Improvement Kata, czyli sposób na pracę lidera z zespołem nad osiągnięciem celu – ONLINE
Improvement Kata to standard Toyoty, wykorzystywany w nauce codziennych wzorców zachowań pracowników, mający na celu wdrożenie kultury ciągłego doskonalenia i wykorzystania naturalnej kreatywności pracowników do osiągania stawianych celów. Nauka ta realizowana jest przez przełożonych, poprzez zastosowanie określonego schematu zadawania pytań i stawiania wyzwań (coaching kata).
Improvement Kata i Coaching Kata są podstawą skutecznego wdrożenia Wizualnego Zarządzania Wynikami inaczej zwanego Daily Management.
Mechanizm Improvement i Coaching Kata wydaje się oczywisty, składa się bowiem z 4 prostych kroków i 5 pytań. .
Mechanizm ten wymaga jednak złamania kilku paradygmatów w myśleniu managerów oraz stworzenia warunków, które pozwolą na rozwój Improvement Kata w codziennej rutynie pracy pracowników.
Celem szkolenia jest pokazanie czym jest Improvement i Coaching Kata oraz wypracowanie listy warunków, które muszą być stworzone, by standard Toyoty mógł stać się także standardem w naszej firmie. Dlatego w toku szkolenia skorzystamy z interaktywnego ćwiczenia, podczas którego będziemy trenować kata doskonalenia.
Artykuły powiązane:
Z czym się je „Improvement Kata”?
.
Korzyści ze szkolenia
- Staniesz się członkiem zespołu, w którym zagości praktyka Improvement Kata
- Doświadczysz coaching kata na własnej skórze
- Przećwiczysz pracę z wykorzystaniem coaching kata ze swoim zespołem
- Złamiesz paradygmaty w myśleniu o osiąganiu celów i popełnianiu błędów
- Będziesz gotowy do podjęcia decyzji o wdrożeniu Improvement Kata w Twoim zespole
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Improvement Kata i Coaching Kata
- Czym jest Coaching i Improvment?
- Na czym polega?
- Czy Improvement Kata jest zamiennikiem dla tradycyjnego Lean?
- Po co nam kultura ciągłego doskonalenia, czyli dokąd zmierzamy
- Eksperymentujemy! Improvement Kata w praktyce zespołu
- Jak przekazać zespołowi wizję celu i DLACZEGO ten cel jest ważny dla firmy i zespołu?
- Czy nie zmieniając nic w procesie możesz liczyć na zmianę wyniku?
- Gra symulująca doskonalenie procesu,
- Coaching Kata
- Jakie umiejętności powinni nabywać Liderzy skutecznych zespołów?
- Jak zadawać dobre pytania by skutecznie wspierać rozwój zespołu?
- Wyzwania z którymi mierzą się zespoły
- Uwolnij się od ograniczeń – czyli czym jest 10 zasad Kaizen?
- Skąd biorą się pomysły na wyzwania dla zespołów?
- Nasze obecne praktyki osiągania celów, czyli gdzie jesteśmy dzisiaj?
- Co chcemy sprawdzić? Czyli nasz najbliższy cel?
- Opracowujemy system usprawniania.
- Poznajemy najczęściej stosowane narzędzia Lean Management wspierające zmiany
- Jak zacząć? Układamy plan wdrożenia
Grupa docelowa
- Zespoły pracowników
- Liderzy zespołów
- Kierownicy działów
- Project menedżerowie
- Pracownicy działu Lean
- Właściciele firm
Forma szkolenia
Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne, zadania indywidualne, dyskusje, ćwiczenia interaktywne
Prowadzący szkolenie
Dariusz Suchłabowicz
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
- project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
- moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, TWI, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja ze szkolenia (plik PDF)
- Karty refleksji Improvement Kata (plik PDF)
Cennik
Cena: 700 zł netto/os.
Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?
- Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
- Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
- Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
- Wspólnej kawy w realu