oraz zarządzaniu wynikami przedsiębiorstwa oraz zarządzaniu projektami
  • w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów  szkoleniowych i wdrożeniowych z zakresu: doskonalenia procesów usługowych, transformacji strategii Customer Experience oraz New Product Introduction; wcześniej m.in. Global Lean Champion, Project Manager R&D i  Business Transformation Consultant w międzynarodowym środowisku globalnych korporacji

Andrzej Biziuk

Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający i Konsultant LeanQ Team

  • kilkaset szkoleń oraz warsztatów z zakresu zarządzania zespołem, organizacji pracy liderów,  programów sugestii pracowniczych, design thinking oraz treningu trenerów
  • doświadczenie zawodowe oraz doradcze w firmach usługowych, produkcyjnych i handlowych z branży m.in. kosmetycznej, papierniczej, FMCG, poligraficznej, spożywczej, dystrybucyjnej i meblarskiej
  • specjalizuje się w narzędziach miękkich wspierających wdrożenie Lean Management (LM) oraz narzędziach LM wspomagających zarządzanie wynikami i zespołami
  • w ciągu ostatnich lat lider i konsultant projektów rozwojowych z zakresu LM; wcześniej Dyrektor Handlowy, Szef Zespołu Trenerów oraz Dyrektor Zarządzający w firmach usługowych i produkcyjnych
  • wykładowca Lean Management na studiach podyplomowych Politechniki Gdańskiej i WSB; współtwórca programów szkoleniowych Akademia Lean Managera oraz Szkoła Lidera Produkcji

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
  • Draft przykładowego Regulaminu PPP
  • Przykładowy wniosek zgłaszania pomysłów
  • Kalkulacja budżetu dla PPP
  • Przykładowy system nagradzania za pomysły
  • Domek motywacji w PPP
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Cennik

Cena szkolenia: 1900 zł netto/os.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
  • stały serwis kawowy i lunch

Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.


Szkolenie należy do programu “REALia LEAN – cykl szkoleń na terenie fabryk”, składającego się z czterech 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu

Organizator zastrzega sobie prawo odmówienia zakwalifikowania uczestnika na szkolenie, z powodu ograniczeń wynikających z organizowania  warsztatu na terenie fabryki.