TWI – szybkie wdrożenie pracowników do nowej pracy w procesach usługowych i biurowych

Data rozpoczęcia: 03 września 2015 Data zakończenia: 04 września 2015 Miejsce: Sopot Adres: Klub Żeglarski NAVIGO Cena: 1 500 zł netto/szkolenie Godziny sesji:
czwartek: 10.00 - 17.30
piątek: 8.00 - 15.30

Opis i cel szkolenia:

Warsztatowe szkolenie TWI odpowiada na potrzebę szybkiego i efektywnego szkolenia stanowiskowego nowego pracownika lub przystosowanie pracownika do nowych zadań i prac.

Głównym celem szkolenia jest praktyczne poznanie narzędzia odpowiadającego na problem rotacji, zbyt długiego czasu wdrożenia pracownika, podnoszenia kwalifikacji i rozszerzenia elastyczności pracowników w procesach usługowych z wykorzystaniem matryc kompetencji i metody TWI.

Choć samo narzędzie powstało, by wspierać firmy produkcyjne, okazuje się, że w rzeczywistości jest ono bardziej skuteczne w procesach usługowych i biurowych

Korzyści ze szkolenia:

  • Zdobycie wiedzy z zakresu projektowania instruktażu stanowiskowego w środowisku usługowym dla różnego rodzaju typów prac
  • Nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia instruktażu stanowiskowego
  • Poznanie technik i sposobów przekazywania wiedzy podczas szkoleń stanowiskowych
  • Rozwinięcie umiejętności w zakresie tworzenia skutecznych instrukcji stanowiskowych
  • Pogłębienie wiedzy o metodach  weryfikacji kompetencji zdobytych przez pracowników
  • Poznanie zasad wyznaczania celów dla elastyczności pracowników
  • Nauka technik planowania ścieżek szkoleniowych i zarządzania nimi

Grupa docelowa:

  • Szefowie/Managerowie działów
  • Kierownicy, pracownicy, specjaliści różnych działów – osoby odpowiedzialne za wdrażanie nowych pracowników i realizację szkoleń stanowiskowych
  • Pracownicy Działów Szkoleń i Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
  • Managerowie Lean
  • Liderzy i koordynatorzy Lean
  • Pracownicy działów jakości i zarządzania procesami
  • Eksperci do doskonalenia procesów

Program szkolenia:

  • Identyfikacja najistotniejszych barier w procesach szkoleniowych nowych pracowników
  • Skuteczne instrukcje stanowiskowe –  narzędzie pracy czy martwy dokument dla wytrwałych?
  • Charakterystyka pracy usługowej i jej wpływ na formę instrukcji stanowiskowych i zakres instruktażu:
    • praca rutynowa
    • praca nierutynowa
    • praca techniczna
    • praca specjalistyczna
  • Wprowadzenie do TWI (Training within Industry):
    • Zasady podziału pracy z wykorzystaniem APP (Arkusza Podziału Pracy)
    • Analiza elementów pracy
    • Identyfikacja punktów krytycznych i ich przyczyn
    • Zasady wprowadzania usprawnień w podziale pracy
  • Poprawny instruktaż stanowiskowy według TWI
    • Projektowanie instrukcji szkoleniowych
    • Dobre i złe praktyki szkoleniowe – czego należy unikać
    • Analiza sposobu szkolenia
    • Prowadzenie instruktażu według 4 kroków TWI
    • Symulacja instruktażu TWI
  • Weryfikacja i monitoring zdobytych umiejętności
    • Nadzór i opieka nad nowym pracownikiem
    • Ustalanie kwalifikacji wg TWI – projektowanie egzaminu stanowiskowego
    • Powiązanie systemu szkoleń TWI z matrycą kompetencji
    • Zasady planowania szkoleń rozwojowych i weryfikacja posiadanych już umiejętności
  • Organizacja szkoleń stanowiskowych i zasoby
    • IMP (Instruktor Miejsca Pracy)  – zasady wyboru  i rola IMP
    • CIP (Certyfikowany Instruktor Pracy)  – znaczenie funkcji CIP
    • Podział zadań i odpowiedzialności  w zarządzaniu procesem szkoleń stanowiskowych
  • Planowanie ścieżek szkoleniowych w firmie usługowej z wykorzystaniem TWI
    • Definiowanie ścieżek rozwoju
    • Budowanie zakresu szkoleń w ramach danej ścieżki
    • Projektowanie narzędzi i materiałów szkoleniowych
    • Narzędzie do zarządzania systemem szkoleń stanowiskowych w firmie usługowej

 Forma szkolenia:

  • Szkolenie w całości oparte na realnych przykładach procesów usługowych z różnych branż, dodatkowo wiele różnych zadań, ćwiczeń i prac w zespołach zadaniowych

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia:

  • Prezentacja szkoleniowa (wydruk)
  • Arkusz Podziału Pracy (formatka w wersji drukowanej i elektronicznej)
  • Arkusz Podziału Pracy (wypracowany w zespołach dla przykładowych stanowisk w procesach usługowych)
  • Instruktaż stanowiskowy na wybranym procesie (wypracowane w trakcie szkolenia)
  • Przykładowa ścieżka szkoleniowa dla wybranego przypadku ze środowiska usługowego (wypracowane w trakcie szkolenia)
  • Matryca kompetencji (formatka w wersji elektronicznej)
  • Formularz do egzaminu stanowiskowego
  • Formatka do zarządzania procesem szkoleniowym (narzędzie Excel)