Zakupy strategiczne, czyli jak skutecznie zarządzać relacjami z dostawcami

Data rozpoczęcia: 15 października 2019 Data zakończenia: 16 października 2019 Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER Cena: 1600 - 1800 zł netto/szkolenie* Godziny sesji:
wtorek: 9.00 – 17.00
środa: 8.00 – 16.00

Zakupy strategiczne, czyli jak skutecznie zarządzać relacjami z dostawcami

Współpraca kupców z dostawcami nierzadko wiąże się z dużą niepewnością i nieprzewidywalnością, ma przy tym ogromny wpływ na jakość i ocenę pracy kupców. Codzienne borykanie się z nieterminowością i słabą jakością kontrahentów nie oznacza jednak, że właśnie w taki sposób ma przebiegać Wasza współpraca.

W trakcie szkolenia przekażemy Ci wiedzę o dostępnych mechanizmach współpracy z dostawcami, które zweryfikowaliśmy na przestrzeni lat współpracy z przedstawicielami różnych branż. Podpowiemy Ci, jak obniżyć koszty pozyskania surowców, czy też jak przeprowadzić kontrolę dostawców.

Celem szkolenia jest wsparcie Twojej pracy w dziale zakupów wiedzą i praktyką, tak, aby przebiegała ona sprawniej i efektywniej, z korzyścią dla całej firmy.


Korzyści ze szkolenia

  • Poznasz dostępne i zweryfikowane w praktyce mechanizmy współpracy z dostawcami wykorzystywane przez firmy Best in Class
  • Rozwiniesz umiejętności doboru mechanizmów odnowienia zapasów do specyfiki rynku, wymagań produkcji i sprzedaży
  • Poznasz techniki kontroli i audytu dostawców
  • Pozyskasz wiedzę na temat poprawnej oceny kontrahentów
  • Poznasz techniki zarządzania zapotrzebowaniem
  • Dowiesz się jak zwiększyć dostępność zapasów materiałowych przy optymalnym koszcie
  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie poprawy komfortu pracy w zaopatrzeniu

Grupa docelowa

  • Obecni i przyszli kupcy operacyjni i strategiczni
  • Kierownicy oraz liderzy działów zaopatrzenia i logistyki
  • Wszystkie osoby chcące poznać i zrozumieć tajniki zarządzania współpracą z dostawcami

Program szkolenia

  • Ustalanie warunków współpracy z dostawcami
  • Wybór i ocena dostawców
  • Strategie zarządzania dostawcami ze względu na:
    • na liczbę źródeł zaopatrzenia
    • przedmiot zakupu
    • obszar geograficzny
    • podmiot zakupu
    • model relacji dostawca-odbiorca
  • Kalkulacja kosztów decyzji zakupowych
  • Wiekowanie zapasów i parametrów dostaw
  • Metody minimalizowania kosztów utrzymania dostępności i zamrożonego kapitału
  • Cykl życia produktu a parametry dostaw
  • Prognozowanie zapotrzebowania na materiały w procesie Master Planning
  • Podstawowa parametryzacja systemu ERP

Forma szkolenia

  • Warsztaty szkoleniowe, case- study, dyskusje, zadania w zespołach, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń.

Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia

  • Prezentacja szkolenia (wydruk)
  • Przykładowa karta oceny dostawcy
  • Przykładowy formularz wywiadu z dostawcą
  • Przykład karty kontroli surowca
  • Wzór specyfikacji materiałowej
  • Formatka dla kalkulacji decyzji zakupowych
  • Opracowane wybrane strategie zarządzania relacjami z dostawcami
  • Kalkulacja opłacalności decyzji
  • Przykładowa kalkulacja kosztu utrzymania zapasu i zamrożonego kapitału
  • Prognoza zapotrzebowania materiałowego dla wybranego modelu
  • Wynik kalkulacji MRP dla przykładowych parametrów systemu
  • Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)

Prowadzący szkolenie


Szkolenie należy do programu Szkoła Zakupów i Zaopatrzenia, składającego się z dwóch niezależnych warsztatów szkoleniowych. Zapraszamy do zapoznania się z nimi:


*Cena

Możesz skorzystać z rabatu:

  • 200 zł mniej za zgłoszenia przesłane 21 dni przed wyznaczonym terminem

LeanQ Team Sp. z o.o. posiada uprawnienia do realizowania projektów doradczych i szkoleniowo-rozwojowych finansowanych w ramach EFS (Europejski Fundusz Społeczny) oraz szkoleń wspieranych finansowo przez KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).