HOSHIN KANRI – realizacja strategii przez kaskadowanie celów – ONLINE
„Jeżeli chcesz iść szybko – idź sam. Jeżeli chcesz zajść daleko – idź w grupie”
To nie jest dobry moment, by każdy z zespołów bądź pracowników, podążał w sobie tylko znanym celu i kierunku, realizując indywidualne zadania. Biznes nie jest już taki jak zwykle. Sytuacja jakiej jesteśmy świadkami, jeszcze bardziej niż w okresie popandemicznym, podkreśla wagę zespołowego podążania w jednym, określonym przez strategię kierunku. Jedna wizja stanu przyszłego, jeden kierunek, jedna strategia. To nie jest czas solistów. Dziś, gdy bardziej niż zwykle, istotne jest, aby na wszystkich szczeblach organizacji planować i realizować swoje działania w sposób spójny i maksymalnie wykorzystujący potencjał wszystkich działów, Hoshin Kanri wydaje się długo wyczekiwanym rozwiązaniem. Również wówczas, gdy kwestia szybkiego reagowania na nowe ograniczenia jest paląca.
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznego i sprawdzonego podejścia do systemowego planowania, działania oraz reagowania, poprzez rozwinięcie strategii na wszystkie poziomy organizacji, w sposób angażujący pracowników wokół wspólnych celów firmy. Hoshin Kanri to stan, w którym wszyscy wiedzą, w jaki sposób ich codzienna praca oraz realizacja celów indywidualnych i zespołowych, przyczynia się do realizacji strategii firmy i osiągnięcia założonych rezultatów.
Artykuły powiązane:
Hoshin Kanri – rozwinięcie strategii przez spójne kaskadowanie celów
Korzyści ze szkolenia
- Przypomnisz sobie praktyczne zastosowania cyklu PDCA
- Przećwiczysz formułowanie wyzwań zgodne z metodą Hoshin Kanri
- Poznasz narzędzie wizualizacji rozwinięcia strategii oraz weryfikacji spójności komunikacji jakim jest Matryca X
- Poznasz metody kaskadowania celów przez wszystkie poziomy organizacyjne
- Dowiesz się czym jest proces „cathball” stosowany do delegowania celów
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Wizja, Misja i Strategia
- Co to jest „prawdziwa północ i jak tam dojść?
- Czy Wizja i Misja są dzisiaj istotne?
- Duży i mały cykl PDCA
- „Opowiem Wam pewną historię” – wprowadzenie do case study
- P jak planowanie roczne
- Kogo dotyczy planowanie roczne?
- Na jakim poziomie rozpocząć planowanie?
- Czy kategoryzacja to to samo co nadawanie priorytetów? Wybieramy kategorie
- Jakie stoją przed nami wyzwania? Definiujemy wyzwania
- Cel czyli co chcemy osiągnąć? Ustalamy SMART’ny cel
- Mierniki i wskaźniki czyli jak będziemy śledzili nasze postępy? Projektujemy
- Metody czyli jak dojść tam gdzie zamierzamy się udać? Wykorzystujemy metody
- W jaki sposób Matryca X łączy elementy rozwinięcia strategii w jedną spójną i czytelną całość
- D jak wdrażanie i realizacja planów
- W jaki sposób efekty mojej pracy przyczyniają się do realizacji Celu organizacji?
- Jak i do jakiego poziomu kaskadować cele? Kaskadujemy cele
- C jak przeglądy i weryfikacja planów i działań
- Wizualizować mierniki czy nie wizualizować?
- Jak często przeglądać plany?
- Czy warto mieć standard przeglądu?
- A jak dostosowanie działań do osiąganych rezultatów
- Kto, kiedy i jak powinien zareagować? Projektujemy zasady reagowania
Grupa docelowa
- Dyrektorzy
- Szefowie Działów i Managerzy
- Lean Managerzy
- Menagerzy Projektów
- Liderzy i Koordynatorzy Lean / Kaizen
Forma szkolenia
Ćwiczenia, zadania w zespołach, prezentacje wyników prac zespołów, prezentacje multimedialne, dyskusje, ćwiczenia interaktywne
Prowadzący szkolenie
Dariusz Suchłabowicz
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt szkoleń, warsztatów i wdrożeń z zakresu metod i narzędzi Lean Service, Lean Management oraz Leadership w obszarach usług wspólnych, serwisowych oraz obsługi klienta
- project manager, lider oraz konsultant wdrożeń w projektach związanych z doskonaleniemi procesów sprzedażowych, usługowych, administracyjnych, standardów i jakości obsługi klientów, rozwoju strategii oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia – Menedżer Lean, Dyrektor Sprzedaży, Kierownik rozwoju i wsparcia sprzedaży oraz analiz rynkowych
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów usługowych, budowaniu i doskonaleniu strategii min. poprzez proces słuchania i badania głosu klienta oraz budowaniu kultury ciągłego doskonalenia
- moje metody i narzędzia to min.: Value Stream Mapping, Makigami, Hoshin Kanri, Problem Solving, Kaizen, 5S, Standaryzacja Pracy, TWI, Wizualne zarządzanie wynikami, Improvement Kata
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja użyta w trakcie szkolenia pdf
- Matryca X – efekty pracy Zespołów
- Narzędzia do pracy zdalnej w wersji on-line
Cennik
Cena: 700 zł netto/os.
Czego nie gwarantujemy podczas szkolenia on-line?
- Dużej wzajemnej wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami w przerwach szkolenia
- Pełnej współpracy uczestników przy wykonywaniu zadań
- Kontaktu wzrokowego ze wszystkimi uczestnikami, co utrudnia angażowanie
- Wspólnej kawy w realu