Metoda TWI, czyli jak stworzyć skuteczny program wdrażania i rozwoju nowych pracowników

Data rozpoczęcia: 13 października 2017 Data zakończenia: 13 października 2017 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Lęborska 3b Cena: 900 zł netto Godziny sesji:
9.00 - 17.00

Opis i cel szkolenia

Środowisko, w którym obecnie funkcjonują firmy jest bardzo dynamiczne, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz organizacji. Przedsiębiorstwa obecnie muszą radzić sobie nie tylko z dużą rotacją pracowników, ale i również z dużą zmiennością potrzeb swoich klientów, co wymusza na nich elastyczność i szybkie dostosowywanie się do tych zmian.

TWI (Training Within Industry) jest metodą, która ułatwia szybkie i skuteczne wdrożenie pracowników do nowej pracy. Program TWI również pomaga w poprawie jakości i efektywności pracy wykonywanej przez niedoświadczonych pracowników. Jak to możliwie? Fundamentem jest przede wszystkim praca standaryzowana, a TWI pomaga utrzymywać standardy i je rozwijać. Celem szkolenia jest zapoznanie managerów z zasadami budowy i wdrożenia programu TWI oraz pokazanie, jak program rozwijać i doskonalić.

Grupa docelowa:

  • Szefowie Działów i Managerowie
  • Dyrektorzy i specjaliści HR
  • Lean Managerowie
  • Liderzy i Koordynatorzy Lean
  • Kierownicy obszarów

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznanie zasad funkcjonowania metody TWI
  • Pogłębienie wiedzy na temat wykorzystania matrycy kompetencji do rozwoju pracowników
  • Rozwinięcie umiejętności zarządzania kompetencjami pracowników
  • Nabycie umiejętności budowania ścieżek rozwoju pracowników
  • Zapoznanie się z dokumentacją szkoleniową oraz zasadami instruktażu stanowiskowego
  • Poznanie metody budowy i rozwoju programu TWI
  • Zrozumienie ról i odpowiedzialności w programie TWI

Program szkolenia:

  • Wprowadzenie do TWI
    • Dlaczego TWI jest tak skuteczną i coraz bardziej popularną metodą rozwoju pracowników?
  • Matryca kompetencji, czyli narzędzie do zarządzania kompetencjami i elastycznością
    • Jak wykorzystać matrycę kompetencji do szkolenia i rozwoju pracowników?
    • Jak zdefiniować poziomy rozwoju kompetencji pracowników?
  • Ścieżki rozwoju pracowników
    • Jak szybko wdrażać pracowników do nowej pracy?
    • Jak wykorzystać ścieżkę rozwoju przy zatrudnianiu pracowników, także tymczasowych?
    • Czy podstawą rozwinięcia kompetencji jest klasyfikacja pracy?
  • Ścieżka szkoleniowa
    • Jak zaplanować szkolenia nowego pracownika na stanowisku?
  • Zasady budowy dokumentacji szkoleniowej
    • Czy Arkusz Podziału Pracy to dokument pracy standaryzowanej?
  • Instruktaż stanowiskowy
    • Gdzie instruować i co to jest DoJo?
    • Jak zweryfikować wiedzę nowego pracownika?
  • Doskonalenie i rozwój programu TWI
    • Jak zbudować i wdrożyć program TWI w firmie?
    • Jak podtrzymywać i rozwijać funkcjonowanie programu TWI?
    • Kto jest odpowiedzialny za program i kto powinien wspierać jego działanie?

Forma szkolenia:

  • Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne,  dyskusje i wymiana doświadczeń

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja szkoleniowa (wydruk)
  • Przykładowa ścieżka rozwoju (wypracowana podczas warsztatu)
  • Przykładowa ścieżka szkoleniowa (wypracowana podczas warsztatu)
  • Arkusz Podziału Pracy (wydrukowany arkusz)
  • Egzamin (wydrukowany arkusz)
  • Klasyfikacja pracy (wydrukowany arkusz)
  • Przykładowa procedura programu TWI (wydruk)