Wdrożenia

Analizy potencjału
i audyty
Diagnoza potencjału operacyjnego i finansowego, wskazanie kierunków rozwoju, rekomendacje.
Projekty doradcze
Merytoryczne, organizacyjne i techniczne wsparcie projektów rozwoju doskonałości operacyjnej przedsiębiorstw usługowych, produkcyjnych i logistycznych.
Projektowanie hal
i przepływów
Zagospodarowanie hal produkcyjnych i magazynów oparte o najlepsze praktyki w zarządzaniu przepływem materiałów.
Kadry Lean
Rozwój zespołów wsparcia procesów doskonalenia - Agentów Zmian i Managerów wszystkich poziomów zarządzania.

Projekty kompleksowe
Projekty kompleksowe

Realizacja projektu Performance Management dla całej Fabryki branży motoryzacyjnej. Testowanie rozwiązań na dwóch wydziałach produkcyjnych. Czas trwania projektu 6 miesięcy. Wyszkolona kadra: 60 osób.
Rezultaty:
  • Wdrożenie systemu Standardów pracy na obszarze całej produkcji
  • Eliminacja marnotrawstwa w standardowych procesach
  • Wdrożenie systemu Kanban na zasilanie stanowisk w materiały kupowane i półwyroby przyspieszające obsługę zleceń
  • Wprowadzenie stałej obsługi zasilającej w materiał (Butterfly)
  • Reorganizacja rozmieszczania stanowisk w obszarze produkcji
  • Równoważenie obciążeń celem zwiększenia produktywności
Realizacja projektu zarządzania przepływem materiałów w procesie montażu. Projekt oparty na mapowaniu strumienia wartości, którego wynikiem były akcje doskonalące w obszarze: planowania, zarządzania przepływem materiałów, standaryzacji pracy oraz raportowania i monitoringu wyników.
Rezultaty:
  • Wzrost produktywności o 60%
  • Redukcja czasu realizacji zlecenia o 66%
  • Redukcja zapasu produkcji w toku o 83%
  • Redukcja kosztów wytworzenia o 16%
  • Redukcja zapasów o 26%
12 miesięczny projekt Lean Management, w tym opracowanie strategii produkcyjno - logistycznej. W pierwszym kwartale projektu uruchomiono działania doskonalące w obszarze zarządzania zapasami materiałowymi.
Rezultaty:
  • Wypracowana strategia logistyczna obejmująca sourcing materiałów i surowców, zarządzanie jakością materiałów i surowców, zarządzanie stanami magazynowymi , zarządzanie zużyciami materiałowymi i zasadami ich rozliczania , a także wdrożeń nowych produktów i in. (strategia w realizacji)
  • Wypracowany proces Sales & Operational Planning
  • Wypracowane specyfikacje materiałowe uwzględniające m.in. parametry logistyczne i produkcyjne
Zakres prac u Klienta (produkcja dla sieci, dostawy w 24h i 48h od złożenia zamówienia) obejmował analizę potencjału oraz wdrożenie zmian z dużym naciskiem na eliminację nieciągłości procesu wpływającej na jakość wyrobu. W ramach działań wdrożeniowych przeprowadzono: analizę punków różnicowania produktów w celu zoptymalizowania łańcucha dostaw, zarządzanie zapasami wyrobów gotowych i planowania produkcji z zastosowaniem systemu Kanban, zarządzanie zdolnościami wytwórczymi w oparciu o OEE, SMED 5S i standaryzację pracy, reorganizację pracy magazynu. Projekt trwał 1 rok i objął 700 pracowników.
Rezultaty:
  • Poprawa terminowości dostaw o 60%
  • Redukcja zapasów wyrobów gotowych o 35% i redukcja kosztów utrzymania zapasów o 20%
  • Poprawa elastyczności produkcji do 2 dni dla wyrobów rotujących i 5 dni dla wyrobów słabo rotujących (liczba pozycji asortymentowych ponad 600)
  • Wzrost efektywności wykorzystania zasobów (ludzkich i technicznych) o 40%
Zakres działań u Klienta (produkcja małoseryjna, pod zamówienie) obejmował , tj. analizę wszystkich obszarów realizujących zlecenie klienta (proces wytwórczy, obsługę klienta, projektowanie produktu, planowanie, zakupy i zaopatrzenie, magazyny). Proces wytwórczy składał się z ponad 20 stanowisk. Czas trwania współpracy to 3 miesiące + samodzielne wdrożenia i okresowe audyty LeanQ Team. W ramach projektu wdrożono: równoważnie pracy na stanowiskach, obsługę prewencyjną, zmiany w planowaniu i harmonogramowaniu produkcji, zarządzanie zapasem.
Rezultaty:
  • Utrzymanie terminu realizacji zlecenia dla klienta (przed projektem średnio 35% opóźnionych zamówień)
  • Wzrost OEE dla kluczowego obszaru z 62% do 92%
Projekt Lean Management rozpoczął się od analizy potencjału przedsiębiorstwa przy użyciu metodologii Mapowania Strumienia Wartości. W oparciu o zdefiniowane cele powstał plan projektu określający potrzebne zmiany. W ramach wzrostu świadomości 50% kadry firmy (głównie pracownicy produkcyjni) zostało przeszkolonych z zakresu metodologii Lean. W ramach projektu zrealizowano działania w zakresie optymalizacji przepływu materiałów (standaryzacja pracy, one piece flow, OEE, SMED), redukcji zapasów w oparciu o system kanban w obszarze planowania i zaopatrzenia, harmonogramowania produkcji, kaizen oraz zarządzania wizualnego. Projekt trwał 3 lata.
Rezultaty:
  • Wzrost produktywności w pierwszym roku projektu o 18,5%, w drugim o kolejne 12,5%
  • Skrócenie lead time strumienia (L/T) z 74 dni do 21 dni
  • Skrócenie czasu przejścia produktu przez proces z 10,5 dnia do 4 dni

Logistyka
Logistyka

Realizacja projektu wdrożenia Lean Logistics. W pierwszym półroczu projektu zainicjowano działania doskonalące w obszarze zarządzania zaopatrzeniem i stanami magazynowymi, a także reorganizacji pracy na magazynie.
Rezultaty:
  • Ustalone zasady kalkulacji zapasów i definiowania potrzeb materiałowych
  • Wdrożony kanban materiałowy skutkujący poprawą rotacji materiałów do 60%
  • Włączenie dostawców w zarządzanie zapasem materiałów a w rezultacie wzrost terminowości dostaw o 45% i jakości dostaw o 15%
Konsultacje w zakresie zarządzania przepływem materiałów i planowania produkcji w oparciu o system kanban dla złożonego i wieloetapowego procesu produkcyjnego.
Rezultaty:
  • Zwiększona rotacja zapasów półproduktów
  • Wzrost wskaźnika realizacji planu o 21%
  • Ustalone zasady zarządzania kompletacją półwyrobów w procesie montażu
  • Ustalone zasady zarządzania zapasem półwyrobów
Cykl sesji kaizen (doskonalących) mających na celu wystandaryzowanie zasad pracy zespołu odpowiedzialnego za zaopatrzenie i współpracę z dostawcami.
Rezultaty:
  • Opracowane zasady definiowania pożądanych stanów magazynowych
  • Opracowany proces zarządzania przepływem informacji i materiałów, w tym kontroli dostaw
  • Ustalone zasady analizy i doskonalenia parametrów dostaw
  • Wdrożony system kanban w procesie planowania produkcji skutkujący redukcją zapasu produkcji w toku o ok. 60%
8 miesięczny projekt wdrożenia nowej struktury organizacyjnej w działach zaopatrzenia i zakupów.
Rezultaty:
  • Ustalone cele działów zaopatrzenia i zakupów
  • Ustalona struktura organizacyjna i główne procesy w działach zaopatrzenia i zakupów
  • Opracowane karty stanowiskowe dla pracowników działu zaopatrzenia i zakupów
  • Wykonana analiza istniejących kompetencji w odniesieniu do nowych kart stanowiskowych
  • Opracowane plany szkoleń dla pracowników działów zaopatrzenia i zakupów
18 miesięczny projekt mający na celu redukcję nadgodzin w Centrum dystrybucyjnym oraz zwiększenie dostępności materiałów do wysyłki.
Rezultaty:
  • Opracowanie zasad definiowania i analizy parametrów logistycznych niezbędnych do wyznaczania zapasu w Centrum
  • Wypracowanie modelu prognostycznego do zarządzania zapotrzebowaniem materiałowym
    Wdrożenie systemu kanban do zarządzania strukturą zapasu dla detali rotujących – redukcja wartości zapasów o ok. 5 mln PLN
  • Redukcja nadgodzin w Centrum Dystrybucyjnym o 90%
  • Opracowanie mechanizmu generowania propozycji materiałowych a w konsekwencji – redukcja zespołu zaangażowanego w zarządzanie zapasem i generowaniem zamówień do dostawców z 7 do 1 osoby oraz poprawa Serwisu do Klienta o 60%
  • Wypracowane zasady audytowania i oceny dostawców, przeszkoleni audytorzy
Realizacja projektu wdrożenia Lean Logistics. W ciągu 6 miesięcy zainicjowano oraz wdrożono działania doskonalące w obszarze zarządzania zaopatrzeniem i stanami magazynowymi, a także reorganizacji pracy na magazynie.
Rezultaty:
  • Ustalone zasady kalkulacji zapasów i definiowania potrzeb materiałowych
  • Wdrożony kanban materiałowy skutkujący poprawą rotacji materiałów do 80%
  • Włączenie dostawców w zarządzanie zapasem materiałów a w rezultacie wzrost terminowości dostaw o 45% i jakości dostaw o 15%
  • Reorganizacja magazynu – lokalizacji materiałów oraz zasad pracy magazynierów skutkująca 99% zabezpieczeniem materiałów do produkcji planowanej w systemie Make To Order o LT realizacji zamówienia 7 dni
  • Ustalone zasady współpracy z produkcją w zakresie pobrań materiałowych
Realizacja projektu wdrożenia Lean Logistics. W pierwszym roku projektu rozpoczęto zmiany w procesie zaopatrzenia i zakupów. Cały projekt w tym obszarze trwał 14 miesięcy.
Rezultaty:
  • Ustalone zasady kalkulacji zapasów i definiowania potrzeb materiałowych
  • Wdrożony kanban dla materiałów rotujących poprawiający rotację zapasów o ok. 50%
  • Nowe zasady współpracy z kluczowymi dostawcami, a w efekcie wzrost terminowości dostaw o 30%
  • Reorganizacja magazynu – lokalizacji materiałów oraz zasad pracy magazynierów (w tym pobrań materiałowych) skutkująca wzrostem rzetelności systemowych stanów magazynowych do prawie 100%
Realizacja projektu wdrożenia zrównoważonego planowania i harmonogramowania produkcji. Projekt skorelowany z projektem wdrożenia przepływu jednej sztuki oraz zarządzania wizualnego w obszarze produkcji, systemu kanban na półwyroby oraz systemu kanban w obszarze zaopatrzenia materiałowego. Czas trwania projektu: 15 miesięcy.
Rezultaty:
  • Opracowane zasady potwierdzania terminów realizacji zamówień
  • Ustalone zdolności wytwórcze w oparciu o realne czasy cykli
  • Zwiększona elastyczność produkcji
  • Zredukowany zapas półwyrobów o 67%
  • Wzrost produktywności produkcji o 48%
  • Skrócenie czasu realizacji zlecenia z 2 tygodni do 4 dni
  • Uruchomiony system ciągłego doskonalenia realizacji planu, produktywności i elastyczności
  • Opracowany indywidualny system IT do harmonogramowania i raportowania produkcji

Służby utrzymania ruchu
Służby utrzymania ruchu

Realizowany koncept w swoim zakresie zakładał opracowanie projektu doskonalenia działań Służb Utrzymaniu Ruchu w kilku fabrykach jednocześnie. Analizowano zaistniałe problemy oraz różnice pomiędzy fabrykami celem zdefiniowania planu komunikacji oraz planu działań korygujących spójnych dla fabryk. Uruchomiono system informatyczny przeznaczony do wsparcia Służb Utrzymania Ruchu – CMMS.
Rezultaty:
  • W wyniku wypracowanego planu działań uruchomiono spójny system CMMS obsługujący kilka fabryk
Zakres prac u Klienta miał na celu zoptymalizowanie działań Służb Utrzymania Ruchu celem poprawy dyspozycyjności oraz niezawodności maszyn. Analiza ekonomiczna wykonana była symultanicznie w 3 fabrykach, 6 działach Utrzymania Ruchu (> 450 osób, > 30 M€ rocznego budżetu).
Rezultaty:
  • W ciągu trzech lat zredukowano koszty SUR o 5M€
  • Poprawiono produktywność o 9%
Zakres prac u Klienta obejmował analizę potencjału zespołu Utrzymania Ruchu oraz projekt zmian z dużym naciskiem na poprawę dostępności maszyn dla dwóch fabryk. Projekt obejmował m.in.: analizę zdefiniowanych problemów, aktualny zakres działań podlegających pod Służby Utrzymanie Ruchu, zdefiniowanie długoterminowego (3 do 5 lat) planu działań doskonalących.
Rezultaty:
  • Osiągnięty wzrost wydajności maszyn o 4% w wyniku wypracowanego planu działań w ciągu pierwszych 5 miesięcy
W trakcie realizacji projektu zdefiniowano cele do osiągnięcia: poziom awaryjności oraz prewencji, budżet, wartość zapasu części zamiennych, etc. Przygotowano kartę projektu, zdefiniowano plan komunikacji oraz ustalono plan działań korygujących. Przygotowane zostały tablice służące do wizualizacji wyników oraz wprowadzony został projekt systemu klasy CMMS.
Rezultaty:
  • Poprawa wydajności maszyn – 5 punktów procentowych
  • Poprawa efektywności wykorzystania maszyn
  • 10% redukcja budżetu przeznaczonego na Utrzymanie Ruchu

Lean Service
Lean Service

Realizacja projektu składającego się z cyklicznych warsztatów i szkoleń w zakresie koncepcji Lean Service dla kadry managerskiej i specjalistów administracji przez okres 6 miesięcy.
Rezultaty:
  • Wdrożenie koncepcji 5S w dziale administracji na 3 pilotażowych stanowiskach
  • Dokonana analiza efektywności realizowanych procesów. W wyniku ich usprawnienia udało się zredukować obieg dokumentów o 50%
  • Wdrożenie wizualnej tablicy monitoringu realizacji zadań zleconych przez kierownika
  • Wdrożenie standardów działań w zakresie obsługi klienta zewnętrznego
Realizacja szkoleń i warsztatów z zakresu koncepcji Lean Service dla zespołu kierowników i specjalistów IT, łącznie zostało przeszkolonych 15 osób przez okres 3 miesięcy.
Rezultaty:
  • Wykonana analiza jakościowa i efektywnościowa procesów IT
  • Zdefiniowane wymagania do zmian systemu pracy na bazie dokonanych usprawnień w analizowanych procesach
  • Zdefiniowany standard zarządzania projektem Kaizen w zakresie doskonalenia procesów IT
Realizacja projektu w zakresie doskonalenia efektywności procesów sprzedaży i obsługi Klienta na podstawie analizy systemu pracy 3 odrębnych zespołów sprzedażowych. Projekt trwał 6 miesięcy.
Rezultaty:
  • Zdefiniowany standard segmentacji klientów i ich obsługi
  • Zdefiniowany zakres obowiązków dla zespołów sprzedażowych: podział zadań w oparciu o pełnione funkcje i zakres kompetencji
  • Opracowany standard szkolenia dla nowych sprzedawców
  • Opracowany system ocen i proces oceny efektywności pracy zespołów sprzedażowych
  • Opracowany Manual zawierający wszystkie w/w standardy działań w formie instrukcji
Realizacja projektu opierającego się na cyklicznych warsztatach i szkoleniach dla kadry managerskiej wyższego i średniego szczebla, łącznie 20 osób przez okres 6 miesięcy. Zakres warsztatów szkoleniowych: budowa i rozwój kultury ciągłego doskonalenia Kaizen.
Rezultaty:
  • Przeprowadzony audyt oceny efektywności wszystkich działów
  • Zdefiniowana Piramida celów i miar dla wszystkich działów
  • Udoskonalone i uproszczone procesy w dziale obsługi klienta i marketingu
  • Wdrożony system standaryzacji pracy w dziale obsługi klienta

Wizualne zarządzanie wynikami
Wizualne zarządzanie wynikami

Realizacja projektu Zarządzania wizualnego wynikami w Dziale Produkcji. Projekt obejmował trzy Poziomy zarządzania. Wyszkolona ilość osób ok 60, czas trwania projektu 6 miesięcy.
Rezultaty:
  • Zdefiniowana Piramida celów
  • Określone miary dla obszaru produkcji wraz z wizualizacją na Tablicach na 3 poziomach
  • Trening miękki z zakresu zarządzania Tablicami wyników i planowania działań doskonalących
  • Poprawa wyników jakościowych i produktywności dzięki PVM o 15%
Realizacja projektu z zarządzania wizualnego dla Brygadzistów i Liderów produkcji. Projekt obejmował obszary: stolarni i przygotowania plazmy. Obejmował 2 poziomy zarządzania I i II. Czas trwania projektu 6 miesięcy. Wyszkolona kadra ok. 50 osób.
Rezultaty:
  • Wyszkolenie Liderów Kaizen w zakresie Performance Management
  • Wypracowanie standardu rozwiązywania problemów i ich eskalacji
  • Trening Liderów w zakresie diagnozy i prezentacji problemów do rozwiązania
  • Wzrost ilości rozwiązywanych problemów do 40%
Realizacja projektu w zakresie ciągłego doskonalenia Kaizen jako efekt funkcjonowania systemu Performance Management. Projekt obejmował 20 osób i trwał 3 miesiące.
Rezultaty:
  • Wyszkolenie Liderów Kaizen w zakresie Performance Management
  • Wypracowanie standardu rozwiązywania problemów i ich eskalacji
  • Trening Liderów w zakresie diagnozy i prezentacji problemów do rozwiązania
  • Wzrost ilości rozwiązywanych problemów w czasie do 4 tygodni do 70%
Realizacja projektu Performance Management dla całej Fabryki branży motoryzacyjnej. Testowanie rozwiązań na dwóch wydziałach produkcyjnych. Czas trwania projektu 6 miesięcy. Wyszkolona kadra: 60 osób.
Rezultaty:
  • Zdefiniowana Piramida celów
  • Określone miary dla obszaru produkcji wraz z wizualizacją na Tablicach
  • Wyszkolenie Liderów Kaizen z zakresu działań doskonalących i odpowiedzialności za wyniki obszaru.
  • W wyniku wdrożenia Performance Management – wzrost produktywności obszarów o 8% w ciągu 6 miesięcy

Projektowanie hal i przepływów
Projektowanie hal i przepływów

Projekty przepływów obejmują mapowanie procesu realizacji zlecenia z uwzględnieniem przepływów informacji i materiałów. Celem tych projektów jest skrócenie czasu realizacji zamówień przy jednoczesnym obniżeniu poziomu zapasów produkcji w toku i zapewnieniu terminowości dostaw do Klienta. Projekt obejmuje: analizę stanu obecnego, projekt stanu przyszłego, plan działań doskonalących. Zrealizowaliśmy i wsparliśmy wdrożenie już ponad 100 projektów w obszarach:
Rezultaty:
  • Projekty przepływów w łańcuchu dostaw
  • Projekty przepływów w obrębie jednej fabryki
  • Projekty przepływów obejmujące 2-3 powiązanych ze sobą fabryk współpracujących w układzie klient-dostawca
Nasze projekty hal obejmują zdefiniowanie przepływów materiałów i ludzi z uwzględnieniem wymagań do wydajności procesu wytwórczego, redukcji zapasów produkcji w toku i optymalizacji zapasów magazynowych. Nasze projekty opieramy na analizie strategii przedsiębiorstwa odniesionej do potencjału sprzedażowego, wymaganej elastyczności procesu produkcji, a także istniejącej i możliwej do wdrożenia technologii. Są to projekty koncepcyjne stanowiące podstawę do projektów architektonicznych i budowlanych.
Rezultaty:
  • Projekt rozbudowy hali produkcyjnej na potrzeby produkcji drzwi stalowych (Polska)
  • Projekt nowej hali produkcyjnej na potrzeby wytwarzania konserw mięsnych (Polska)
  • Projekt nowej hali produkcyjnej na potrzeby obróbki ryb wędzonych (Polska)
  • Projekt przebudowy hali produkcyjnej na potrzeby obróbki ryb wędzonych (Turcja)
  • Projekt rozbudowy dwupoziomowej hali produkcyjnej na potrzeby produkcji stalowych drzwi z uwzględnieniem procesu lakierowania (Polska)
  • Projekt reorganizacji hali produkcyjnej dla procesu montażu rozdzielnic (Polska)
  • Projekt reorganizacji hali produkcyjnej dla procesu wytwarzania przekładników (Polska)
  • Projekt reorganizacji hali produkcyjnej dla procesu wytwarzania łączników elektrycznych (Polska)
  • Projekt gniazd wytwórczych w procesie produkcji ogniw (Polska)
  • Projekt gniazd wytwórczych w procesie produkcji elementów elektrycznych (Polska)
  • Projekt gniazd wytwórczych w procesie obróbki mechanicznej (Polska)
  • Projekt gniazd wytwórczych w procesie obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych (Polska)
  • Projekt linii montażowej sprzęgów kolejowych (Polska)
  • Projekt linii montażowych wyposażania samochodów specjalnych (Polska)

Narzędzia Lean Management
Narzędzia Lean Management

Realizowany projekt w swoim zakresie zakładał opracowanie projektu reorganizacji całej fabryki (4 wydziały produkcyjne) oraz projektowanie stanowisk i gniazd produkcyjnych oraz równoważenie obciążeń w kluczowym obszarze montażowym zakładu. Projekt trwał 4 miesiące. Opracowane rozwiązań z zakresu: planowania i przepływu materiałów, plan dla produkcji w gniazdach, One Piece Flow, kanban przystanowiskowy.
Rezultaty:
  • Wzrost produktywności o 40%
  • Czas przejścia zlecenia przez produkcję zredukowany o 60%
  • Redukcja zapasu w toku o 80%
Projekt obejmujący zwiększenie wydajności produkcji, redukcje pracy w toku i stanów magazynowych, uruchomiony na wybranych pilotażowych gniazdach produkcyjnych. Projekt realizowany w dwóch etapach po 12 miesięcy każdy.
Rezultaty:
  • Zrównoważone obciążenie pracochłonności operatorów
  • Odciążenie operatorów z prac zewnętrznych – dostarczanie materiału do gniazd przez Runnera
  • Zwiększenie produktywności o 18%
  • Redukcja czasu przezbrojeń celem zwiększenia elastyczności maszyn (o 50%)
  • Zmniejszenie poziomu zapasów międzywydziałowych o 40%
  • Zmniejszenie opóźnień w dostawach do gniazd o 2/3
Realizacja projektu Skracania Przezbrojeń – SMED dla pilotażowej maszyny. Wyszkoleni operatorzy z wykonywania szybkich przezbrojeń. Standaryzacja podziału pracy podczas przezbrojenia. Opracowanie karty standaryzacji. Skrócenie czynności wewnętrznych. Dalsze wykonywanie warsztatów samodzielnie przez zespół w fabryce.
Rezultaty:
  • Skrócenie przezbrojenia ze 180 do 84 min (podczas warsztatów skalkulowano 103 min)
  • Wzrost elastyczności z 6,17 dni do 2,87 dni (planowano 3,521 dni)
  • Zredukowana minimalna partia produkcyjna o 50%
  • Zredukowany zapas produkcji w toku
Realizacja projektu 5S i Standaryzacji pracy w obszarze montażu stołów. Projekt obejmował swoim zakresem kadrę 25 pracowników. Czas trwania projektu 4 miesiące.
Rezultaty:
  • Wdrożenie 5S i Standardów pracy na obszarze montażu stołów
  • Skrócenie C/T dla montażu o 15%
  • Opracowanie matrycy kompetencji dla rozwoju umiejętności pracowników. Wzrost elastyczności zasobów o 50%
Projekt skoncentrowany na wdrożeniu 5S i standardów pracy. Szkolenia przeszło ponad 100 osób, czas trwania projektu ponad 12 miesięcy.
Rezultaty:
  • Opracowany System 5S i standardy przezbrojeń
  • Wdrożone 5S na 4 obszarach, w przypadku maszyn i przezbrojeń udało się skrócić czas przezbrojenia o 30%
  • Opracowany system szkoleń i rozwoju kompetencji dla pracowników produkcji
Wdrożenie 5S i standaryzacji pracy. Projekt zakładał opracowanie obu systemów dla całej Fabryki i obejmował wdrożenie na dwóch obszarach pilotażowych obróbki plastycznej i konfekcjonowania. Projekt trwał 8 miesięcy. Przeszkolona kadra: 50 osób.
Rezultaty:
  • Wdrożony System 5S i Standaryzacji pracy
  • Standaryzacja objęła 50% całej firmy. Przyniosła skrócenie czasu konfekcjonowania o 20%

Kaizen i liderzy Kaizen
Kaizen i liderzy Kaizen

PRZYKŁAD WDROŻENIA W BRANŻY ELEKTRONICZNEJ. Zakres projektu: System Kaizen oraz Problem Solving. Czas realizacji: 6 miesięcy. Zasięg: wybrane pilotażowe obszary produkcji
Rezultaty:
  • Opracowany System Kaizen w obszarze produkcyjnym
  • Wyszkolona kadra z zakresu rozwiązywania problemów (Problem Solving)
  • Opracowane karty prowadzenia akcji Kaizen
  • Opracowane Tablice monitoringu wizualnego dla akcji Kaizen
  • Wzrost efektywności w obszarach pilotażowych o 15% w wyniku działań Kaizen
  • Realizacja 30 projektów usprawniających
Realizacja 3 warsztatów szkoleniowych z zakresu projektowania Systemu Kaizen oraz Problem Solving na wybranych obszarach produkcji firmy motoryzacyjnej.
Rezultaty:
  • Opracowany System Kaizen w obszarze produkcyjnym
  • Wyszkolona kadra z zakresu rozwiązywania problemów (Problem Solving)
  • Opracowane karty prowadzenia akcji Kaizen
  • Opracowane Tablice monitoringu wizualnego dla akcji Kaizen
  • Wzrost efektywności w obszarze pilotażowym o 20% w wyniku działań Kaizen
Realizacja projektu poświęconego budowie Systemu Kaizen i Treningu Liderów Kaizen. Projekt trwał 8 miesięcy. Obejmował całą Fabrykę z branży opakowań.
Rezultaty:
  • Opracowany System Kaizen na każdym szczeblu struktury organizacyjnej
  • Wyszkolona kadra z zakresu prowadzenia akcji Kaizen na II poziomach
  • Opracowane karty prowadzenia projektów Kaizen
  • Opracowane Tablice monitoringu wizualnego Kaizen
  • Wzrost zaangażowania kadry w doskonalenie
  • Realizacja przeszło 70 projektów usprawniających
Realizacja 2 warsztatów szkoleniowych Kaizen na wybranym obszarze pilotażowym firmy farmaceutycznej. Udział Kadry produkcyjnej i administracyjnej.
Rezultaty:
  • Opracowany System Kaizen w obszarze produkcyjnym
  • Wyszkolona kadra z zakresu narzędzi doskonalenia Kaizen
  • Opracowane karty prowadzenia projektów Kaizen
  • Realizacja przeszło 20 projektów usprawniających

Kompetencje pracowników
Kompetencje pracowników

Realizacja projektu w zakresie planowania i rozwoju kompetencji w dziale księgowości. Czas trwania projektu 3 miesiące.
Rezultaty:
  • Opracowany zakres wymaganych kompetencji – matryca kompetencji
  • Zdefiniowane ścieżki rozwoju w Dziale Księgowości
  • Opracowany plan szkoleń dla pracowników
  • Wzrost efektywności procesów o 20% z tytułu zarządzania kompetencjami pracowników
Realizacja projektu w zakresie planowania i rozwoju kompetencji w obszarze produkcji. Powiązanie matrycy kompetencji z systemem wynagrodzeń i premiowania. Projekt obejmował całą produkcję. Czas trwania 8 miesięcy.
Rezultaty:
  • Opracowany zakres wymaganych kompetencji na stanowiskach dla 2 Fabryk
  • Opracowana matryca kompetencji i dokonana ocena 360 stopni
  • Zdefiniowany poziom ryzyka na poszczególnych obszarach
  • Zdefiniowana ścieżka rozwoju dla pracowników produkcji dla 2 Fabryk
  • Opracowany plan szkoleń dla pracowników
  • Wzrost elastyczności pracowników o 40%
  • Opracowane wymagania dla systemu wynagrodzeń dla 2 Fabryk
  • Zdefiniowane kryteria przyznawania premii
  • Zwartościowane stanowiska pracy
  • Stworzona siatka płac dla wydziałów produkcji dla 2 Fabryk
  • Aktualizacja wynagrodzeń w 2 Fabrykach dostosowana do wypracowanego systemu
Realizacja projektu w zakresie planowania i rozwoju kompetencji w obszarze produkcji. Powiązanie matrycy kompetencji z systemem wynagrodzeń i premiowania. Projekt obejmował całą produkcję firmy z branży obróbki maszynowej. Czas trwania projektu 6 miesięcy.
Rezultaty:
  • Opracowany zakres wymaganych kompetencji na stanowiskach
  • Opracowana matryca kompetencji i dokonana ocena 360 stopni
  • Zdefiniowany poziom ryzyka na poszczególnych obszarach
  • Zdefiniowana ścieżka rozwoju dla pracowników produkcji
  • Opracowany plan szkoleń dla pracowników
  • Wzrost elastyczności zasobów o 50%
  • Opracowane wymagania dla systemu wynagrodzeń
  • Zdefiniowane kryteria przyznawania premii
  • Zwartościowane stanowiska pracy
  • Stworzona siatka płac dla wydziału produkcji
  • Aktualizacja wynagrodzeń w wydziale produkcji dostosowana do wypracowanego systemu

Rozwój kompetencji miękkich liderów
Rozwój kompetencji miękkich liderów

Realizacja projektu miękkiego dla managerów. Projekt obejmował grupę 12 osób i trwał 6 miesięcy. Projekt obejmował następujące zagadnienia: Komunikacje interpersonalną; Zarządzanie zespołem; Motywowanie i angażowanie pracowników w zmiany; Prowadzenie rozmów oceniających; Coaching indywidualny.
Rezultaty:
  • Przeszkolona kadra 12 osób
  • Projekt zakończony pomyślnym zdaniem egzaminu końcowego
  • Uczestnicy przeszli pozytywnie również test coachingowy
Realizacja projektu z zakresu doskonalenia umiejętności managerskich dla Team liderów zespołów produkcyjnych. Projekt pod nazwą „Trening lidera” zawierający następujące zagadnienia: Zasady efektywnej komunikacji; Zarządzanie zespołem, konflikt, sytuacje awaryjne, elementy negocjacji; Organizacja czasu pracy własnej i zespołu; Problem Solving - rozwiązywanie problemów.
Rezultaty:
  • Przeszkolona kadra 30 pracowników
  • Zdobyte umiejętności z w/w zakresu potwierdzone testami wiedzy oraz wzrostem ilości pomyślnie wdrożonych projektów doskonalących
Realizacja projektu miękkiego dla managerów i kierowników. Projekt obejmował grupę 40 osób i trwał 6 miesięcy. Projekt obejmował następujące zagadnienia: Komunikacje interpersonalną; Zarządzanie zespołem; Motywowanie i angażowanie pracowników w zmiany; Prowadzenie rozmów oceniających; Rozwiązywanie konfliktów.
Rezultaty:
  • Przeszkolona kadra 40 osób
  • Umiejętności potwierdzone testami wiedzy oraz zrealizowanymi projektami wewnętrznymi
Realizacja projektu z zakresu doskonalenia umiejętności managerskich dla liderów i kierowników. Projekt pod nazwą „Akademia Managera” zawierający następujące zagadnienia: Zasady efektywnej komunikacji; Kreowanie zespołu i zarządzanie zespołem, konflikt, sytuacje awaryjne, elementy negocjacji; Organizacja czasu pracy własnej i zespołu; Kreatywność w codziennej pracy; Problem Solving – rozwiązywanie problemów.
Rezultaty:
  • Przeszkolona kadra 50 pracowników (liderzy, kierownicy i koordynatorzy)
  • Zdobyte umiejętności z w/w zakresu potwierdzone testami wiedzy oraz wzrostem wyników osiągniętych przez zespoły