Projektowanie gier symulacyjnych – narzędzie budzenia zaangażowania pracowników
Celem szkolenia jest stworzenie gry symulacyjnej, jako narzędzia pozwalającego zaktywizować szkolone grupy pracowników, zwiększyć efektywność szkoleń oraz motywację uczestników do wykorzystania przekazywanej wiedzy.
Podczas warsztatu uczestnicy stworzą swoją grę symulacyjną oraz poznają kroki jej budowania w celu zapewnienia osiągnięcia założonych celów treningowych.
Zaprojektowana gra symulacyjna pozwoli pokierować zespołem w ustalony przez projektującego sposób, a jednocześnie da uczestnikom swobodę w podejmowaniu decyzji i możliwość obserwowania ich skutków. Prowadzącym pozwali zaś być wsparciem w rozwiązywaniu problemów, a tym samym przekazywaniu wiedzy niezbędnej do realizacji wspólnego projektu.
Korzyści ze szkolenia
- Poznasz etapy projektowania gier symulacyjnych
- Stworzysz grę symulacyjną do wykorzystania w praktyce szkoleniowej
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
Przygotowanie
- Cele gry symulacyjnej
- Konstrukcja gry i jej elementy składowe
- Akcje doskonalące (program, narzędzia, przebieg)
- Czas trwania rundy i takt pracy
- Role w grze i ilość uczestników
- Układ sali podczas gry
- Materiały niezbędne do przeprowadzenia gry
- Scenariusz gry i jej podsumowanie poprzez mapę procesu
- Zestaw trenera
Realizacja
- Podział na zespoły projektowe
- Wybór tematu gry symulacyjnej
- Projektowanie: gry – plan gry i działania doskonalące między rundami
- Przygotowanie gry z dostępnych materiałów
- Testowanie gry – test 1
- Wnioski z testów 1
- Doskonalenie gry
- Testowanie gry – test 2
- Wnioski z testów 2
- Doskonalenie gry
Podsumowanie
- Ostatnie rozdanie, czyli końcowy test gry – test nr 3
- Inwentaryzacja gry, czyli zebranie pomysłów i materiałów w formę pakietu szkoleniowego
Grupa docelowa
- Lean koordynatorzy
- Trenerzy wewnętrzni firm produkcyjnych
- Wszystkie osoby potrzebujące szybko i skutecznie przygotować zespoły wdrożeniowe do działań doskonalących
Forma szkolenia
Warsztat z grą symulacyjną
Prowadzący szkolenie
Joanna Czerska
Prezes Zarządu, Dyrektor Merytoryczny i Konsultant LeanQ Team
- kilkaset szkoleń oraz warsztatów z zakresu World Class Management (WCM)
- doświadczenie doradcze w obszarze logistyki, usług oraz przemyśle m.in. meblarskim, spożywczym, farmaceutycznym, elektromechanicznym, motoryzacyjnym, chłodniczym, obróbki tworzyw sztucznych
- specjalizuje się w kompleksowym wdrażaniu narzędzi Lean Management (LM) i Theory of Constraints (TOC), przede wszystkim w zakresie budowania wizji zmian oraz dążenia firm do doskonałości operacyjnej
- w ciągu ostatnich 15 lat lider i konsultant kilkudziesięciu projektów w zakresie zarządzania produkcją i
realizacją programów LM; wcześniej Dyrektor Produkcji oraz twórca programu Lean na PG - współtwórczyni międzynarodowej sieci firm wdrożeniowych SPINetwork, pomysłodawczyni programu edukacyjnego dla młodzieży szkolnej LeanEducation oraz autorka książek m.in. „Doskonalenie strumienia wartości”,„Pozwól płynąć swojemu produktowi” i „Zarządzanie zapasami dla praktyków”
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Podczas szkolenia uczestnicy mają do dyspozycji materiały kreatywne (klocki, karty, kolorowy papier itp.) i narzędzia (drukarkę, gilotynę, laminarkę i in.) pozwalające w szybki sposób tworzyć grę i jej elementy
- Gotową instrukcję gry z wykazem materiałów niezbędnych do jej uruchomienia;
- Zweryfikowana w praktyce przez uczestników szkolenia gra symulacyjna do wykorzystania na potrzeby szkoleń wewnętrznych w postaci: koncepcji procesów, wzorów wyrobów, instrukcji, materiałów pomocniczych, planu doskonalenia gry, metryczek gry, harmonogramu szkolenia z wykorzystaniem rund gry, zdefiniowanej grupy odbiorców
Cennik
Cena szkolenia: 2700 zł netto/os.
W cenę szkolenia wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- stały serwis kawowy i lunch
Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.