Metody rozwiązywania problemów
Jeżeli ciągle walczysz z problemami, które już kiedyś rozwiązywałeś, to znaczy, że Twoje dotychczasowe działania były nieskuteczne! Metody, którymi się posługiwałeś nie dały trwałych rezultatów? Szkolenia pracowników nie przyniosły skutków, a problemy powracają jak bumerang? To szkolenie jest właśnie dla Ciebie! Dowiesz się, jak systematycznie rozwiązywać problemy związane z funkcjonowaniem każdego działu w Twojej firmie oraz poznasz skuteczne narzędzia identyfikacji i eliminacji tych problemów, zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych.
Szkolenie jest częścią cyklu Certyfikowany Specjalista Lean.
Korzyści ze szkolenia
- Dowiesz się jak poprawnie identyfikować oraz opisywać problemy
- Poznasz metody wyboru tych, którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności
- Nauczysz się sposobów wyboru właściwych osób oraz organizowania pracy zespołu do rozwiązywania problemów
- Zapoznasz się oraz przećwiczysz w praktyce metody analizy przyczyn problemów
- Nauczysz się praktycznego zastosowania narzędzi do wyboru optymalnego rozwiązania
- Dowiesz się, jak skutecznie wdrażać wypracowane rozwiązania oraz jak zapewnić ich trwałość
- Zapoznasz się z metodami i narzędziami doskonalenia procesów
- Wymienisz się doświadczeniami pomiędzy uczestnikami szkolenia
Szczegóły dot. szkolenia
Program szkolenia
- Identyfikacja i klasyfikacja problemów
- Czym tak naprawdę jest problem?
- Jak prawidłowo go opisać?
- Którymi problemami zająć się w pierwszej kolejności?
- Jak oszacować konsekwencje nierozwiązanych problemów?
- Wybór i angażowanie zespołu do rozwiązania problemu
- Kogo problemy dotyczą, a kto powinien zająć się ich rozwiązywaniem w firmie?
- Czy zespoły interdyscyplinarne pomagają w rozwiązywaniu problemów?
- Metody tymczasowego zabezpieczenia procesów przed skutkami problemów
- Co zrobić, zanim znajdziesz rozwiązanie?
- Jak ochronić klienta oraz Twoją firmę przed skutkami nierozwiązanych problemów?
- Analiza przyczynowo – skutkowa problemów
- Jak dotrzeć do prawdziwej przyczyny problemu?
- Jakie praktyczne narzędzia analityczne zastosować?
- W jaki sposób interpretować wyniki analiz?
- Praktyczne zastosowanie metod i narzędzi
- Metoda 5W2H
- Diagram Pareto-Lorenza
- Diagram rybiej ości (Ishikawa)
- 5x dlaczego? (5Why)
- Metoda 8D
- Arkusz A3
- …oraz inne
- Skuteczne wdrażanie działań korygujących
- Jak wybrać właściwe rozwiązanie?
- Jak ocenić jego skuteczność?
- Metody standaryzacji wdrażanych działań
- Zabezpieczanie procesów przed potencjalnymi problemami
- Co zrobić, aby problem rozwiązany w jednym miejscu, nie pojawił się w innym?
- Jak zabezpieczać podobne procesy w całej firmie?
- Systemowe rozwiązywanie problemów w firmie
- Kultura ciągłego doskonalenia
- „Masz problem? Możesz się rozwijać!”
- Angażowanie całej organizacji do rozwiązywania problemów
- Metody mierzenia i wizualizacji problemów oraz ich rozwiązań
Grupa docelowa
- Managerowie oraz Inżynierowie Jakości
- Liderzy oraz członkowie zespołów Lean/Kaizen
- Managerowie i Liderzy Lean
- Technolodzy oraz Inżynierowie Procesów
- Pełnomocnicy ds. Zarządzania Jakością
- Koordynatorzy Ciągłego Doskonalenia
- Project Managerowie
- Specjaliści ds. Zarządzania Procesem
- Pracownicy firm produkcyjnych i usługowych
Forma szkolenia
Ćwiczenia w grupach, zadania w zespołach, warsztat szkoleniowy, wystąpienia uczestników, prezentacje multimedialne, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń.
Prowadzący szkolenie
Piotr Bielawski
Konsultant i Trener LeanQ Team
- kilkadziesiąt warsztatów wdrożeniowych z zakresu Lean Leadership, Lean Management i ScrumLean
- w ciągu ostatnich kilkunastu lat project manager w projektach z zakresu doskonalenia efektywności procesów produkcyjnych oraz budowy kultury ciągłego doskonalenia, Szef Działu Lean, Szef Działu Planowania, Dyrektor produkcji, Dyrektor Operacyjny
- doświadczenie w firmach produkcyjnych m.in. poligraficznych i opakowaniowych, mechanicznych, budowy narzędzi oraz usługowych m. in. w edukacji
- specjalizuje się w analizie i doskonaleniu procesów produkcyjnych, Wizualnym zarządzaniu wynikami, zarządzaniu projektami, TWI, Lean Lidership, Zarządzaniu Utrzymaniem Ruchu, projektowaniu i zarządzaniu procesami, optymalizacji kosztów wytworzenia
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
- Prezentacja ze szkolenia (wydruk)
- Przykładowy Arkusz A3 (plik xls)
- Przykładowy Arkusz 8D (plik xls)
- Szablon Diagramu Ishikawa (plik xls)
- Szablon 5WHY (plik xls)
- Lista Otwartych Punktów (plik xls)
- Arkusz Podziału Pracy (plik xls)
- Wypracowane na warsztatach, przykładowo wypełnione arkusze i formularze: SIPOC, 8D, 5WHY, diagram ISHIKAWA, drzewo przyczyn, wykres Pareto, matryca priorytetów
- Podsumowanie warsztatu (prezentacja w pliku PDF przesłana uczestnikom po szkoleniu)
Cennik
Cena szkolenia: 1900 zł netto/os.
W cenę szkolenia wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- stały serwis kawowy i lunch
Nocleg i dojazd nie jest wliczony w cenę szkolenia.
Szkolenie należy do programu Certyfikowany Specjalista Lean, składającego się z pięciu 2-dniowych warsztatów szkoleniowych.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi sesjami z tego cyklu
Certyfikowany Specjalista Lean
Skrzynka narzędziowa Lean Manufacturing. Szkolenie z grą symulacyjną “Fabryka Skomplikowanych Urządzeń®”
WięcejSzkolenie realizowane w ramach kursu Certyfikowany Specjalista Lean. Potwierdzenie rejestracji na pojedyncze szkolenie nastąpi, gdy pozostaną wolne miejsca, niewykorzystane przez uczestników całego kursu.